Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Draakje

Bericht door Draakje »

Had voor het eerst in mijn leven een blaasontsteking. De grond werd letterlijk onder mijn voeten weggevaagd en heb in totaal 10 dagen in reva afdeling gelegen, bij de 80- en 90+ ers.

Maar goed, antibiotica gehad en na ongemakkelijke inco periode is dat onder controle. Vraag ik de MS verpleegkundige nu om een pred kuur..

Wat denk je? Moet ik opnieuw eerst urine laten testen en dan gaan ze overleggen.

Ik wil graag weer uit de voeten kunnen en niet steeds hulp nodig hebben naar het toilet te gaan. Kracht is er, motorische aansturing nog niet. Ugh.
mari

Bericht door mari »

Heftig Draakje!

Je moet opnieuw je urine laten testen om uit te sluiten dat je geen blaasontsteking (urineweginfectie= uwi) meer hebt.

Die klachten kunnen een pseudo schub geven, wat jij dus heel heftig gehad hebt. Zodra de uwi weg is, knap je op.

Voelde je dat je uwi had? Meer hele kleine beetjes plassen, branderig gevoel etc?

Sterkte!
Draakje

Bericht door Draakje »

[QUOTE=mari;1097907]Heftig Draakje!

Voelde je dat je uwi had? Meer hele kleine beetjes plassen, branderig gevoel etc?

Sterkte![/QUOTE]

Alleen dat veel aandrang hebben en hele kleine beetjes plassen. Niet branderig.

Dat is gelukkig weg en hoef nu slechts paar keer per dag, met een goed plasje dat volgt. Dus dat lucht op.

Morgen gaat er een potje naar de dokter, 's middags belt de MS vpk om het een en ander door te nemen.
mari

Bericht door mari »

Dan zijn dat bij jou dus uwi verschijnselen, in de gaten houden mocht je het nog eens hebben.
Nu herken je het en kan je bijtijds actie ondernemen.

Fijn nog duidelijkheid voor het weekend!
kaasje

Bericht door kaasje »

Heb ik ruim een jaar lopen oefenen oefenen en nog eens oefenen om weer binnenshuis te kunnen lopen.

Eerst als een zigzagende eend met een onwillige poot (koste me driekwart jaar)
Maar kon met de rollator uiteindelijk van de stoel naar de deur en weer terug! (zweet op de rug)

Na ruim een jaar oefenen zes passen rechtop en rechtdoor.
Ok mijn rechterbeen werd vanuit de heup naar voren gegooid maar he boeien!

Moest het op blote voeten doen want anders ging het niet op de een of andere manier (?)

En nu elke keer als ik het probeer wil mijn rechterbeen bij de eerste stap niet meer uit zijn buigstand!

Eerste keer kon mijn dochter me gelukkig opvangen, anders had ik op mijn gezicht gelegen.

En vanochtend hing ik dus over mijn rollator heen.

Wat is dit voor ongein:???:
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is heel erg vervelend Kaasje. Misschien even wat gas terug nemen?

Even rustig aan, ook met oefenen, misschien trekt het dan weer bij.

Helaas heb ik ook al weer een dag of drie heel erg tintelende voeten tot net boven de enkels. Een naar gevoel als ik loop en als mijn voeten plat op de grond staan als ik zit.

Dus moet ik ook maar weer even proberen iets meer rust te nemen en dat terwijl het het afgelopen jaar zo goed ging dankzij de Fampyra.

Sterkte en ik hoop dat je weer snel wat mag opknappen.
Draakje

Bericht door Draakje »

Update

Gesproken met MS vpk, en in overleg met de neuroloog toch maar gestart met Clonazepam. Dit om die strek spasmes te verminderen.

Voor de verandering was de communicatie (en afwikkeling) met mijn apotheek snel en heb ik de pillen al in huis. Voor de nacht heb ik ze niet nodig dus begin met 1x daags, overdag, met ingang van vandaag.
dientje

Bericht door dientje »

clonazepam helpt wel voor spasmes bij mij..anders gezegt rivotril.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

:grrr: Pokkesneeuw.... Kan niet eens normaal de deur uit om de dingen te doen die ik leuk vind! :grrr:
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik zit ook even in een dipje.

Pijn in mijn heup al 2,5 maand (niet MS vooralsnog), wachten op de MRI die pas in januari plek heeft.
WIA aangevraagd, toch stress: ga ik wel iemand treffen die snapt wat ms en overprikkeling is?!
En dan een nieuwe werkplek die veel van me vraagt in mijn zoektocht naar passend werk: hoelang moet ik dat volhouden?

:moe:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp