Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - grayliana

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
grayliana

Welkom op MS WebForum - grayliana

Bericht door grayliana »

voorstellen

Hallo

Mijn naam is Lucinda, na een tijdje mee lezen zal ook ik me voorstellen. Sinds augustus 2018 heb ik de diagnose rr Ms gekregen.
Begon en in juli met oogklachten, kort gevolgd door loop problemen. Na het eerste bezoek neuroloog was het wachten op de MRI. Helaas was mijn lichaam het daar niet mee eens. Zo belandde ik in augustus op de eerste hulp, inmiddels was mijn linker zijde van mijn gezicht gevoelloos en hing mijn mond af.

De MRI volgde enkele dagen later waarbij de Ms vast gesteld werd en de eerste methyl prednison starte.

2 weken na thuiskomst was het weer raak.. wederom een schub op mijn ogen. Alle letters waren om gevallen. Na goed overleg toch besloten wederom opname en nogmaals methyl prednison.

De diagnose werd bij gesteld naar een heftige active vorm van Ms.

Medicatie werd daarom ingewikkelder, tysabri klonk veel belovend... Helaas was mijn JC waarde zo hoog dat het beslist niet mocht. Inmiddels liep ik slecht en was mijn hele linkerzijde aan het tintelen.

Toen is zsm de behandeling met Ocrelizumab opgestart.

Volgende week was dat 6 maanden geleden.

Ik zit nog in het revalidatie traject. Het aantal schubs is wel iets afgeremd maar helaas nog steeds actief.. inmiddels heb ik stuipen / spasmen en nog meer..

Toch gaat het redelijk. Ik werk 26 uur als asiel beheerster. De overige uren is afwachten of ik dat haal.
Klick

Bericht door Klick »

welkom hier grayliana
heftige tijd heb je zeg! heel je leven op zn kop.
alles nieuw en dan is het nog een sneltrein ook nog.

hier zal je herkenning zoeken en vinden. vraag je vragen!
timokroll

Bericht door timokroll »

Hoi lucinda, heftige tijd voor je ❗️En ik hoop dat je baat vind bij dat medicijn wat ik ook ga gebruiken. Als onderzoeksmedicijn voor spms, waar ik nu in beland ben. Knap van je dat je ook energie wilt steken in je werk. Heel veel sterkte 🤗
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp