Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fluor en hersenen

Alles omtrent voeding en supplementen
Melster

Bericht door Melster »

Fluor of fluoride?
Is echt iets heel anders namelijk...:o
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Fluor is een gas (gas eet je niet) Als dit gas aan een andere stof wordt gebonden dan wordt dat fluoride genoemd. Het gaat dus om Fluoride tabletjes en/of tandpasta.

Fluoride wordt gebruikt als actief giftig element in rattengif en kakkerlakkenpoeder.

Fluoride was oorlogsgif, een middel om mensen mak en gedwee te maken.

Volgens onderzoekers tonen uitgevoerde dierproeven haarfijn aan dat fluoride een zeer krachtig gif is, dat het centrale zenuwstelsel aantast.. Het is heel goed mogelijk dat zelfs uitermate lage doses fluoride in het lichaam het functioneren van het menselijk brein ernstig beïnvloeden.

En ook nieuw onderzoek vanuit China toont een overduidelijk correlatie aan tussen lage doses fluoride in het lichaam en een afnemend I.Q.

Maar waarom gaan we dan ook maar door met fluorisering??
In een woord? GELD!!

Fluoride is een giftig bijproduct bij de fabricageprocessen van door mensen gemaakte chemicaliën. Giftig afval, de opkomst van het milieubureau in de VS, de EPA (Environmental Protection Agency) en de opkomst van het milieubewustzijn als politiek instrument om de illusie van veiligheid te wekken in de afgelopen decennia.

Miljoenen tonnen uiterst giftig fluoride worden elk jaar geproduceerd. Stel je de kosten eens voor om dit af te voeren en te verwerken, stel je de enorme bergen van fluorafval eens voor, die elk jaar om een oplossing schreeuwen. Dat loopt in de miljarden dollars..

Maar de lobbyisten van deze industrieën hebben ‘wetenschappelijk studies’ gepresenteerd, die betaald werden door diezelfde industrieën, en hebben gezorgd voor een continue stroom van mediapresentaties over de ‘gezondheidsvoordelen van fluoride’.. Zij hebben onvoorstelbaar lucratieve posities gecreëerd voor mensen in ‘de research’ en ‘het onderwijzen’ van deze voordelen binnen de medische conglomeraten en verenigingen, die dus vervolgens systematisch de gezondheid van een heel volk aan het ondermijnen zijn..!!

[url]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3y8uwtxrHo#[/url]!
Elin

Bericht door Elin »

Leeuwtje,
Weleda heeft ook fijne tandpasta zonder fluoride maar die heb je misschien ook al ondekt :)

Hier nog meer info over de schadelijkheid van fluoride

[url]http://www.rudolfdewit.com/md_fluoride.html[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ja, die ken ik inderdaad. :) Maar dank voor de tip.
Ditte/Astrid TB † okt. 2012

Bericht door Ditte/Astrid TB † okt. 2012 »

Voor iedereen die geinteresserd is over gezonde tanden/ de connectie tussen tandproblemen en vele ziektes : vandaag uitgekomen een geweldig boek van Weston A.Price

Vertaald in het nederlands.

Dan kun je onderandere lezen dat tandenpoetsen vooral estetisch is en niets heeft te maken met tandproblemen.
Die komen allemaal van binnenuit en hebben alles te maken met je voeding. Alles!!

Vandaag geweest naar de boekpresentatie en daar waren ook 2 biologische tandartsen/bio energetische tandarts.
Er waren 6 sprekers, dus de tijd was beperkt, maar ik had wel de hele middag naar deze tandartsen willen luisteren.

Weston price was ook een tandarts en heeft al in de jaren 30 een grootschalig onderzoek uitgevoerd en hierover geschreven.

naam van het boek: voeding en fysieke degeneratie
Te bestellen bij : succesboeken.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor de tip, Ditte! Klinkt erg interessant! :)
Vlinder70

Bericht door Vlinder70 »

Niet in de lokale supermarkten, maar wel hier:

[url]https://www.biggreensmile.nl/tags/tandp ... =Tandpasta[/url]

Supergoede producten!

Groetjes,
Vlinder
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=raimonnea;1116200]Kent iemand Vegan en 100% natuurlijke tandpasta die je in de lokale supermarkt kunt kopen?[/QUOTE]

Bij Holland&Barrett kun je (whitening) tandpoeder kopen.
Ik vind het erg fijn. In het begin wel wennen aan poeder gebruiken ipv een pasta, maar het doet net zo goed zijn werk.

Een potje is wel prijzig,maar je doet er ook een paar maanden mee.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Dat is deze: [url]https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... l-60015928[/url]

Je kunt online met Google ook veel diy recepten vinden om tandpasta of poeder te maken. Dat is op de lange termijn goedkoper,denk ik.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ja,het wordt idd verkocht als poeder om tanden witter te maken.
Ik poets ermee,omdat er nog maar heel weinig is wat ik kan verdragen.
Toen ik ermee startte had ik last van bloedend tandvlees, dat is sindsdien helemaal verdwenen.

De actieve kool en bentoniet klei absorberen schadelijke bacterien. Deze bestanddelen zie je om die reden ook vaak terug in diy tandpasta recepten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp