Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welkom op MS WebForum - Sunshine81

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Sunshine81

Welkom op MS WebForum - Sunshine81

Bericht door Sunshine81 »

Dag iedereen,

ik heet Manon, ben 38 jaar en heb vorige maand de diagnose MS gekregen.

Vorig jaar augustus een ontsteking in het ruggenmerg, MRI's buiten die ontsteking verder schoon. Diagnose Myelitis transversa. 6 maanden later opnieuw MRI's hoofd en rug, nog altijd niets nieuws. Gerevalideerd (de ontsteking veroorzaakte een incomplete dwarslaesie) en weer op de goede weg toen ik oogklachten kreeg vorige maand.
Oogscans gehad, oogzenuw ontsteking rechts. MRI hoofd en toen 1 litteken en 2 actieve ontstekingen zichtbaar.

Per afgelopen dinsdag gestart met halve dosering Tecfidera, morgen starten met volledige dosering.

Ik woon ik Ewijk met mijn 2 fantastische katten, werk in de zorg en mijn grootste passie is dansen. Ik ben een vrolijk sociale jongedame die zich niet laat kisten maar nu wel wat lotgenoot contact zoekt, zoals jullie allemaal zullen weten en herkennen; wereldje op de kop gevoel.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hey Manon,

Welkom op het forum. Misschien kun je voor lotgenoten ook eens kijken of er misschien een ms-café of iets dergelijks bij jou in de buurt is.

[QUOTE=Majet;n449729]
Blijf zoveel mogelijk sporten om verval tegen te houden maar heb soms gevoel dat het averechts werkt.[/QUOTE]

@ majet: Het valt niet mee om met je zieke lijf te leren omgaan. Ik heb hardlopen op moeten geven, maar kan wel yoga doen, als ik mijn grenzen goed bewaak. Bewegen is heel belangrijk, maar als je daarna instort, werkt het inderdaad contraproductief.

Je zou een revalidatietraject aan kunnen vragen om je grenzen te leren kennen. Heb ik veel aan gehad met de verwerking van de diagnose.

Sterkte!
Sunshine81

Bericht door Sunshine81 »

Toeter dankjewel!

Ik zal eens informeren ☺️


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp