Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Petitie tegen parkeerkosten ziekenhuis

Alles omtrent werk en uitkeringen
Suzan

Petitie tegen parkeerkosten ziekenhuis

Bericht door Suzan »

[URL="https://nos.nl/artikel/2282527-petitie- ... -euro.html"]Petitie tegen parkeerkosten ziekenhuis: 'Dagje polikliniek voor 36 euro' [/URL]

Even op ziekenbezoek gaan bij een geliefde of de hele dag in de polikliniek moeten verblijven voor onderzoeken. Het kan de parkeermeter flink doen oplopen en daaraan moet een einde komen, vindt KBO-PCOB. De seniorenorganisatie start daarom een petitie.

De parkeerkosten lopen nu behoorlijk uiteen, zegt directeur Manon Vanderkaa van KBO-PCOB. "Op sommige plekken is het gelukkig nog gratis, maar bij steeds meer ziekenhuizen gelden flinke tarieven. Zo zijn er parkeerplaatsen waar je 4 euro per uur betaalt of voor een hele dag 36 euro kwijt bent."

Mensen die over een langere periode vaak in het ziekenhuis moeten zijn, kunnen daardoor honderden euro's kwijt zijn om hun auto weg te zetten. "Dit gaat om bedragen die een flinke hap uit de portemonnee nemen."
Fietsen of het ov

Het openbaar vervoer of de fiets blijkt niet altijd een alternatief. "Mensen die in het ziekenhuis komen, hebben soms een echt slechte gezondheid en kunnen helemaal niet ver lopen", vertelt Vanderkaa. "Het ligt er natuurlijk ook aan waar je woont. Er zijn niet altijd andere opties en daarom moet er wat gebeuren."

[URL="https://www.kbo-pcob.nl/parkeerkosten/"]Onderteken hier[/URL]
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Getekend!

Bij "mijn" ziekenhuis is het onderhoud en beheer van de parkeerplaats uitbesteed aan Q-Park. Zij zorgen dat het er schoon en heel is, en daar betaal je dus voor. Het kan inderdaad behoorlijk oplopen en je hebt niet altijd de keuze/mogelijkheid om met de fiets te gaan. Openbaar vervoer is ook al niet echt goedkoop, dus hoe dan ook ben je geld kwijt.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Ik kan met de gehandicaptenkaart gratis parkeren. Even laten zien bij de receptie en ik krijg gratis een uitrijkaart.
Suzan

Bericht door Suzan »

... laat nou niet iedereen een GPK hebben.... Sterker nog, de meerderheid van de mensen niet.
Die moeten gewoon betalen.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

[QUOTE=Suzan;1122415]... laat nou niet iedereen een GPK hebben.... Sterker nog, de meerderheid van de mensen niet.
Die moeten gewoon betalen.[/QUOTE]

Dat snap ik, was meer als tip bedoeld voor mensen die dit nog niet weten dat sommige ziekenhuizen dit beleid hebben en daardoor er nog geen gebruik van maken..
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij het ziekenhuis in Apeldoorn werkte dat ook altijd zo met een invalidenparkeerkaart tot het parkeerterrein werd uitbesteed aan Qpark.

Nu moet je ook met een kaart gewoon betalen en dat kan inderdaad behoorlijk oplopen en dat terwijl Apeldoorn niet eens een enorm hoog tarief rekent.

Maar het wachten bij de betaalautomaat vond ik nog vervelender en dan kon je, al zittend in de rolstoel dus niet bij de automaat. Wat een gedoe was dat.

Gelukkig kun je tegenwoordig met de bankbetaalpas bij de slagboom contactloos betalen zonder uit de auto te hoeven stappen.

Maar ik blijf het echt niet kunnen dat mensen moeten betalen voor het parkeren bij een ziekenhuis en ga de petitie dus ook tekenen.
1207

Bericht door 1207 »

zijn er geen abonnementssystemen of kortingen voor gehandicapten?
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Ik heb inderdaad een GPK kaart , maar niet ieder ziekenhuis doet hier aan mee , maar zoals eerder opgemerkt , je zal maar op bezoek komen of moeten komen.....

Alsof je voor je lol daar komt...
Waanzin....
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

Gelukkig is het Hier in Terneuzen GRATIS.

Maar ik zou er toch Géén last van hebben omdat ik altijd met de Rolstoel taxi kom.
Nessa

Bericht door Nessa »

Sorry, maar ik vind dit tot op zekere hoogte onzin. Voor parkeren heb je een parkeergarage nodig of een parkeerterrein. Aanleg en onderhoud daarvan zijn nu eenmaal niet gratis. Dus als je er gebruik van maakt, vind ik het logisch dat je daarvoor betaalt.

Maar het moet wel gaan om kostendekkende tarieven. Gelukkig heeft de KBO die optie ook benoemd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp