Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

TV kijken overprikkeling lastig vermoeiend

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marja

TV kijken overprikkeling lastig vermoeiend

Bericht door Marja »

TV kijk ik tegenwoordig met m'n ogen dicht
Uitzending disco flitsen van de tv uitzending van de hersenstichting om donateurs te werven. (man man hoe verzinnen ze t)
Top 2000 op tv ook met flikkerende lampen. Maar ook nieuwsrubrieken komen steeds vaker met items waarbij licht en geluid knetterend in beeld verschijnen.
Of ik in een draaimolen zit, duizelig misselijk ...kortom
Hebben jullie dat nu ook?
Lina

TV kijken

Bericht door Lina »

TV kijken

Ja, ik probeer 'spaarzaam' te kijken, en soms inderdaad ogen dicht
Theewater

Bericht door Theewater »

Ik mag graag naar sport kijken. Maar bij vele sporten net als bij voetbal wordt ik helemaal gek van het geschreeuw dus tegenwoordig maar het geluid uit.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Zeker heb ik dat ook; vandaar dat ik dergelijke programma's nooit meer opzet. Hier wordt alleen naar een rustige serie gekeken of naar natuurfilms. Het liefst onderwaterfilms ingesproken door een rustige stem.

Dat drukke gedoe is niks voor mij (en mijn man heeft er ook een hekel aan.) En het nieuws hoef ik sowieso niet te zien. Dat is (meestal) toch een doffe ellende. Waarom zou je je dit aandoen? Het heeft geen toegevoegde waarde aan mijn dag/leven als ik weer een rampscenario voorbij zie komen.

Het ergste vind ik die voice-over documentaires. Dan ontsporen mijn radertjes. :???:

Alleen ontspannende dingen bekijken. Nu wonen wij dicht bij de grens,dus we krijgen veel Duitse/Franse en Belgische zenders door. :cool:
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Als quizprogramma kijk ik graag naar Met het mes op tafel.
De serie van dit moment is die van Hendrik Groen.
Op NPO veel interessante wetenschap en natuurprogramma's die ik graag zie, steekje nog wat van op ook.

Heerlijk rustige tv zonder overmatig gebruik van licht en geluid.

RTL en SBS mag je van mij afschaffen, ik kijk geen hersenloze schreeuw tv meer.
Marja

Bericht door Marja »

Wat een herkenning !
Niet fijn voor jullie maar ik dacht dat ik een beetje koekoek werd :D

Geluid filter ik al door buitenshuis oordoppen in te doen en thuis de afstandbediening te confisqueren ;)
Emile D

Bericht door Emile D »

Als je het vergelijk met een uitzending van "toen was geluk heel gewoon" zie je een verschil.
Licht flitsen en snelle overschakelingen van beeld, moet de tv spannend en meer van deze tijd maken.

voor mij betekent het max. 10 minuten en dan mijn ogen sluiten. :o
1207

Bericht door 1207 »

tegenwoordig meer en meer muziek en beeld uit,
goed boek bv
Klick

Bericht door Klick »

jazeker herkenbaar!

die uitzending van de hersenstichting een goed doel hoor maar hoe verzinnen ze het om daar nutteloze bewegende beelden op de achtergrond te zetten?

de band vooruitspoelen als je iets hebt opgenomen kijk ik ook nooit meer.
bij veel quiz programmas of praat doe ik lekker de oogjes dicht.. heb je toch geen beelden bij nodig.

scheeuwerige reclames pfffff

ik doe ook de ogen dicht als bijrijder in een auto, dat scheelt ook bakken energie
Marja

Bericht door Marja »

Als bestuurder heb ik geen last. Maar als bijrijder :ster:

Strijk ik net een overhemd met strepen, begint t gesodemieter al :rolleyes:

Boeken lees ik op de e-reader , grote letters zonder achtergrondlicht :goed:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp