Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ontwikkelingen mbt herstel

Alles omtrent voeding en supplementen
Artemis-

Daling cholesterol houdt myeline repair tegen?

Bericht door Artemis- »

Daling cholesterol houdt myeline repair tegen?

Begrijp ik goed, dat een laag cholesterol level waarschijnlijk een negatieve rol draagt in het aanmaken/ reparatie van myeline?
Althans, in test muizen...

Als dat werkelijk zo werkt, zou het voor MSers (in deze context) wellicht onverstandig kunnen zijn om cholesterol verlagers te slikken...:???:

Weet iemand hier toevallig meer van?
dientje

Bericht door dientje »

wat een achterlijk gedoe !...cholesterol is slecht voor hart / vaten / aderen ..en nu zou het inene weer goed zijn!..........:ogen:
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Artemis-;1100349]Begrijp ik goed, dat een laag cholesterol level waarschijnlijk een negatieve rol draagt in het aanmaken/ reparatie van myeline?
Althans, in test muizen...

Als dat werkelijk zo werkt, zou het voor MSers (in deze context) wellicht onverstandig kunnen zijn om cholesterol verlagers te slikken...:???:

Weet iemand hier toevallig meer van?[/QUOTE]

Myeline bestaat voornamelijk uit vet en heeft ook (goed) vet nodig ter bescherming.
Het zou mij dus niks verbazen dat cholesterol blockers niet voordelig werken voor myeline.
Bixi

Can we repair injured nerves? | Massimo Hilliard | TEDxUQ

Bericht door Bixi »

Can we repair injured nerves? | Massimo Hilliard | TEDxUQ

[URL="https://www.youtube.com/watch?v=MzMS2cgXRjI"]Can we repair injured nerves? | Massimo Hilliard | TEDxUQ[/URL]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp