Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

tweedehands handbike; waar laten monteren?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Jrs77

tweedehands handbike; waar laten monteren?

Bericht door Jrs77 »

Omdat 'gewoon' ergens op de fiets naar toe gaan niet meer lukt, lijkt een handbike me een ideale manier om me te verplaatsen. Na behoorlijk te zijn geschrokken van de belachelijke prijzen van die dingen ben ik toch maar eens naar een tweedehandsje gaan kijken; die worden gelukkig wel voor een schappelijke prijs aangeboden.

Maar dan komt het lastige; er moet een adapter onder je rolstoel worden gemonteerd, en natuurlijk zit er altijd een adapter voor een ander type rolstoel bij.

Zijn er hier mensen die een tweedehands handbike hebben gekocht? Waar hebben jullie hem laten monteren; bij de partij die de rolstoel levert (in mijn geval Welzorg), of bedrijf als TNS/double performance? Of is het jullie gelukt zelf een passend koppelstuk te kopen en te monteren? En past dan elk type/merk handbike op het koppelstuk voor jouw type rolstoel?

(pffff, wat een weinig transparante markt is die hulpmiddelenhandel)
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Misschien is het een idee om hem aan te vragen via de WMO als vervoersvoorziening? Verder zou ik idd contact opnemen met het oorspronkelijke bedrijf waar hij vandaan komt
Willem Jan

Bericht door Willem Jan »

Aangezien ik al een scootmobiel via de wmo verstrekt gekregen had, kwam ik niet meer in aanmerking voor een handbike. Ik heb net zo lang gewacht tot er op Marktplaats een Stricker City handbike voorbij kwam. (gebeurt niet zo vaak). Bij dit merkt is geen adapter aan de rolstoel nodig. De fietsenmaker om de hoek heeft de bike nagekeken en de importeur ([url]www.rev.nl[/url]) heeft bij mij thuis de handbike afgesteld op mijn Kuschall K4 vastframe rolstoel.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Lijkt me dat je contact kan opnemen met de leverancier van betreffende handbike. Neem anders ook contact op met RDmobility of Frontline handbikes

Misschien dat zij wat goedkopers voor je weten.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Op FB is ook een groep voor aangepaste fietsen in breedste zin van het woord

Soms worden daarom handbikes aangeboden. De beheerder is ooknog eens handig. Woont weliswaar in België maar dat moet voor jou geen probleem zijn. Je zou zijn hulp ook kunnen vragen


[url]https://www.facebook.com/groups/163299703864906/[/url]
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=ducaatje;1084206]Op FB is ook een groep voor aangepaste fietsen in breedste zin van het woord[/QUOTE]

Bedankt! Helaas ben ik zo'n Facebookloze ;)

Inmiddels ben ik er (opnieuw) achter gekomen dat die hele hulpmiddelbranche toch wel een grote boevenhandel is.
Waar ze zelf handbikes verkopen willen ze liever niet dat je een tweedehandsje koopt. 800 euro vragen voor het monteren van zo'n ding dat je voor 150,- op marktplaats koopt.:???:
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Daarom heb ik mijn handbike bij Frontline gekocht. Maakt handbikes met fietsonderdelen. Kan onderhouden worden door de lokale fietshandelaar

Scheelt Ong de helft met andere leveranciers
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Yeah, opgelost :)
Uiteindelijk bij [url]http://www.rolstoelgarage.nl/[/url] terecht gekomen. Daar kon ik voor een mooie prijs een tweedehands handbike kopen en laten monteren. Uiteindelijk daar ook een extra tweedehands rolstoel gekocht, en hem daar op laten monteren; die rolstoel was beter geschikt, en dan blijft mijn normale stoel lekker licht.
Merce

Bericht door Merce »

Waar zit die rolstoelgarage? Klinkt interessant.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Overigens kun je een handbike ook aanvragen als sportvoorziening (heb ik gedaan). Je moet dan wel lid worden van een handbike vereniging.

Ik heb toentertijd een PGB gekregen, waar ik maandelijks een bijdrage voor betaal via het CAK.
Vanaf 2019 is die bijdrage niet meer inkomens gerelateerd, maar vasrgesteld op, ik dacht, €19,50 pp
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp