Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Kimma

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Kimma

Welkom op MS WebForum - Kimma

Bericht door Kimma »

Nieuweling

Hallo allemaal,

Ik ben Kimma een vrolijke liefhebbende moeder van 30 jaar.
sinds 20 juni heb ik de diagnose MS gekregen.

begin juni werd ik wakker met verminderd gevoel en zicht aan de linkerkant van mijn gezicht en lichtelijke tintelingen in mijn arm.
na aandringen van collega's (werkzaam in de zorg) toch maar naar de huisarts gegaan. Vermoeid was ik al maanden maarja net zwanger geweest en een kleine die snachts nog wilt eten. je gooit het allemaal daar op en niet op iets anders.
Na overleg met de neuroloog mocht ik de volgende dag verschijnen op de TIA poli.

Na een dag van testen en onderzoeken kwamen wij weer terug bij de neuroloog voor de uitslag. Op de MRI scan was geen TIA te zien. maaaar wel meerdere (6) witte plekjes die konden wijzen op een andere aandoening. als voorbeeld gaf zij een aantal neurologische afwijkingen waaronder MS.

in de week erna heb ik nog een MRI van mijn rug gehad, een VEP en een lumbaalpunctie.
En dan komt de dag van de waarheid. de neuroloog had een goed en duidelijk beeld na alle testen en idd mw u heeft MS.
zo dan word de wereld toch wel even onder je voeten weggeslagen.
mooie zoon thuis zitten van 6,5 en begin van het jaar bevallen van nog een mooie zoon.
alles veracht behalve dit.

Voor nu besloten om nog niet te starten met medicatie en de MRI scan af te wachten die binnenkort weer word gemaakt. indien er dan activiteit is dan zal ik aan de medicatie gaan.

Werken is nu mede door vermoeidheid niet mogelijk. werk in de zorg notabene ook met MS patienten. hoe zuur kan het leven zijn he.


ik hoop op het forum veel te lezen en te leren over MS en steun te vinden bij lotgenoten.

groetjes,


Kimma
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Welkom hier, Kimma, al is de reden natuurlijk niet leuk. Wel fijn dat er zo doortastend te werk is gegaan en dat je vrij snel een diagnose hebt gekregen.

Stel je vragen hier op het forum, er is altijd wel iemand die een antwoord heeft of je verder kan helpen. En natuurlijk is het ook een grote bron van informatie, dus met een zoekopdracht kun je al een hoop vinden. :)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Welkom kimma, wat een heftige periode zo! Kleine baby, ms-diagnose.

Heel veel sterkte komende tijd!

Ik wil je ook aanraden je in te lezen in vitamine D. Mijn neuroloog raadde mij dat toen aan vlak na de diagnose. Vitamine D slikken kan een gunstig effect hebben op het verloop van de ms. Zeker als je er snel na de diagnose mee begint.
Klick

Bericht door Klick »

welkom!

vit D en B12 goed punt idd
kort gezegd:
B12 kan geen kwaad, beter te hoog dan te laag en overschot plas je uit.
vit D kan wel kwaad zeggen en denken de artsen, de norm (50) die de huisarts gebruikt is echter te laag (is oud en alleen bedoeld om botontkalking te voorkomen.
Zelf streef ik naar een waarde tussen de 100-150.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp