Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kan dit MS zijn

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Boos zijn mag, als iemand zich maar aan de forumregels houdt. ;)
Dean

Bericht door Dean »

Ja mijn 2e internist vermoed dat.

Ff weer voor Dannifan om het even duidelijk te maken en nee ik bedoel het niet rot...via een forum komt dat misschien zo over.

Simpel gezegd: mijn 1e internist was het met mij eens dat het weleens neurologisch kan zijn (was via een telefonische afspraak) .. en wilt deze maand een mondelinge afspraak maken en had het over een spiertest.

Mijn 2e internist van de second opinion had me een CT scan laten doen op verdenking van Chronische Alvleesklier..die ik afgelopen week gehad heb en door het contrastmiddel die je via een infuus naar binnenkrijgt heeft het de klachten in m'n keel/slokdarm 3 maal verslechterd...vervolgens ga je zelf googlen hoe dat kan komen...en dan kom je uit op slokdarmspasme ofterwel ''achalasie'' waarbij je echt niet tegen contrastmiddel kan...dus ik vermoed hierbij een verkeerde diagnose dat het waarschijnlijk niet mijn alvleesklier is maar mijn slokdarm (aantal klachten lijken redelijk op elkaar zoals intense pijn na het eten)

De feiten blijven nog steeds dat slokdarmspasme door een autoimmuun ziekte komt > je zenuwstelsel stuurt het aan.

Een fijne avond en een vriendelijke groet.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Wat het ook is, 99% kans dat het [B]GEEN MS[/B] is.
Dean

Bericht door Dean »

Kijk weet je...ik hoop van niet. niemand wilt MS of een andere ziekte.

Alleen wat ik je een beetje kwalijk neem is dat je niet met argumenten komt waarom het NIET ms kan zijn.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Kijk bericht 10 dan van Suzan en bericht 29 van jezelf. Daarom denk ik dus NIET aan MS.
Dean

Bericht door Dean »

[QUOTE=Dannifan;1111988]Kijk bericht 10 dan van Suzan en bericht 29 van jezelf. Daarom denk ik dus NIET aan MS.[/QUOTE]
Ja wat Suzan zegt slaat nergens op...ik snap zelf ook wel dat bijvoorbeeld wazig zien bij zo'n 10 aandoeningen hoort.. diabetes om maar een voorbeeld te noemen..

Dat is nou het hele probleem wat het voor een internist ook moeilijk maakt...dat je mijn klachten aan zo'n 50 aandoeningen kan plakken.

Maargoed laten we er maar over ophouden.

Ik laat het hier weten wat het is...en ik laat het weten als het niks is.
Merce

Bericht door Merce »

Je uitleg in bericht 52 vind ik wel interessant. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. Heel veel sterkte.
Dean

Bericht door Dean »

[QUOTE=Merce;1112028]Je uitleg in bericht 52 vind ik wel interessant. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt. Heel veel sterkte.[/QUOTE]

Danku wel,,

En u ook veel gezondheid gewenst.
Dean

Bericht door Dean »

Ik wil even een update neerzetten.

-Donderdag krijg ik een MRI hoofd scan
-Verder loopt er nog een neurologisch bloedonderzoek die nog maanden kan duren betreft de uitslag
-en er komt een slokdarm manometrie heel snel betreft achalasie/slokdarmspasme ... en evt andere maag/darmklachten

Verder is mijn testosteron en andere hormoonwaarde vanuit de hypofyse nog steeds onverklaarbaar overdreven laag en ik zit nu aan de Nebido injectie.

Alvast bedankt voor het lezen.
Klick

Bericht door Klick »

een hele medische molen...
sterkte met alle onderzoeken!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp