Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Orthese

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
MiSsty

Bericht door MiSsty »

Heb aanstaande dinsdag afspraak in ziekenhuis om er een aan te laten meten.
Sharon

Bericht door Sharon »

Veel succes MiSsty.
grayliana

Bericht door grayliana »

Beide veel succes.

De fysio is uitgekookt genoeg om je eerst moe te maken zodat jou lichaam toont wat ze moeten zien om te kunnen oordelen welke het beste voor jou is
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik heb een EVO gekregen omdat ik een klapvoet had
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Gisteren mijn orthese opgehaald. Ik kan haast geen enkele schoen meer aan! Winterschoenen gaan nog wel, maar in mijn zomerschoenen zitten mijn voeten echt klem. Mijn orthese is ook gemaakt voor steunzolen, maar met zolen èn orthese pas ik echt niets meer. Ik zal dit nog met de reva-arts bespreken, maar hoe doen jullie dat met schoenen? Het lijkt alsof ik met links een grotere schoenmaat nodig heb...
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Ik heb inderdaad veel nieuwe schoenen moeten kopen, een maat (of twee) groter als eerst...

Ik lees dat je de EVO alleen nodig hebt voor de lange afstand? Dus koop wandelschoenen in een maat groter. De sandalen pas als je de EVO ook daarin wilt gaan doen, maar dat komt later misschien wel.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Kan een evo dan ook in sandalen? Heb het nog niet geprobeerd, maar ik zou daar wel erg blij van worden!! Ik ben wel bang dat als ik grotere schoenen koop, die dan te groot zijn voor mijn goede been/voet.

Inderdaad heb ik hem voor het wandelen op langere afstanden, maar van de reva moet ik hem nu eerst 2 weken dagelijks om voor de gewenning, en dan kunnen we kijken of ik ergens drukplekken of andere problemen krijg.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Hangt ervan af hoeveel steun je nodig hebt denk ik? Geen idee...

Ik had de EVO meestal in sportschoenen, bergschoenen of laarzen.

Zou toch ook moeten kunnen in die TEVA open schoenen, die lopen heerlijk, maar dan heb je de schoen niet als steun natuurlijk...

Ik ben zelf inmiddels alweer over naar echt orthopedische schoenen inmiddels...:o
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn EVO’s konden niet in sandalen. Eigenlijk waren ze zo “lomp” dat ik uiteindelijk semi orthopedische schoenen moest gaan dragen. Misschien zijn de EVO’s van nu minder lomp en kan het nu wellicht wel.

Na een paar jaar was ik dat zo zat dat ik zowel de schoenen als de EVO’s vaarwel heb gezegd.

Het was ook altijd een heel gedoe want je mag de EVO’s niet dragen tijdens het autorijden (voeten strekken wordt bemoeilijkt) en dus elke keer schoenen wisselen als je in en uit de auto gaat.

Misschien had ik de EVO’s niet hard genoeg nodig want ik red me zonder best aardig.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ga maar gewoon alles uitproberen. In principe voor het dagelijks leven (nog) niet nodig, dus dan volstaan mijn bergschoenen nog wel bij het wandelen met evo. Maar ik heb mijn evo gisteren 1 dag om gehad, en mijn hak is behoorlijk beurs vandaag. Volgens de reva moet ik het echt even 14 dagen uitproberen, dan zouden klachten over moeten zijn. Zo niet, terugkomen voor aanpassing. Dus ik moet toch creatief gaan zijn komende 2 weken, want wil ook geen 14 dagen met bergschoenen aan door het leven. :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp