Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat doen bij hoofdpijn na lumbaalpunctie

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Lumle;1107446] die kan ik door rust niet kwijt raken, speelt juist meer op als ik lig. [/QUOTE]

Tsja, laat dat nou vaak een teken zijn van overbelasting... ;) Zolang je bezig bent, kun je jezelf er overheen zetten. En als je lijf dan eindelijk rust krijgt, voel je alle overprikkeling des te meer. Ik begrijp dat je voor je werk aan het werk moet? Misschien een idee om je 3-4 dagen ziek te melden?
belladonna

Bericht door belladonna »

Het is hersenvocht wat afgenomen wordt.
Dus ik zou zeggen, veel drinken en geen alcohol,
want dan verlies juist vocht.

Wees een beetje lief voor jezelf de komende dagen.
Doe 50% van wat je normaal doet.
Veel succes de komende tijd.
Ik hoop dat je snel wat meer hoort en dat het mee valt...
Lumle

Bericht door Lumle »

Bedankt weer voor de reacties

- veel drinken (doe ik altijd, nu extra)
- koffie erbij
- geen alcohol (geen probleem voor mij, drink ik toch nooit)
- extra rust nemen (ik doe mijn best, dat kan vermoedelijk nog beter)

@leeuwtje:
Klopt, ik heb dingen voor mijn werk, die ik af moet krijgen. Gelukkig is het erg leuk om te doen.

Dat overprikkeling polyneuropathie verergert/veroorzaakt is nieuw voor mij. Is dat wat je bedoelt, leeuwtje?

Alleen over de andere klachten (weer opspelen van oude klachten ondanks herstelde zenuwschade zonder dat er opnieuw iets aangetast is) zei de neuroloog tegen mij, dat ze door overbelasting of bijvoorbeeld een infect weer op kunnen spelen.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Nee, dat is niet wat ik bedoel... ;) Je klachten verergeren niet door overprikkeling. Maar zolang je afleiding hebt, ben je je er vaak niet zo van bewust. Op het moment dat je rust neemt, is er geen afleiding meer, en ben je je veel meer bewust van je lijf.
Lumle

Bericht door Lumle »

Goed om te horen, leeuwtje! Ik ging al een beetje aan mijn eigen inschatting twijfelen, omdat ik jou verkeerd had begrepen.

Voor mijn gevoel gedragen die zich dus juist anders dan de andere dingen - die wel voor een deel weer op kunnen spelen bij ziekte of hitte of ... te veel over mijn grenzen heen gegaan zijn.

Wat ze op dit moment polyneuropathie noemen leidt voor mijn gevoel een eigen leven volgens andere patronen. Het komt en gaat ook niet, maar neemt over vele maanden heel langzaam steeds toe aan intensiteit.

Dat ik het normaliter in rust meer opmerk, daar herken ik me helemaal in. Maar ja, over de maanden heen dringt het zich ook overdag meer op.

Als ik het goed begrijp zijn die klachten een belangrijke reden ervoor, dat het label ms toch noch niet geplakt werd, omdat ze nu iets voor ogen hebben, dat alles samen misschien beter zou verklaren. Ik heb niet gevraagd wat dat dan zou zijn.

Mijn jongste heeft sinds vanochtend buikgriep, dus wij liggen samen op de bank te hangen. Kom ik ook aan mijn rust, die ik anders minder had genomen.

Enne... het gaat vandaag al een stuk beter dan gisteren. Ik kan langer op en actief zijn, voordat de hoofdpijn toeslaat. En rusten helpt vrij snel.

Het is leuk met dat soort klachten, waar je zo makkelijk zelf iets aan kunt doen.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Voor mijn diagnose MS heb ik ook een lumbaalpunctie gehad. Toen was het heel gewoon dat je hiervoor opgenomen werd, heb ook alle onderzoeken gehad en heb bijna 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

Ik heb zeker 3 dagen plat gelegen na de prik, kon nog niet overeind komen of ik moest braken en werd doodziek met vreselijke hoofdpijn.

na die tijd heb ik ook nergens last van gehad, advies was toen ook om gewoon plat te blijven liggen zonder kussen.

wens je veel sterkte en neem je rust!
neuron

De juiste naald

Bericht door neuron »

De juiste naald

Lumle,

Het is van belang dat de juiste naald wordt gebruikt.

Zou je (uiteraard als je je weer beter voelt) kunnen nagaan welke naard ze hebben gebruikt om je te prikken?

Er is nu een nieuwe atraumatische stompe naald. Dat voorkomt die hoofdpijn.

.
1207

Bericht door 1207 »

lumbaalpunctie is plat liggen voor een dag of 2 (3)
rechtkomen was barstende hoofdpijn

plassen in potje maar als koppigaard had ik daar geen zin in :)
heb het me beklaagd :)
Theewater

Bericht door Theewater »

Meerdere lumbaalpuncties gehad en ging niet altijd even goed. Inderdaad een paar dagen platliggen en vooral niet te veel bewegen en goed drinken.

Bij mij komt er geen naald meer in m'n rug no way.
Lumle

Bericht door Lumle »

Bedankt iedereen voor de reacties!

@neuron:

Ik denk niet, dat mijn hoofdpijn komt door lekkage (en dus mogelijk veroorzaakt door een verouderd soort naald), omdat het niet plotseling meteen begint als ik rechtop kom.

Verder werd ik geprikt in een MS kliniek met alle toeters en bellen - die doen gewoon hun best.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp