Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Aanvraag individuele gehandicaptenparkeerplaats

Alles omtrent werk en uitkeringen
Ingrid78

Aanvraag individuele gehandicaptenparkeerplaats

Bericht door Ingrid78 »

Wie heeft een individuele gehandicaptenparkeerplaats (voor thuis) bij de gemeente aangevraagd? Er staat bij de gemeente Den Haag dat je in aanmerking komt als je niet meer dan 100 meter aaneengesloten zelfstandig kunt afleggen. Een arts of adviseur van de afdeling Sociaal Medische Zorg van de GGD (GGD/SMZ) beoordeelt.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen voor het aanvragen van een parkeerplaats, en of het gelukt is!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Het is in iedere gemeente weer anders.

Ik had al een GPK. Voor de parkeerkaart is 100 meter ook een vereiste geloof ik. Dus plek voor de deur geen probleem. Bord geplaatst, kruis geschilderd door de gemeente.
Kosten weet ik niet meer, maar verschilt ook per gemeente.
Bij mij éénmaal geplaatst nooit meer naar gevraagd of gecontroleerd, ik doe er al jaren mee.
Sharon

Bericht door Sharon »

Mijn arts heeft een brief opgesteld en daarmee ben ik naar de gemeente gegaan. Binnen no time was mijn invalideparkeerplaats geregeld. Inmiddels ik dat al jaren geleden en is er nooit meer naar omgekeken. Overigens had ik al jaren een invalideparkeerkaart.

Ik weet niet meer of ik er toen voor moest betalen. Dat kan nooit veel geweest, anders had ik het vast nog wel geweten. :cool:

Zoals S1m0ne al aangeeft zijn de regels wel per gemeente verschillend.
chyta

Bericht door chyta »

[COLOR="Purple"]Heb hem ook via de WMO aangevraagd en gekeurd door een arts .

Je moet hier aan meerdere dingen voldoen eer ze
Hem verstrekken .è[/COLOR]
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Het heeft ook te maken met de parkeerdrukte in de straat.

In Nijmegen komen ze eerst op 3 verschillende momenten kijken of er nog een parkeerplek is binnen de cirkel van 100 meter.

Dan wordt besloten of een invalideparkeerplaats nodig is.
Draakje

Bericht door Draakje »

Ik heb vorig jaar een gehandicaptenparkeerplaats voor de deur gekregen, omdat ik al een parkeer kaart had hoefde ik niet eens gekeurd te worden en omdat de gemeente zich bewust is van de weinig parkeerplaatsen die hier in de straat zijn.

Uiteraard waren de buren die met alledrie hun auto's voor de deur willen parkeren het er niet mee eens, maar de bezwaar termijn was toch al voorbij.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

In mijn gemeente krijg je de parkeerplaats als je:
1) een gehandicaptenparkeerkaart hebt, en
2) een eigen auto hebt, en
3) geen eigen parkeerplaats/garage/oprit hebt.

Voor de parkeerkaart is niet meer dan 100 meter kunnen lopen een vereiste, maar je kan een beroep doen op een hardheidsclausule. Toen ik de kaart had aangevraagd kon ik op slechte dagen minder, maar op goede dagen meer dan 100 meter lopen. Zeker omdat ik de auto ook voor werk gebruik, vond de keuringsarts het nodig dat ik de kaart zou krijgen.

Voor de keuring voor de parkeerkaart heb ik 150,- betaald, voor de parkeerplaats ook zoiets.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Aangevraagd, wat papieren geregeld en binnen een week was het rond, keurig bord aan de lantarenpaal en kruis op de parkeerplaats en niets hoeven betalen.

Ik vertelde dat ik MS had en dat was blijkbaar voldoende want meer wilden ze niet weten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp