Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kan dit MS zijn

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Dean,
wens je heel veel sterke met alle onderzoeken!
Merce

Bericht door Merce »

Bizar allemaal. Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Heel veel sterkte met de onderzoeken en het wachten op de uitslagen.
Dean

Bericht door Dean »

Naja de MRI stond bij : MRI Hypofyse ... weet nou niet of ze hiermee iets kunnen zien...
Dean

Bericht door Dean »

Na een lange zoektocht is het geen MS , wel iets anders... of Sjogren syndroom en of Sarcoidose ... alhoewel beide ziektes tasten net als bij MS je zenuwstelsel aan...alleen ligt het uiteraard anders.

Ik vond het toch wel netjes om dit zo te vermelden.

Mvg .Dean
Job

Bericht door Job »

Hoi Dean,

Fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt. Van beide aandoeningen weet ik niets af, maar ik hoop voor jou dat er behandeling mogelijk is en dat je klachten verminderen of zelfs verdwijnen.
Veel sterkte toegewenst.
Dean

Bericht door Dean »

Hallo Job. het zijn beide systemische autoimmuunziektes ... het valt beide onder reumatisch...maar het kan je hele lichaam aantasten...waaronder je organen en je zenuwstelsel (meestal alles of het meeste wat onder Polyneuropathie valt)
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik heb MS en Sarcoïdose en Sjögren , waarschijnlijk is dat een complicatie van de Sarcoïdose .

Sarcoïdose is niet zo heel moeilijk met een goede longarts uit te sluiten cq te bevestigen.
Dean

Bericht door Dean »

[QUOTE=Riwidi;1123895]Ik heb MS en Sarcoïdose en Sjögren , waarschijnlijk is dat een complicatie van de Sarcoïdose .

Sarcoïdose is niet zo heel moeilijk met een goede longarts uit te sluiten cq te bevestigen.[/QUOTE]

Klopt , ik word eerst naar een speciaal reumateam gestuurd...Sarcoidose en Sjogren lijken redelijk op elkaar.

Schirmertest was tot nu toe positief,verder heb ik last van neurologische klachten (vooral het autonome gedeelte)

Onverklaarbare lage testosteron/lh/fsh waardes (waarschijnlijk door een autoimmuunziekte zei de betreffende arts)

Naja het staat nog open.

Bedankt en sterkte.
AnnaBel

Re: Kan dit MS zijn

Bericht door AnnaBel »

Dag Dean,

ik lees nu pas jouw berichten op deze forum. Weet je al meer over jouw diagnose? Ik merk wel iets gelijkaardigs met mijn ziekteverloop. Bij mij werd ook Helicobacter vastgesteld en met 2 antibiotica behandeld. Uitgerekend één maand na de antiobioticakuur begon ik allerlei neurologische klachten (tintelingen, trillingen, duizeligheid, wazig zicht) te krijgen, en dit nu al 2 maanden lang. Ik heb de indruk dat de antibiotica mijn immuunsysteem hebben kapotgemaakt, waardoor misschien een of andere virus/slechte bacterie actief is geworden. De artsen willen er natuurlijk niets over horen...


Deel je ervaringen over dit onderwerp op MS.nl.
Ga naar: https://www.ms.nl/gesprekken/klachten-en-diagnose
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp