Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 6

Alles omtrent voeding en supplementen
Fia

Bericht door Fia »

Hier ook extra vit D 25.000 IE per week waarde nu 95. Vind ik zelf aan de lage kant, maar de huisarts is erg voorzichtig.

Jarenlang heb ik 50.000 per week geslikt. Nu lijkt mijn lichaam het eindelijk ook een beetje zelf oo te pakken om vit D goed op te nemen. Mijn waarde is niet zohard gekelderd als anders.

Mijn verbruikt ligt niet aan mijn gewicht. 56 kg

Liefs Fia
Billy

Bericht door Billy »

Het was ook een gedachte van mij waarvan ik nu zeker weet dat die niet klopt.

Ik blijf het heel apart vinden dat bij mijn hond alles op gewicht gaat, pijnstiller zelfs tot op de ons. Of wij mensen nu 50 kilo of 150 kilo wegen, bijna altijd dezelfde hoeveelheid.

Maar ik dwaal af :o
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Wat ik ooit eens heb gelezen is dat vit.D opname ook te maken heeft met de mineralenhuishouding, waaronder magnesium als een belangrijke.
Bij mensen met een (chronische) ziekte verbruikt het lichaam over t algemeen meer magnesium...

Heb je een mineralentekort (disbalans) dan kan dit de vit.D opname vermoeilijken. (Los van lekke darm en andere spijsverteringsproblematiek)
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=Billy;1123041]
Ik blijf het heel apart vinden dat bij mijn hond alles op gewicht gaat, pijnstiller zelfs tot op de ons. Of wij mensen nu 50 kilo of 150 kilo wegen, bijna altijd dezelfde hoeveelheid.[/QUOTE]

Daar heb je zeker een punt. :hmmm:
Fia

Bericht door Fia »

@Billy, daar heb ik ook aleens discussie over gehad met de neuroloog. Ik blijf het raar vinden dat er niet naar gewicht en geslacht wordt gekeken bij de dosering van de medicatie.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

@billy; helemaal mee eens! Vraag me altijd af hoe ik met mijn 1.58 en 53 kilo hetzelfde binnen zou moeten krijgen als iemand van 180 en een stuk zwaarder...
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=Sara;1122912]Hi E.R.,

aan welke eisen moet vitamine D volgens jou voldoen?
[/QUOTE]

Hoog gedoseerd, liefst uit schapenwolvet (lanoline)
zonder maltodextrine, zonder smaak en zoetstoffen, en het liefst opgelost in goede olie. (Geen zonnebloemolie)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=E.R.;1123072]Hoog gedoseerd, liefst uit schapenwolvet (lanoline)
zonder maltodextrine, zonder smaak en zoetstoffen, en het liefst opgelost in goede olie. (Geen zonnebloemolie)[/QUOTE]

Voorheen kocht ik op iHerb wel eens vit.D gemaakt van lanoline,in mct olie,zonder toevoegingen van het merk Country Life.
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=Klick;n445768]mijn waarde na de winter is 95
maar 4 puntjes gezakt :D
ik ben dr blij mee![/QUOTE]

mijn waarde na de zomer 90
weer gezakt.. maar niet heel veel.. wel had ik hem boven de 100 verwacht nu..
Roadrunner

Bericht door Roadrunner »

Hoe krijgen jullie artsen zo ver om de vitamine D waarde met regelmaat te controleren?

Geen enkele arts bij mij laat de waarde (meer) testen, desondanks hebben ze wel allemaal hun mening over of ik te veel of te weinig D slik. Valt altijd in de categorie “niet belangrijk” volgens mij bij ze.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp