Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Project Y: MS-ers geboren in 1966

MS onderzoek&studies
Merce

Bericht door Merce »

Nee dat begrijp ik. Ik bedoel met stiekem dan ook dat ik benieuwd ben of bij haar afwijkingen worden gezien die op MS duiden. Ze heeft toch een iets hogere genetische kans dan normaal gesproken. Bij identieke tweelingen ligt de kans dat zij ook MS zou hebben op 25-30% volgens bepaalde websites.

Maar verder is het alleen maar heel goed dat gezonde mensen zich opgeven voor dit soort onderzoeken.

10 jaar geleden hebben mijn zus en ik ook een MRI van de hersenen gehad in het VU. Dat was naar aanleiding van tweelingonderzoek. Ik heb toen heel erg hoofdpijn gekregen in de MRI daar. Bij de MRI's die ik dit jaar heb gehad in het Ikazia ziekenhuis heb ik geen hoofdpijn gehad. Geen idee waarom ik in die van het VU dan zo'n hoofdpijn had. Ik weet ook niet of de MRI scanner nog dezelfde is als van 10 jaar geleden.
Merce

Bericht door Merce »

Vandaag gaat mijn zus als "controlegroep" naar het VU. Ben zo benieuwd...
Marsei

Op naar de 100

Bericht door Marsei »

Op naar de 100

Van [URL="https://www.msweb.nl/ms-onderzoek/proje ... ar-de-100/"][U]MSweb[/U][/URL]: Op naar de 100
Miss J

Bericht door Miss J »

Voordat je zoiets hier neer zet, lees je het dan eerst?
Vind je de 6 vragen zelf bijzonder relevant? :???::haha:

Het geeft precies het grote probleem van NLse onderzoekers aan; ze houden zich met onnodige randzaken bezig..... en de niet zelf denkende schaapjes maar vol bewondering volgen... geef mij dan de Leonards maar terug..... :cool:
Racer

Bericht door Racer »

Dat vind ik ook, miss J, maar dan moet Leonard niet meer doen alsof ie het allemaal wel weet want met dat gedotter enzo ging ook hij behoorlijk het schip in. Inderdaad, iemand die zelf nadenkt is hier behoorlijk zeldzaam en men lijkt liever achter het al aanwezige aan te hobbelen, ook al is dat inmiddels vrij kansloos gebleken
Klick

Bericht door Klick »

[IMG]http://ng.neurology.org/content/nng/2/4 ... .large.jpg[/IMG]

ik kan voor NL even niks vinden maar het zal weinig verschillend zijn..
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Klick, dit is een grafiek voor de leeftijden waarop mensen de diagnose MS krijgen. Niet welke mensen er nu op welke leeftijd MS hebben.
Klick

Bericht door Klick »

oopsie.. foutje van mijn kant ;)
Dango

Bericht door Dango »

[QUOTE=Dango;n422314]inderdaad , de reis en dag zou in mijn geval op dit moment geen optie zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk[/QUOTE]inmiddels ben ik geweest , lange dag en reis maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.

Ik hoop dat ik een bijdrage heb geleverd aan het stoppen en vookomen van deze vreselijke ziekte.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Klick

Bericht door Klick »

ik hoop dat er iets uitkomt, al is het maar een onderzoeksrichting alle stapjes zijn stapjes!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp