Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
wilm

Bericht door wilm »

Inderdaad niet tekenen
anders klacht bij organisatie indienen

Heb zelf al jaren hulp (via wmo en organisatie)
Veelal is de mentalitieit van hulpen erg matig

Heb er gehad en zeiden, 'nou ik hoef niet te stofzuigen zeker, zie niets liggen'
of
ze proberen al half uur voor tijd papieren in te vullen en te stoppen
geef dan aan nog een klusje te hebben
Gaat soms dan niet van harte maar ze zijn er om te helpen

Maar vindt wel moeilijk om aan te geven en assertief te zijn
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Werk dat niet goed gedaan wordt, is natuurlijk niets! Maar ik wil ook even een verhaal van mijn kant delen. Ik heb jaren geleden voor de thuiszorg gewerkt. Ik kwam wekelijks terecht in een huis dat schoner was dan dat van mij, en dan moest ik nog 2 uur werken. Ik deed alles wat mevrouw vroeg, en was na 1,5 uur ècht wel klaar.

Zij vond het niet prettig dat ik eerder weg zou gaan, wat ik begreep. Maar als ik dan voorstelde om de keukenkastjes even leeg te halen, of de koelkast te soppen, kreeg ik vaak terug dat dat (nog) niet nodig was.

Ik ging dus uiteindelijk maar langzamer werken, om hetzelfde te kunnen doen in de aangegeven tijd. Voor mij als hulp was dat ook echt niet prettig, want je wilt gewoon aanpakken en als het werk klaar is en er is verder niets meer, dan is die extra tijd ook gewoon erg fijn. Ik had een half uurtje pauze tussen 2 adressen, en in dat halve uur moest ik ook nog op de fiets naar het volgende adres.

Nogmaals: werk moet gewoon goed gedaan worden. Maar niet iedereen heeft hetzelfde werktempo... En als je ontevreden bent over de resultaten, kun je het beste je hulp daar persoonlijk op aanspreken.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Anna1975;733905]Eh....ik red dat ook allemaal niet in 3 uurtjes hoor. Heb hier ong 100m2 oppervlak...[/QUOTE]

het is neit zozeer de oppervlakte
ik heb 80m2 maar omwille vd rolstoel heel veel open ruimte en ook niet veel prullen op de kasten staan.

ik heb al zoveel hulp nodig, poetsvrouw/gezinshulp/... kan er ook nog wel bij
Haantje79

Bericht door Haantje79 »

Ik werk op dit moment nog als thuishulp voor een paar uurtjes. Het is niet normaal om uit jezelf weg te gaan. Als je eerder klaar bent vraag je of er nog iets anders gedaan kan worden. Als het niet goed schoon is kan je hier gewoon vriendelijk over beginnen hoe je het graag schoongemaakt wil hebben. Ik pas me altijd aan aan de gewoonten van de klant. Die betaald er immers voor. Helaas zit er veel verschil in de ene of de andere werkneemster. Als het niet goed komt kan je altijd nog een klacht indienen. Succes!
wilm

Bericht door wilm »

Begrijp het ook vanuit hulp gezien zoals jullie omschrijven

Maar omdat het hier bijgehouden wordt wekenlijks door hulp en ik makkelijk huis heb
Makkelijk ingericht voor mijzelf rolstoel
En voor hulpen zo efficient ingericht

Hoef het niet zo te zijn dat ze zich makkelijk vanaf maken

Want ook ramen moeten gezeemd (incl een rolgordijn aan de kant halen)
En achter de tafel

Daar maken ze zich hier te makkelijk vanaf en wordt overgeslagen

Hoorde eens van iemand waar de gemeente kwam en voor oog netjes huis was, werd zij gekort op hulp
Terwijl en vorige dag hulp was geweest en de hoekjes nooit gedaan worden

Begrijp goed dat ze er niet zijn voor de grote beurten hoor

Zelf 3 uur en met wekelijks stoffen,zuigen,dweilen, badkamer, bed verschonen, was ophangen
Is de tijd al bijna om, en is er iedere week half uurtje voor wat extra's

Ook hier wel discussie wat ze wel niet mogen
Met organisatie over gehad en is niet met schaartje af te knippen

Maar als lamp kapot is, mogen ze eigenlijk niet doen, maar gebeurt wel eens

Of rolstoel is vies, mogen ze niet schoonmaken, maar ga er dagelijks mee naar buiten, daardoor vloer vies en dus als vloer gedweild is en ik rij erover met stoel dan kan ze weer begrinnen
Dus gelukkig kijkt help hulp daar bij en ziet wel door vingers

Begrijp van mijn eigen werk ervaring in zorg wel dat er regels moeten zijn. Want sommige clienten geef je vinger en pakken je hand

Maar nu zijn regels wel erg streng

Ook dagelijks verzorging ervaring
Maar omdat beide weten dat ik zeer zelden iets vraag en helemaal geen misbruik van maak
Bijt nog liever mijn tong af

Gebeurt wel eens dat zeiets kleins doen (wat niet in taak staat) als ze tijd hebben
Dankbaar
Want het is niet
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp