Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Draakje

Bericht door Draakje »

[QUOTE=wilm;1116323]Is dat misschien bij jou ook dat je meer zorg nodig hebt als alleen kousen[/QUOTE]

Het is dagelijks alleen steunkousen, heb namelijk een hele nieuwe badkamer met aanpassingen laten plaatsen, dus douchen gaat zelf in douchestoel.

Het gaat waarschijnlijk meer om de kousen in combinatie met de katheter die ik heb. Dat is 1x per 3 maanden wisselen, en doet de vpk van de thuiszorg organistie aan huis.

Dat was de reden van de plaatsing van het hoog-laag bed, dus dat er ineens sprake is van ook steunkousen valt me rauw op mijn dak. Aantal transfers wordt hierdoor ook weer meer.
Fratema

Er gebeurt hier nogal wat momenteel

Bericht door Fratema »

Er gebeurt hier nogal wat momenteel

Het stormt hier nogal momenteel. MS misdraagt zich behoorlijk. "Handig" dat ik net nu een revalidatietraject volg in het plaatselijke ziekenhuis. Neuro, reva-arts, fysio en ergo hebben me opgepakt en dat is nodig ook. Ik kon twee dagen op rij niet meer komen staan vanaf het bed boven. Gevaarlijke acties met een bureaustoel en mijn geliefde om bij de traplift te komen. Weer wat nieuws dus.

Maar vanochtend ging het supergoed. Ik snap er niks meer van. Wat is het verband tussen oorzaak en gevolg?? Waarom gaat het de ene keer relatief goed en de andere keer drama??

Ik ben een maand thuis geweest vanwege een predbehandeling, heeft wel wat opgeleverd. Mijn werkgever is een SW-bedrijf en dus alle begrip en medewerking bij uitval. Maar leuk is anders.

Ik ga straks afspraken maken met een thuiszorgbedrijfje. In december hebben ze me 5 dagen geholpen met douchen en aankleden en dat is me erg goed bevallen. Gaat veel en veel sneller en ik houd energie over voor leukere dingen dan een kwartier zitten kutten (excuses le mot) met steunkousen, beenbeugels en schoenen in te dikke onderbenen zien te wurmen. Zo irritant!

En we gaan een hoog-laagbed aanvragen voor de moeilijkere dagen.

Je ziet wel, er gebeurt hier nogal wat.
wilm

Bericht door wilm »

Wat heftig frans
confroterend stap hulp thuiszorg
maar zo goed dapper en vooral je houdt wat energie over voor leukere dingen

Herkenbaar hoor
Niet makkelijk zo'n stap

Sterkte
wilm

Bericht door wilm »

Draakje

Denk dat dat verklaart
Catheter verwisselen op een laag bed is niet makkelijk en ergonomisch

Zou hoe moeilijk ook is toch met hun in gesprek blijven
Doe zelf ook niet vaak hoor

Maar als je weet waarom iets .... dan begrijp je vaak beter

Sterkte
san70

Bericht door san70 »

Deze week te horen gekregen dat mijn man prostaatkanker heeft. :huilen:
We zijn er vroeg bij, en het is waarschijnlijk goed te behandelen, maar toch. We gaan een onzekere tijd tegemoet met veel stress.

Zelf heb ik maandag MRI, neuro denkt dat ik mogelijk richting secundair progressief ga. En vanochtend controle-afspraak bij KNO-arts, en haar gevraagd of ze ook even naar mijn ton wilde kijken, die doet al een aantal dagen pijn. Niks te zien dus waarschijnlijk tongbrand. Ik had er nog nooit van gehoord, maar even informatie gezocht en het kan bij MS voorkomen :stom:.

San
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Pff, wat een nieuws... Sterkte, San70!
Suzan

Bericht door Suzan »

Wat een verontrustend nieuws. Bah.

"Gelukkig" is het vroeg ontdekt waardoor zijn kansen vergroot zijn. Sterkte in deze moeilijke tijd.
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Phoe wat een vervelend nieuws zeg! Wens jullie heel veel sterkte toe in deze moeilijke en onzekere tijd.
Suzan

Bericht door Suzan »

Ja, Dat soort figuren zijn echt te walgelijk voor woorden. :bah:
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp