Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ms

Alles omtrent voeding en supplementen
benka

ms

Bericht door benka »

Probiotica lijken oplossing te bieden tegen Multiple Sclerose
THE OPTIMIST 16 AUG 2017

Recent onderzoek van de Mayo Clinic (VS) duidt erop dat een darmmicrobe het potentieel heeft om auto-immuunziekten te behandelen, inclusief multiple sclerose. Onderzoekers publiceerden deze maand hun intrigerende bevindingen.

Multiple sclerose (MS) is een auto-immuunziekte waarbij het immuunsysteem van de patiënt ‘per ongeluk’ de wasachtige bekleding op de zenuwen, genaamd myeline, aanvalt. Deze stof speelt een aantal rollen, waaronder het beschermen van de zenuw en versnelling van de transmissie van zenuwimpulsen. Zonder voldoende myeline wordt de communicatie tussen de hersenen en de rest van het lichaam aanzienlijk verstoord.

Symptomen van de aandoening zijn gevoelloosheid of zwakte, dubbele visie, onduidelijk spraak, gebrek aan coördinatie, problemen met lopen en soms verlamming. Symptomen hebben de neiging om in golven (aanvallen) te komen en te gaan. Er is momenteel geen remedie voor MS. Bestaande behandelingen zijn erop gericht om het herstel na aanvallen te versnellen, symptomen te beheren en de ziekteprogressie te vertragen.

Onderzoek bij muizen met MS laat zien dat een bepaalde darmbacterie, de prevotella histicola, zowel de afbraak van myeline tegengaat als de relevante ontstekingen stopt. ‘Dit is een vroege ontdekking en een richting die we verder gaan bestuderen. Als we de microben die al in het menselijk lichaam aanwezig zijn kunnen gebruiken om ziekte te behandelen buiten de darm zelf, dan kan dat zomaar een nieuw tijdperk van medicijnen betekenen’, aldus dr. Joseph Murray die het onderzoek leidt.

Bron: MedicalNewsToday
The Optimist
The Optimist
The Optimist is een onafhankelijk opinietijdschrift over mensen en ideeën die de wereld veranderen.
Meer over The Optimist >
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Kijk wie het stuk schrijft; "[B]THE OPTIMIST[/B] 16 AUG 2017"
Leonard

Bericht door Leonard »

Vergeet dat allemaal maar.
Omdat dit draadje de onverholen titel MS draagt voel ik me vrij hier mijn mening te geven over wat MS nou echt is en hoe het medische systeem faalt...
[url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... ml#p249068[/url]
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ja Leonard we weten nu wel dat dit JOUW thesis is, JOUW kijk op MS maar nog steeds niet onderschreven of overgenomen door de wetenschap.
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Dannifan;1090879]Ja Leonard we weten nu wel dat dit JOUW thesis is, JOUW kijk op MS maar nog steeds niet onderschreven of overgenomen door de wetenschap.[/QUOTE]

Ik denk dat het veel meer is dan mijn kijk. Het is een totaalvisie die wordt gestaafd door letterlijk honderden artikelen uit de medische literatuur maar tegelijkertijd veel meer is dan de som van die afzonderlijke artikelen..

Dat gaat ook niet zomaar overgenomen worden. Ik denk dat het spel anders gespeeld gaat worden maar niet noodzakelijk nadelig voor ons..
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Ik denk dat je er dichtbij zit..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp