Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

alfa liponzuur

Alles omtrent voeding en supplementen
Klick

Bericht door Klick »

ik heb lang getwijfeld.. zo lang dat ik dit topic weer op moest zoeken zonder dat ik de naam of afkorting nog wist.

meer energie klinkt goed :D
zenuwpijn heb ik gelukkig niet..
ben een beetje angstig voor schildklier problemen..

ik zal langzaam starten, gezien mijn bloeddruk ook wel eens te laag is.

eerst eindelijk maar eens bestellen ;)
Klick

Bericht door Klick »

ik heb het potje alpha lipoic acid 100mg in huis.
Bewust niet gelijk een hoge dosis. 300mg per dag is veel gebruikte dosis toch?

is er nog iets waarvan jullie zeggen “let daarop” of tips over hoe ik het beste kan starten?

waarom slikken jullie het? ik hoop meer energie te krijgen :cool:
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik neem het inderdaad vanwege de energie. Het werkt vrij snel, dus ik neem hem in de ochtend na het ontbijt.

Je zou na een dag of 4 resultaat moeten gaan merken. Niet te snel opbouwen, dan kun je hartkloppingen krijgen.

Ik neem trouwens 300 mg inderdaad maar in de zomer niet elke dag. Anders krijg ik een opgejaagd gevoel. Nooit bij nagedacht dat ik dan beter terug zou kunnen naar 100 mg per dag :o
Klick

Bericht door Klick »

ok dus rustig beginnen ja dat was ook mijn idee :p
eerst 100mg en dan na een poosje 200mg.. is 300 een optimale dosis of een dosis wat persoonlijk is, waar je je prettig bij voelt?

na het ontbijt, dat is een goede tip :D scheelt een slapeloze nacht of meerdere nachten :haha:
Klick

Bericht door Klick »

de eerste net bij het ontbijt genomen en nog maar even gewacht met mn sapje (zit veel verse citroen en sinassappeltjes in)
Nessa

Bericht door Nessa »

Sorry klick, de hartkloppingen horen bij acetyl l carnitine.

Maar ook voor alfa liponzuur geldt dat je toch wel redelijk snel effect moet gaan merken.
Ik hoop dat je er baat bij hebt!
Klick

Bericht door Klick »

hihi carnitine weer wat geleerd :D
heb net even gelezen wat dat is..
Klick

Bericht door Klick »

kom even zeggen dat de 100mg mijn lijf al goed doen :D
verder is er niks veranderd in mijn leefstijl en normaal heb ik een dip met dit regenachtige weer, maar ik voel de dip niet :haha:
wel wat moeite met slapen, normaal val ik om van de slaap en nu ben ik nog redelijk scherp (voor mijn doen dan)
ik ben er blij mee!!
Suzan

Bericht door Suzan »

Ik slik nu sinds gisteren de 300 mg. Merk uiteraard nog niets,verwacht ik ook niet zo snel.
Maar ik ben wel benieuwd of ik me met een week of wat actiever ga voelen/gedragen. Is nooit verkeerd. :cool:
Klick

Bericht door Klick »

in 1x begonnen met 300?
ik ga morgen denk ik mijn dosis opschroeven naar 200.
merkte een dikke week een stap voorwaarts qua energie, inmiddels keelontsteking en de bijbehorende energiedip..ben wel overtuigd dat dit spul helpt 👍
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp