Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Douche wc bijzonder hulpmiddel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Oanne

Douche wc bijzonder hulpmiddel

Bericht door Oanne »

Hallo, we waren op vakantie naar Japan en kwamen in aanraking met de zg douche wc. Overal hebben ze er daar zo'n bril en na een keer onwennig gebruik waren we snel om. Dit moesten we thuis ook hebben.

De bril bevat enkele leuke features. Brilverwarming, schoonmaakwaterstraal, diepreinigingsstraal, lucht afzuiging, massage stand.

Na thuiskomst meteen gezocht en we vonden diverse merken en modellen. Ieder model heeft weer features wel of niet. Tot we uikwamen bij een bril voor een redelijke prijs met werkelijk bijna alles erop.

Deze besteld en na verbouwing van het toilet werkend gekregen. Let wel op met alleen de bril ben je er nog niet. Er moet naast de wcpot wel een wateraansluiting gemaakt worden en een geaarde netstroom aansluiting.

Nu enkele dagen in gebruik en ik wordt steeds enthousiaster. met name de darmspoeling stand is een uitkomst. Door de MS is het aansturen van de kringspier een beetje minder geworden. Wel drang geen druk. Nu ga je zitten, zet de straal aan en geen problemen meer.

Al met al is het een vreemd product, Je krijgt er wel veel lacherige reacties op, maar het werkt wel goed. Ik blijf dit forum de komende tijd volgen, dus vragen zijn welkom.
Oanne

Bericht door Oanne »

Kobus, inderdaad zo'n ding is het. Subsidie? had ik nog niet aan gedacht. Gelukkig kan ik het nog zelf aansluiten.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ook ik heb een toilet met een douche/föhn functie en nog meer mogelijkheden . . .

Verwarmde bril, massage, watertemperatuur is instelbaar, led-lampje voor 's-nachts etc.

Ik heb deze voorziening van het WMO gekregen (kleine eigen bijdrage per vier weken).

Het loont de moeite om een aanvraag in te dienen. Zelf aanschaffen is toch een kostbare aangelegenheid.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

[QUOTE]Nu enkele dagen in gebruik en ik wordt steeds enthousiaster. met name de darmspoeling stand is een uitkomst. Door de MS is het aansturen van de kringspier een beetje minder geworden. Wel drang geen druk. Nu ga je zitten, zet de straal aan en geen problemen meer. [/QUOTE]

Hoe werkt dit? Door met een waterstraal te spuiten wek je de aandrang om te poepen op en lukt het makkelijker? Moet ik het zo zien?
Is dat darmspoelen? Ik dacht altijd iets met een slang naar binnen :o
Oanne

Bericht door Oanne »

[QUOTE=S1m0ne;1090452]Hoe werkt dit? Door met een waterstraal te spuiten wek je de aandrang om te poepen op en lukt het makkelijker? Moet ik het zo zien?
Is dat darmspoelen? Ik dacht altijd iets met een slang naar binnen :o[/QUOTE]

S1mone, dit is een iets sterker te regelen waterstraal die, jawel, in je darm sproeit. Beetje vreemd gevoel, maar naast het schoonmaken, stilmuleerd het ook een beetje de stoelgang.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Jaja, dus gewoon een sterke straal water tegen je anus laten spuiten is darmspoelen? Als de anus open staat puit je naar binnen.
Ik noem het maar gewoon zoals het is hoor, om te begrijpen. :o
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=S1m0ne;1090559]Jaja, dus gewoon een sterke straal water tegen je anus laten spuiten is darmspoelen?[/QUOTE]

Nee dat is Géén Darm Spoelen maar dit wel [url]https://www.youtube.com/watch?v=qkconQGjITk[/url]

Je kan ook zeggen Riool Reinigen :D:p
Klick

Bericht door Klick »

dat dacht ik ook inderdaad.

dit plaatje is een moderne bidet
dus alleen maar om van buiten schoon en droog te maken

[url]https://www.soundmixed.com/mp3search/Hi ... with+Cover[/url]
benka

Bericht door benka »

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp