Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zorgen, duizeligheid en meer

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Zou een magnesium voetenbadje s avonds verlichting kunnen geven? Je kunt magnesium zout of vlokken bijv bij de tuinen kopen.
Klick

Bericht door Klick »

dat voetenbadje dacht ik ook aan.
er is zuivere Nederlandse mg te koop vlokken die doe je dan in een bak voetjes er in en relaxen.

ik geloofde in het begin ook niet in mg.. in de spray/olie..
maar sinds ik dat dagelijks gebruik (4 pufjes per keer en 2x daags)
ik spuit het op mijn benen.
sinds dien is mijn vitamine D gestegen (zit al 2jr aan de stootkuur en het wilde maar niet verder omhoog)

dus het doet via de huid wel degelijk wat
voordat ik op mn huid deed, nam ik pillen, de zuivere en hoge dosering.. maar die deden niks voor mij
Fratema

Inmiddels bijna een week verder en helaas

Bericht door Fratema »

Inmiddels bijna een week verder en helaas

nog geen juichend nieuws te melden

Ik slaap zo goed als pijnloos dankzij de Tramadol. Maar de duizeligheid is nog steeds behoorlijk aanwezig. Vooral als ik moe begin te worden, 's middags. Nog een week en anders word k aangemeld voor de duizeligheidspoli. Van werken is geen sprake, hoe jammer ik dat ook vind.

Vanmiddag naar de revalidatieafdeling voor een kennismaking (lees hielspoorklachten aanpakken). Want Tramadol is geen oplossing maar symptoombestrijding
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Fratema;1096198]Van werken is geen sprake, hoe jammer ik dat ook vind.
[/QUOTE]

Probeer eerst maar een beetje uit te rusten. Je was vet oververmoeid en hebt nu echt tijd nodig om je lichaam (en geest) weer wat te laten herstellen.
Je werk loopt niet weg, je gezondheid wel. :cool:
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Heb met je te doen Frans!.

Tramadol maakt zelf suf, maar ook duizelig .

En werk Frans dat wacht ECHT wel op jou hoor 😉
Eerst jij en dan even helemaal niets .................

En dan in het nieuwe jaar misschien werk .
Sterkte met alles 👍🏼👍🏼👍🏼 [/COLOR]
Fratema

Geen hielspoor maar spitsvoet!

Bericht door Fratema »

Geen hielspoor maar spitsvoet!

Het ís geen hielspoor is vorige week gebleken na een zorgvuldig onderzoek door de fysiotherapeut van het ziekenhuis hier.

Het is een spitsvoet, doordat ik agv MS de voet niet meer actief in een haakse hoek kan zetten in bed. Daardoor zijn de middenvoetsbeentjes beschadigd en krijg ik die pijnklachten.

Gelukkig is er ook een oplossing, een voetspalk.

Die zorgt dat de voet keurig in de juiste stand blijft staan, ook als ik in bed lig. En dus weg pijn! Had ik een jaar eerder moeten weten. Er is wel een probleem bij, die spalk zit vast met klittenbandriempjes. En als die niet precies op elkaar zitten prikkelen ze mijn kuit en voetwreef waardoor het been steeds in een spasme schiet :boos:
En ik kan er zelf niet bij als ik eenmaal lig :boos: :boos:

En wil mijn lieve vrouw ook niet wakker maken want zij heeft haar slaap hard nodig. 4 dagen per week een drukke baan in de verslavingszorg. Dus ik heb vannacht van 3 tot 5 liggen puzzelen over hoe ik dit kon oplossen. Maar ineens wist ik het.

Ik nam dus tóch maar mijn Tamagol capsule (al had ik geen pijn). De spasmen verdwenen na een tijdje en ik kon mijn been buigen en het hele ding overboord kieperen. En toen toch nog 2 uurtjes heerlijk geslapen.

Maar wat een gedoe, bah
Knillis

Bericht door Knillis »

Zou het een optie zijn om kniekousen aan te doen voordat je de spalken aantrekt?
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

in ieder geval fijn dat het geen hielspoor blijkt te zijn. Hier is (het klitteband) hopelijk een oplossing voor te bedenken.
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Kunnen ze er niet wat polstering onder aanbrengen als je uitlegt wat het probleem is?
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Fratema: (ik had de vraag ook al ergens anders gesteld)
Heb je ook rode of beschadigde plekken op je hiel, of komt de pijn echt van binnenuit?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp