Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Neuroloog twijfelt nogigew

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=D-Cheryl;n470263]
* de neuroloog ziet genoeg aanleiding om te gaan behandelen voor MS

Lijkt me helemaal zoals het hoort, toch?
[/QUOTE]

Nee ze krijgt dus geen diagnose en geen behandeling om beetje vreemde redenen.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Mara75;n470221]
De neuroloog denkt niet aan een andere aandoening of ziekte ,door onderzoeken is dat volgens haar ook uitgesloten.
Door de aanwezige bandjes ,en hersen mri wil ze het wel gaan behandelen als ms.
[/QUOTE]
Toeter: ik lees deze zin los van die over de laesie in de pons, waar de neuroloog over twijfelt. "[B]behandelen [/B]als MS"

Maar misschien kan Mara het toelichten, of aan de neuroloog navragen als dit voor Mara ook nog onduidelijk is.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ah ja ik lees het nu D-cheryl, thanks.
Majet

Bericht door Majet »

Hoi Mara,

Gister werd mij verteld dat ik te hoog ijzergehalte in bloed hen en verslechterde nierfunctie. Gaan zoeken wat voor klachten dat kan geven en kwam op iets wat mogelijk herkenbaar is voor jouw. Weet je wat je ijzerwaarde recentelijk doet?

hier de link
[url]https://hematologiegroningen.nl/patient ... nt/3PV.htm[/url]
Mara75

Re: Neuroloog twijfelt nogigew

Bericht door Mara75 »

Allereerst allemaal bedankt voor jullie berichtjes en mjjn excuus voor een nogal
late reactie.
Ik heb een second opinion gehad in het VU en daar werd al vrij snel duidelijk dat het idd MS is.
Er werd daar ook nog op de doorgestuurde foto s een vlek gevonden in mijn rug .

Hun advies was zo snel mogelijk met revalideren,medicatie beginnen.
En met vragen eo onduidelijkheid bij mijn eigen neuroloog mag ik contact met het VU opnemen.

Ik voel me eindelijk gehoord en begrepen wat een opluchting is maar tegelijkertijd ben ik bang en verdrietig .
Heb nu mn eerste schub waar ik weet van heb en vind dat doodeng.Morgen moet ik een besluit nemen of ik een kuur wil.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Mara75

Re: Neuroloog twijfelt nogigew

Bericht door Mara75 »

Ademloos ,is jou niet verteld dat een vlek in de pons niet echt een plek voor een leasie is?
Mijn eigen neuroloog denkt nog steeds dat het waarschijnlijk een vaten kwestie is op die plek en heeft me nu ook bloedverdunners gegeven.Ikzelf ben er uiteraard niet zeker van en het VU kon daar geen uitsluitsel over geven.
De rest van de vlekken passen allemaal bij Ms volgens de neuroloog.

Ik kan niet meer terugkijken nu wie het vroeg maar mijn ijzer was juist veel te laag en daar krijg ik
over 2 weken een infuus voor.
Nierfunctie was prima volgens mij.
D-Cheryl

Re: Neuroloog twijfelt nogigew

Bericht door D-Cheryl »

Het is heel normaal om verdrietig te zijn van de diagnose, en bang voor wat de toekomst gaat brengen. Heb je het revalidatietraject al doorlopen? Daar zit vaak ook begeleiding van een psycholoog bij: die kan de diagnose niet wegnemen, maar je wel helpen om je gedachten op een rijtje te zetten, en je weer een toekomst te laten zien.

Heftig dat je nu in een schub zit. Ik heb nog nooit een kuur gehad, maar hier op het forum is via de zoekfunctie veel informatie te vinden.
Een kuur werkt als de schub je nu belemmert. Een oog dat niet meer ziet, een been dat niet meer loopt. Gevoelsstoornissen, wat ik meestal heb, zijn naar, vervelend en soms ook ronduit pijnlijk, maar niet belemmerend en helaas schijnt de prednisolon daar ook erg weinig tegen te doen.

Als je morgen nog twijfelt, spreek dan je twijfels uit naar de neuroloog. Dan kan hij/zij je helpen de keuze te maken. Als er een MS-verpleegkundige aan de poli verbonden is, kun je soms ook al even bellen met hem/haar, om je twijfels te bespreken.
Joley

Re: Neuroloog twijfelt nogigew

Bericht door Joley »

Fijn dat je daar goed geholpen bent en nu duidelijkheid hebt mbt een diagnose.
Snap dat je nu verder gaat met de onduidelijkheid die MS met zich mee brengt. Sterkte met het verwerken en opgelucht zijn tegelijkertijd!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp