Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verveel me kapot!

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=kaasje;1096283]
Koken doe ik graag maar kan moeilijk elke dag uitgebreid koken (manlief groeit een beetje dicht :D )

[/QUOTE]

Goede tip van Suzan! Maar ook: koken hoeft geen slechte/overvloedige voeding te geven. Als je alles zelf bereidt, schilt, klaarmaakt, etc, ben je echt zeeën aan tijd kwijt (ik wel tenminste). En dan heb ik het over een simpele groentesoep, je eigen wraps maken, zelf je sausjes maken... Je kunt het heel eenvoudig houden, maar je bent wel even bezig. Zo vul ik zelf veel van mijn lege uurtjes, en het is nog gezond ook!
Carl

Bericht door Carl »

Hoi Kaasje,
Bij de MSVN (multiple sclerose verening Nederland)
is er wellicht iets voor je te doen!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Misschien is er een spelvereniging in de buurt?

Zelf houd ik er erg van om wekelijks een bordspel op tafel te leggen.

Voor mij graag een ingewikkelde, maar Rummicub, sjoelen, klaverjassen of schaken (ook ingewikkeld) is misschien een idee?

Het is bij een club heel gezellig, je leert mensen kennen en een keertje overslaan is vast geen probleem.

Verder doe ik als hobby ook aan mijn gezondheid. Wekelijks zwemmen, yoga en fysiotherapie, nou, dan ben je daar zo weer een paar ochtenden zoet mee.

Ook ik doe (weer) vrijwilligerswerk voor de MSVN en we ontmoeten elkaar 1x per maand op een contactavond.
kaasje

Bericht door kaasje »

[QUOTE=leeuwtje-nl;1096341]Goede tip van Suzan! Maar ook: koken hoeft geen slechte/overvloedige voeding te geven. Als je alles zelf bereidt, schilt, klaarmaakt, etc, ben je echt zeeën aan tijd kwijt (ik wel tenminste). En dan heb ik het over een simpele groentesoep, je eigen wraps maken, zelf je sausjes maken... Je kunt het heel eenvoudig houden, maar je bent wel even bezig. Zo vul ik zelf veel van mijn lege uurtjes, en het is nog gezond ook![/QUOTE]

Er komt hier niks uitpakjes of zakjes op tafel.
Zelfs de kruidenmixen voor shoarma en bami/nasi maak ik zelf.
Dat soort dingen maak ik meestal in het weekend ( de mixen dan) en dan voor een paar keer vooruit. Mayo etc maak ik ook zelf. (wil gaan beginnen met zelf ketchup maken) Zelfs de limonade siroop maak ik zelf. Maar dit meestal in de weekenden.

Voor soep of stoofpotten kieper ik de hele boel 's-morgens in de slow cooker dus de hele dag geen omkijken naar.
Dat is een beetje het nadeel als je echt graag kookt. Tenminste bij mij dan, heb zo ongeveer elke denkbare machine in de kast staan om het me ook zo makkelijk mogelijk te maken. (van ijsmachine tot broodbakmachine zeg maar)

Hmmmmm misschien eens een kookblog gaan beginnen!
wilm

Bericht door wilm »

kookblog ook leuk idee

en zie mijn link boven [url]www.thuisafgehaald.nl[/url]
daar kun je koken voor anderen en mensen in omgeving kopen/halen het bij je
Knillis

Bericht door Knillis »

Maak je ook je eigen muesli Kaasje, of gebruik je dat nooit?

Ik maak het sinds een maand of 6 zelf. Ik kreeg het recept van een vriendin en sindsdien koop ik de muesli niet maar maak het lekker zelf.

Zo geweldig lekker, en eigenlijk niet eens veel werk maar ja, jij hebt tijd over dus heb je meer aan zaken die leuk en lekker zijn en meer tijd vergen. :D

Een kookblog is denk ik een heel erg leuk idee. Wie weet is dat een erg leuke bezigheid.
kaasje

Bericht door kaasje »

Mijn eigen muesli maak ik nog niet.
At het vroeger 's=morgens altijd.
Maar koop het niet meer door alle extra dingen die er in gegooid worden.

Dus kom maar op met dat recept!:D
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Kijk! Een kookblog! Wat een leuk idee!
Lekker met je hobby bezig zijn en dan ook nog je kennis en ervaring delen met anderen!
Ik zou graag de link hebben als je de blog bent gestart!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ook ik zou je blog graag volgen! :D Ben benieuwd of je er iets mee kunt/wilt/gaat doen.... ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

@kaasje (en eventueel andere geinteresseerden ;))

Hierbij het recept van de zelfgemaakt muesli. Ik hoop dat je het net zo lekker vindt als ik! :D

Muesli

100 gram havermout vlokken
75 gram spelt vlokken
25 gram zonnebloem pitten
Een half vanillestokje (of enkele druppels zelfgemaakte vanille essence = een klein afsluitbaar flesje met vodka met daarin de schillen van eerder gebruikte vanillestokjes)
1 theelepel kaneel
25 gram lijnzaad
25 gram hazelnoten
25 gram walnoten
25 gram blanke amandelen
2 eetlepels kokosolie
2 eetlepels agave siroop of twee eetlepels honing

De oven voorverwarmen op ongeveer 150 graden


De haver, spelt, zonnebloempitten, vanillemerg en kaneelpoeder in een kom doen en goed door elkaar mengen.

De noten grof hakken en toevoegen.
Daarna gesmolten kokosolie en de siroop (of honing) plus een snufje zout toevoegen.

Het geheel op een bakplaat met daarop een vel bakpapier leggen en goed verdelen over de hele bakplaat.

Dit zo’n 20 minuten in de oven, wel iedere 5 minuten even goed omscheppen om verbranden te voorkomen.

Na het bakken goed laten afkoelen, eventueel wat klein gesneden gedroogde cranberry’s en of dadels en de geraspte schil van een halve sinaasappel er doorheen mengen en eenmaal koud in een goed afsluitbare pot of bak bewaren.


In feite kun je er naar eigen smaak van alles aan toevoegen of weg laten.

Eet smakelijk.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp