Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

toch MS na schone MRI?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Sara

Bericht door Sara »

Hoi haan,

dat die neuroloog dat zei, was dat direct na de scan? Een of twee jaar geleden?

"Functionele stoornis" kán gewoon betekenen dat een dokter geen oorzaak kan vinden. Ik kan me voorstellen dat je daar moeite mee hebt.

Heb je een goeie klik met je huisarts? Ik zou er nog es over praten, zeker als ondertussen je klachten erger worden. Het gebeurt heus dat járen later alsnog wél een diagnose gesteld kan worden. Dit is geen belofte natuurlijk :).

Nogmaals sterkte!
haan76

Bericht door haan76 »

Hoi sara
Diagnose is gesteld dit jaar. De mri is wat ouder dus. Afgelopen zondag nog ct scan gehad omdat ik zoveel klachten had
Nu begin ik gewoon streds meer te twojfelen vandaar mijn oproep.hier:(
Tara

Bericht door Tara »

Wees blij met diagnose functionele stoornis! Daar is wat aan te doen! Dus intensieve revalidatie met de psycholoog, fysio en ergo gaan volgen. Zolang je denkt dat het geen functionele klachten zijn maar toch iets somatisch houdt dat herstel tegen.
Succes hoor!
haan76

Bericht door haan76 »

Hallo tara
Nou behandelen fns? Vertel mij en de neurologen maar welke. Want hier is nog onderzoek naar. Met fns val je tussen wal en schip en bestaat er nog niet een concrete behandeling. Sorry dat ik misdchien fel reageer maar met fns wordt je vaak beschouwd als patient met psychische klachten wat onrrdelijk en niet correct is.
Tuurlijk wil.ik geen ms maar klachten lijken er erg op dat is ook wat de ha zegt.
Vandaar ik mijn vraag hier.
Haantje79

Toch MS na schone mri

Bericht door Haantje79 »

Toch MS na schone mri

Hallo,

Mijn eerste MRI was ook schoon, er werd wel een oogzenuwontsteking vastgesteld door middel van een VEP test. Ik had al wel jaren last van vermoeidheid, pijnlijke benen en gevoelsstoornissen. Een jaar later kreeg ik een tweede OZO op rechts en toen waren er op de tweede MRI wel laesies te zien op plekken specifiek voor MS.Toen kreeg ik dus wel de diagnose wat mij niet echt verbaasde.

Ik heb inmiddels al heel wat meer MRI's gehad waar wel leasies op te zien zijn, maar mijn eerste MRI was dus wel schoon.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp