Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Druppels zijn het goedkoopste. Je hebt ze van 1000 (25mcg) per druppel, dus dan neem je er 5. Je doet onwijs lang met een potje

Goede merken zijn AOV, bonusan of huismerk vitaminstore: allemaal prima.
Billy

Bericht door Billy »

Ik slik 4x pw capsules van 5600 ie, schrijft de neuroloog voor.

Hij stijgt nu eindelijk, in april en mei beide keren 10 gestegen. Zit nu net onder de 100.

Met 3x pw bleef ik boven in de 70 hangen.
Klick

Bericht door Klick »

ik bleef hangen rond de 80 doordat ik magnesium tabletten niet goed opnam.. ben overgeschakeld op magnesium spray en sindsdien is mijn D 100 :D
greyde

Bericht door greyde »

Ik gebruik 6x per week capsules van 5600 ie. Bij 5 keer daalde mijn waarde nog. Ik wil tegen de 140 zitten. Voel me er beter bij.
Eerder had ik vloeibaar vitamine D dat ik moest afmeten. Toen ik even niets innam, omdat ik op 201 zat, kelderde mijn waarde binnen 6 maanden naar 69.
Nu die capsules en dat gaat goed. ook makkelijker want het hoeft niet in de koelkast bewaard. Over poosje weer eens laten prikken.
Billy

Bericht door Billy »

Greyde, ben jij ook te zwaar?

Ik wel, vroeg me bij mij wel eens af of dat de reden is waarom ik veel moet slikken ;)
Iris J.

Bericht door Iris J. »

mijn vitamine D is 84.
Ik slik op voorschrift huisarts 1x per week 5600 IE.
voor enkele jaren terug was mijn waarde maar 32 vandaar toen de medicatie, eerst 1x daags 8000IE

ik lees hier dat de meeste van jullie toch medicatie gebruiken en hogere waarden hebben.

Wat is nu het beste, de neuro vindt mijn waarde van 84 verder prima.
Of zou ik beter zelf er nog een vitamine D bij kunnen nemen?
Saara35

Bericht door Saara35 »

Hallo Iris,

Mijn neuroloog zegt mensen met MS de waarde eigenlijk tussen de 100 & 150 moet zijn. Omdat vitamine D heel belangrijk is voor mensen met MS. Voordat ik de diagnose kreeg, was mijn waarde 60. Nu mijn waarde hoger dan 100 is voel ik mij meer fit en moeheid is nu veel minder.
greyde

Bericht door greyde »

Mijn neuroloog vindt (vond) het niet echt boeiend. Hij kon mij alleen niet helpen met de problemen die ik toendertijd had en vond het goed dat ik het ging proberen met de vitamines op hoger peil te brengen, maar wel onder controle van de huisarts. Zij wilde dat wel doen en zodoende ben ik extra vitamine gaan gebruiken. Ik had toen een waarde van < 10. Werd afgedaan als wel wat laag.:???::Dit is wel jaren geleden hoor. Inmiddels wordt vit. D toch belangrijker geacht.

Billy, ik ben niet echt erg te zwaar (70/71). Heeft denk ik eerder te maken met dat jouw/mijn lichaam slecht vit D aanmaakt
Billy

Bericht door Billy »

Nee dat ben je idd niet te zwaar :)
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik ben ook zeker niet te zwaar, BMI van 19. Toch heb ik 3000 IE / 75 mcg vitamine D nodig per dag om aan een waarde van 125 te komen.

Dus of ik neem het slecht op, of mijn lijf verbruikt heel veel vitamine D.

Mijn neuroloog zegt ook: bij MS liefst boven de 100. Maar de bepaling van de waarde gaat via de huisarts, kan ook prima via de eerste lijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp