Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

arbeidsdeskundige

Alles omtrent werk en uitkeringen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Rio-Roy, je handtekening bij je profiel is verwijderd. Er zijn coaches aanwezig op het forum, en het is niet de bedoeling dat er andere specificaties naast gaan lopen. Je mag natuurlijk wel reageren vanuit je ervaring, maar niet onder deze handtekening.
grayliana

Bericht door grayliana »

Ik heb contact gezocht met de ms vereniging, helaas nog geen contact met een coach kunnen krijgen, gebeld en gemaild.
De arbo gaat nog contact opnemen hopelijk voor het gesprek.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de vertrouwenspersoon, ik hoop dat deze goed advies heeft. Hij zal ook mee gaan naar het gesprek woensdag.

Ik kijk er erg tegen op, maar hoop dat er duidelijkheid komt.

Susan, bij mij is het ook eerder aangevraagd, om zo duidelijkheid te krijgen want de onzekerheid vreet aan me. Helaas dit ook... Door hun reactie wel bedankt voor jou ervaring. Uiteraard de andere ook.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik denk dat ik je niet meer kan helpen dan de anderen hier, en wil je alleen even zeggen dat ik het ook een zeer vreemde uitspraak vind van de a.d.

Ik hoop dat het gesprek je is meegevallen...
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Tijdens mijn gesprek met de arts werd
ik afgekeurd om lichamelijk reden
Formeel hoefde ik niet naar de
arbeidsdeskundige waar ik toch
geweest ben
Ik had me aangemeld op de sociale
werk plaats. Wat door de arbeids
deskundige als voldoende werd
beoordeeld
belladonna

Bericht door belladonna »

Ik denk dat het belangrijkste is;
Wat wil ik zelf....
- veel energie stoppen in wat zij willen/denken.
- wil ik " al " mijn energie stoppen in het werk,
zodat ik deel uit maak van de maatschappij .
Maar thuis op eieren loop.
- wil ik me 100% af laten keuren,
zodat ik financieel er voor de toekomst het beste uit kom.
- wil ik dat ik 50% afgekeurd wordt,
zodat ik geleidelijk aan kan wennen aan mijn nieuwe leven.
- kan ik misschien beter een andere baan nemen
die beter bij mijn lijf/ leven past.

Je baas en arbo arts denken vooral aan hun portemonnee.
Dat is niet persoonlijk naar jou toe.
1 chronische zieke zorgt ervoor dat de premie voor alle medewerkers duurder wordt
De arbo arts werkt voor de verzekering en die willen zo min mogelijk betalen, winst maken.
Alles wat het UWV betaald hoeven zij niet te betalen

Bespreek dit eerlijk met dierbaren die niet alleen op gevoelsniveau blijven hangen.
MS SP is zeer zeker een andere vorm dan de MS RR.
Het kan heel rustig gaan maar ook heel snel.
Je hebt 1 leven, vul m in zodat jij gelukkig bent.
En blijf vooral in beweging

Succes en sterkte..
grayliana

Bericht door grayliana »

Er is weer een tijd over geen gegaan na de eerste post. Het gesprek was best goed, alleen het resultaat onveranderd .
Nog steeds werk ik netjes alle uren van mijn contract en ben. Dit reeds sinds maart.
Van mijn normale taken verricht ik 95% ik zou hier graag willen blijven werken.

Inmiddels ben ik zeg maar 13 maanden ziek gemeld.

De arbeidsdeskundige heb ik nooit gesproken, hij vind het niet nodig.

Het geheel is verwarrend. Wet poortwachter eist dingen, arbo ook. Die verlangt dat de werkgever duidelijk wordt maar dat blijft helaas nog steeds uit.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Grayliana: na een jaar moet je een evaluatie aan het UWV ondertekenen en opsturen. Stuur een mailtje naar je baas om ze daarop te wijzen, dan heb je het zwart-op-wit en kan jou niks gebeuren.

Ben je ondertussen al lid van de bond of heb je een rechtsbijstandverzekering? Want dit kan nog wel eens lelijk worden en dan heb je steun nodig.
grayliana

Bericht door grayliana »

Hoi,

Ik ben van beide lid / verzekerd.

Die evaluatie, moet ik dat doen of de werkgever?

[QUOTE=D-Cheryl;1125743]Grayliana: na een jaar moet je een evaluatie aan het UWV ondertekenen en opsturen. Stuur een mailtje naar je baas om ze daarop te wijzen, dan heb je het zwart-op-wit en kan jou niks gebeuren.

Ben je ondertussen al lid van de bond of heb je een rechtsbijstandverzekering? Want dit kan nog wel eens lelijk worden en dan heb je steun nodig.[/QUOTE]
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Op de website van het UWV staat een [URL="https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... bij-ziekte"]stappenplan bij ziekte[/URL], daar staat eigenlijk alle belangrijke informatie met wat gedaan moet worden, wanneer en door wie.

Ga daar eens op je gemak doorheen, dan kun je gelijk zien of er stappen zijn overgeslagen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp