Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

incontinentimateriaal

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
janne

incontinentimateriaal

Bericht door janne »

Hoe hebben jullie het met de levering van incontinentimateriaal?

Ik belde altijd de leverancier en dat werd de volgende dag thuis gebracht. De laatste keer dat ik wou bestellen werd mij verteld dat ze een nieuw systeem hadden (7 profielen waar je in geplaatst moet worden) en dat ik véél minder krijg dan ik altijd gewend was en gebruik! Daar moest ik het mee doen. Zo van de ene op de andere dag. Geen aankondiging van te voren. Ik begrijp dat ze de kosten in de gaten moeten houden maar dit vind ik wel een systeem wat bedacht is door mensen achter een buro en niet uit de praktijk. Is er een verzekering (ik ben bij Menzis) die daar anders mee om gaat?
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij mij is er tot nu toe niets veranderd in de levering van inlegkruisjes en katheters.. Ik krijg allebeid via Combicare en ben ook verzekerd via Menzis.

Wel is het zo dat ik steeds maar voor 2 maanden materiaal mag krijgen en dat is zo opgelegd door de verzekeraar.

Bij de start van de leveringen werd er wel van alles gevraagd om zo vast te kunnen stellen welke hoeveelheden ik naar verwachting nodig zou hebben maar dat is al jaren geleden.

Als jij je materiaal van een ander leverancier krijgt zou het kunnen dat Menzis met en nieuwe afspraken heeft gemaakt.

Ik heb dus het idee dat het niet aan Menzis alleen ligt maar om welke afspraken Menzis bij welke leverancier heeft gemaakt.

PS: ik verplaats jouw topic even naar De Wereld, daar is het beter op z’n plaats.
Billy

Bericht door Billy »

Ik zit bij CZ. Niets veranderd, maar ben ook geen grootverbruiker, wel meerdere soorten.
Riwidi

Bericht door Riwidi »

Die profielen bestaan al veel langer.
De incontinentieverpleegster van de betreffende firma , dient hiervoor met jou in contact te treden en dan wordt er samen een profiel opgesteld.
Uiteraard kan dit nooit zomaar worden veranderd in veel minder materiaal , zonder dat daar een grondige reden voor is.

Het vervelende is dat je iedere keer als je om de een of andere reden van leverancier moet veranderen ,je steeds een nieuwe machtiging en opnieuw dat gesprek moet voeren.

Op zich is het , maar dat is mijn mening , zeer betuttelend , en zal dan ook zeer waarschijnlijk niet kostenbesparend zijn.
Maar zorgverzekeraars willen nu eenmaal graag even laten zien , wat de macht is.

Sterkte !
Zorg dus dat je in ieder geval zo'n gesprek krijgt om een profiel op te maken en laat je niet in een hoek wegzetten.
Ik heb geen idee , hoe het zit , met verdere begeleiding e.d. anders die inschakelen.
janne

Bij Menzis verzekerd. Welke leverancier levert wat je hebben wil?

Bericht door janne »

Bij Menzis verzekerd. Welke leverancier levert wat je hebben wil?

Wie is bij Menzis verzekerd en kan mij een leverancier doorgeven die je het materiaal levert wat je nodig hebt/gebruikt ?
Mijn leverancier, Hulpmiddel bezorgd.nl, wil mij niet leveren wat ik nodig heb. Ze vinden dat het teveel is. Ik pas niet in een profiel...
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

janne

Bericht door janne »

Die profielen ken ik maar mijn gebruik staat niet in een profiel. Ik gebruik gelukkig nog geen katheder alleen verband en dan is het hoogste profiel 5. Die vergoeding is niet dekkend voor mijn gebruik dus de leverancier zit niet op mij te wachten en wil van mij af. Nu zoek ik een leverancier die naar de patiënt kijkt en die indeelt naar het verbruik maar niet let of dat nu met een katheder is of zwaar gehandicapt b.v. Gewoon €2,50 verbruik per dag ongeacht welk materiaal.
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Janne,

Heb je al contact opgenomen met Menzis? Tenslotte moet [U]die [/U]het betalen, de leverancier niet, al doet die net alsof het uit eigen portemonnee moet komen.
janne

Bericht door janne »

Ik heb contact gehad met Menzis en die verwijst mij door naar de leverancier. Die heeft een incontinentieverpleegkundige die met mij samen tot een keuze moet komen. Daar gaat het mis... Zij vindt dat ik teveel gebruik en minder verband nodig heb. Ze rekenen naar de hoeveelheid vocht die je per dag tot je neemt en het verband dat die hoeveelheid kan absorberen. Je hoeft niet elke keer het verband te verwisselen als het mis gaat want er kan nog meer vocht in... Ik begrijp helemaal niks van vk die als ze ongesteld zijn toch ook een schoon verband gebruiken, of niet... ik praatte tegen een betonnen muur die het alleen maar over profielen had!
Daarom zoek ik een andere leverancier.
Knillis

Bericht door Knillis »

Zoals ik al eerder schreef, heb ik mijn middelen al jaren via Combicare en nog nooit problemen mee gehad. Misschien kun je het eens via hun proberen?

Ik heb ze overigens niet zelf uitgekozen maar ben automatisch door de inco verpleegkundige van het ziekenhuis bij hun terecht gekomen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp