Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rolstoel met lichte elektrische ondersteuning

Alles omtrent werk en uitkeringen
de echte willem

rolstoel met lichte elektrische ondersteuning

Bericht door de echte willem »

kan zelf nog een aardig stukje lopen achter de rolstoel zonder ondersteuning

echter voor de wat langere afstanden zou een lichte elektrische
ondersteuning wel makkelijk zijn

weet iemand of er een rolstoel bestaat met ondersteuning waar je ook nog redelijk makkelijk zelf duwend achter kan lopen of wordt het geheel dan te zwaar om nog zelf te kunnen duwen?
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Ik heb sinds kort een stoel met wheeldrive. Dat houdt in dat je electrische ondersteuning hebt tijdens het hoepelen, je kunt kiezen uit 3 standen. Ook heeft elk wiel er een kleine hoepel, als je deze vast houdt rijdt je volledig electrisch. Ideaal voor mensen met wisselende hoeveelheid energie en kracht! Deze wielen zijn bijna op elke stoel te monteren.
De wielen maken de stoel wel zwaarder. Toch kan ik er zelf prima achter lopen of geduwd worden. Als er eenmaal gang in zit is het heel goed te doen! Mijn jonge kinderen kunnen de stoel ook makkelijk duwen.
Alleen de stoel zelf in auto krijgen is door het gewicht wel een stuk lastiger.
de echte willem

Bericht door de echte willem »

bedankt Klaartje
welk merk en type is het?
benka

Bericht door benka »

de Zonnebloem gebruikt de Excel
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Op deze site vind je meer info. [url]http://www.sunrisemedical.nl/quickie/wheeldrive[/url]

Bij mij heeft de ergotherapeut me geholpen en geadviseeerd en heeft ook geregeld dat ik de stoel van een andere gebruiker een dagdeel mocht uitproberen. Heel prettig om het rijden te kunnen ervaren. Uiteindelijk heeft hij ook de WMO aanvraag samen met mij opgesteld. Dus ben heel blij met zijn expertise.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

[QUOTE=Klaartje;1095572]Op deze site vind je meer info. [url]http://www.sunrisemedical.nl/quickie/wheeldrive[/url]

Bij mij heeft de ergotherapeut me geholpen en geadviseeerd en heeft ook geregeld dat ik de stoel van een andere gebruiker een dagdeel mocht uitproberen. Heel prettig om het rijden te kunnen ervaren. Uiteindelijk heeft hij ook de WMO aanvraag samen met mij opgesteld. Dus ben heel blij met zijn expertise.[/QUOTE]



Gezien de problemen die ik had en misschien nog steeds mensen ondervinden bij de aanvraag van emotionwielen naast het hebben van een scootmobiel , ondervind je bij deze stoel ook deze problemen ? Ik weet niet of je in het bezit bent van een scootmobiel , maar voor alle zekerheid.....

Riwidi
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Ik heb geen scootmobiel. Ik weet dat e.e.a per gemeente verschillend is qua WMO, maar bij mij wordt electrische rolstoel zonder eigen bijdrage toegekend... Wellicht even navragen hoe het bij jouw gemeente gaat?
Knillis

Bericht door Knillis »

@ Klaaertje

Rolstoelen, elektrisch of handbewogen of duwrolstoelen hoeft nooit een eigen bijdrage voor betaald te worden tot nu toe.

Het is alleen bij erg veel gemeenten erg moeilijk tot bijna onmogelijk naast een elektrisch aangedreven rolstoel ook een scootmobiel te krijgen.
Klaartje

WMO

Bericht door Klaartje »

WMO

Misschien kun je het proberen onder het mom van 'zoveel mogelijk zelf doen en zoveel mogelijk lichamelijk actief zijn (zolang het op dat moment kan)?' Met de electrische ondersteuning als veiligheid voor als het even wat minder/niet lukt.

Ik weet niet wat voor scootmobiel jij hebt en hoe makkelijk je daarmee bijvoorbeeld bij iemand of winkel naar binnen kunt gaan en hoe wendbaar je daarmee bent? Anders kan dat ook nog een motivatie zijn.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Inmiddels heb ik via de rechter de emotionwielen gekregen , zeker met een gedeelte van deze onderbouwing en het feit dat dit een aanpassing is aan je gewone rolstoel.

Mijn gemeente was nogal dwars , hoop dat ze inmiddels deze dingen beter oppakken.

Maar gezien de mogelijkheid van deze stoel tot het maken van praktisch een elektrische rolstoel , voorzie ik dat je als je wel een scootmobiel hebt , de kans vrijwel nihil is.

Je hebt recht op een rolstoelvoorziening , met eventuele aanpassingen en een vervoersvoorziening ( o.a. scoot ). Alles wat echt zonder enige moeite gaat , zou hieronder vallen .....net als dat een elektrische rolstoel naast een scootmobiel in principe onmogelijk zal zijn.....

Heb je geen scootmobiel zoals je aangeeft is de kans aanwezig dat ze deze toewijzen , al vermoed ik , dat ze ( ik weet de prijs niet ) , toch gaan aandringen op een elektrische rolstoel ( die kopen ze nu eenmaal groot en goedkoper in.)

Heel veel succes !

Riwidi
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp