Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoek naar MS en voeding

Alles omtrent voeding en supplementen
mischa

Bericht door mischa »

[QUOTE=Toeter;1116974]Weet iemand waarom je niet vegetarisch kunt eten met dit dieet?[/QUOTE]
Dat weet ik nog steeds niet. Hopelijk komt er nog eens een vegetarische variant.

Ook ik wilde mij graag opgeven en had dat gedaan en daarna de organisatie van het programma volgende e-mail gezonden:
----- Ik had mij graag willen opgeven, maar ik hecht sterk aan mijn vegetarisch dieet. Ik eet tenslotte al bijna veertig jaar geen vlees en geen vis en dat wil ik niet aanpassen.

Dit was het antwoord op mijn mail:
----- Er wordt in dit experiment geen enkel natuurlijk voedingsmiddel uitgesloten.
Elke dag vlees is beslist niet nodig, maar af en toe wel.
Ook vis staat regelmatig op het menu.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik denk dat jullie 2 dingen los moeten zien: het "dieet", en het "experiment". Bij het experiment moet je volgens hun richtlijnen eten, anders is het geen experiment.

Maar voor het "dieet" (lees: andere leef- en eetwijze) ben je vrij om het aan te passen zoals je wilt. Waarom zou je persé 3 maanden aan het experiment mee moeten doen om je eten aan te passen? Kies gewoon lekker zelf voor vers en onbewerkt, en laat daar dan vlees en vis in weg.

Zeker als je al zo lang vegetariër bent, ben je vast wel in staat om goede vervangers te kiezen. De eisen die hier genoemd worden zijn alleen voor deelname aan het experiment zelf, en geen voorwaarde om anders te gaan eten.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik dacht dat het wellicht met eiwitten ofzo te maken had, als vegetariër zijn die toch wat lastiger in grote hoeveelheden binnen te krijgen.

Ik eet al grotendeels volgens het dieet. Laatst inderdaad ook maar weer eens een grote zak gemengde noten gehaald op de markt. Elke dag daar een handje van op knabbelen.

En zorgen dat alles volkoren en zilvervlies is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp