Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kan dit MS zijn

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Job

Bericht door Job »

Hoi Dean,

Hoe verliep je belafspraak met je internist? Heb je nog een verwijzing naar een neuroloog gekregen?
Dean

Bericht door Dean »

Toevallig werd ik vandaag gebeld door mijn oude (1e internist) die het volledig weer gaat overnemen.
Hij ziet er wel degelijk iets neurologisch in...hij had het over een zeldzaam iets...weet niet wat hij daarmee bedoelde....er word in ieder geval weer een gesprek gepland met de internist en van daaruit ben ik heel benieuwd wat hij in zijn hoofd heeft.
Hij had het trouwens ook een aantal maanden geleden over een spiertest..wat hij ook daarmee bedoelde is mij nog niet duidelijk.
Dean

Bericht door Dean »

Het gaat om een EGM test.
Mirretje

Bericht door Mirretje »

Ik denk dat je EMG bedoelt. Elektromyografie. Zenuwgeleiding en evt de elektrische activiteit in de spieren meten.
Dean

Bericht door Dean »

Klopt mijn internist had het daarover betreft een zeldzaam iets, hij was het met mij eens dat het weleens neurologisch kan zijn,

Welke aandoening hij bedoeld mag hij natuurlijk niet zeggen.

Waarschijnlijk heb ik achalasie ... ook dat wil ik onderzocht hebben.. achalasie is vaak een aandoening die door een autoimmuun ziekte word uitgelokt.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Waarschijnlijk heb ik achalasie ... ook dat wil ik onderzocht hebben.. achalasie is vaak een aandoening die door een autoimmuun ziekte word uitgelokt."

???Waaruit trek jij deze conclusie??? De arts had het over iets zeldzaams lees ik en dan ga jij wat googlen waarschijnlijk en kom je met dit op de proppen.

Maar achalasie is GEEN ms en heeft een eigen lotgenoten groep. Achalasie heeft met de slokdarm te maken en maar 1 van jouw 12 klachten heeft hier mee te maken "slikproblemen"

Ik zal wel achterlijk zijn maar ik ben toch blij dat mijn klachten niet naast google leg en van daaruit mijn eigen conclusies ga trekken.
Dean

Bericht door Dean »

Dat heeft niks te maken met wat de arts zegt...dat staat er los van.

De feiten zijn dat achalasie word uitgelokt door een autoimmuun ziekte(waar er honderd van zijn) ... ik zeg niet specifiek door MS..er zijn nog 100 autoimmuunziektes en dat weet jij zelf ook wel lijkt mij.


Een arts gebruikt trouwens ook google...ik heb het meerdere malen gezien.

Ik wil jou nog wel horen... ik krijg de laatste dagen bijna geen lucht meer na die CT scan waar z'n mn strot hebben volgegooid met contrastmiddel...en na het eten krijg ik spontane astma aanvallen...eten lukt bijna niet meer.

Ten tweede heeft mijn arts het over een spiertest,als je een beetje nadenkt dan wist jezelf wel dat ik achalasie er los van bedoelde...want dat heeft niks met een spiertest te maken...
Dannifan

Bericht door Dannifan »

"Ten tweede heeft mijn arts het over een spiertest,als je een beetje nadenkt dan wist jezelf wel dat ik achalasie er los van bedoelde"

Ik snap nog steeds niet waarom je denkt dat dit het is als de arts dit nog niet genoemd heeft.
Ik heb geen idee of hier een spiertestje voor gedaan moet worden natuurlijk, zou kunnen maar de tijd leert het je.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dean, ik wil je vragen wat vriendelijker te zijn tegen andere forumgebruikers. Je mag je mening geven, in discussie gaan, maar niet anderen uitmaken voor van alles en nog wat.

Wat ik me inderdaad ook afvraag: heeft je arts het woord achalasie genoemd? Of is het iets wat je zelf hebt bedacht/gevonden? (De vraag die Dannifan dus ook stelt...)
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Hij mag van mij boos zijn hoor leeuwtje, hij heeft het moeilijker dan ik en soms lopen de frustratie hoog op o.i.d.

Maar achalasie is niet een ziekte waar ik gelijk aan zou denken en die als eerste in me op zou komen. Tot voor vandaag had ik er nog nooit van gehoord ook maar al doende leert men.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp