Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ten einde raad

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
bloemetje

Ten einde raad

Bericht door bloemetje »

Hoi ik ben nieuw hier en heb de volgende klachten

tintelende voeten
spiertrekkingen
zure smaak in de mond
wazig zien maar hiervoor al naar oogarts geweest alles goed
spierwit speeksel
maagklachten maar dat is ook al onderzocht
hoge piep in de oren
veel trillen op de benen
opgeblazen gevoel

ben al wel bij een neuroloog geweest reflexen waren goed en hoefde ook geen vervolg onderzoek
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo bloemetje, ik heb je topic even verplaatst naar een ander deel van het forum. Ik haal uit je verhaal een beetje dat je denkt aan MS? Zelf herken ik hier echt niets van. Dus waarom denk je er zelf wel aan?
bloemetje

Bericht door bloemetje »

hoi ik was aan het googlen en kwam steeds op ms uit en soms heb ik ook spierzwakte en door al die klachten die ik opnoemde vandaar
Dannifan

Bericht door Dannifan »

MS is een bijzondere ziekte, iedereen met klachten die op google gaat zoeken komt bij MS uit. Alles kan natuurlijk maar ik zou voorlopig niet aan MS denken want ik zie eigenlijk geen MS verschijnselen.
bloemetje

Bericht door bloemetje »

oke dank jullie wel voor jullie berichten
Suzan

Bericht door Suzan »

Als ik je klachten zo lees, zou ik niet direct aan ms denken. Maar ik ben dan ook geen arts en zit hier achter een schermpje.

Je huisarts heeft je wel doorverwezen naar een neuroloog, lees ik.
Wat vindt je huisarts verder van je klachten? Want van een aantal zijn (denk ik) de oorzaak wel uit te zoeken (niet door een neuroloog) en op te lossen.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=bloemetje;n470380]Hoi ik ben nieuw hier en heb de volgende klachten
[/QUOTE]

kan ms zijn, hoeft niet.
in het slechtste geval vermeld je dat vermoeden (huisarts/beuro) en dan moeten zij het maar uitzoeken middels MRI/Punctie/bloedwaarden/... ziekenhuizen dolgelukkig voor de vele testjes en kassa kassa :)
belladonna

Bericht door belladonna »

Hoi.
Heel vervelend dat je deze klachten hebt.
Het grote gevaar van Google is dat wanneer je ergens op uit komt, zoals bv MS.
Je nog veel meer mogelijke klachten herkent, terwijl je deze eerst niet opgemerkt hebt.
Je gedachten gaan met je gevoel aan de haal en dat is vrij logisch.
Je bent bang dat je een ernstige kwaal hebt.

De neuroloog heeft naar je verhaal geluisterd en testen gedaan.
En heeft geconstateerd dat je geen MS hebt.
Ik feliciteer je daarmee, want het is geen pretje.

Ik hoop dat je klachten vanzelf weer verdwijnen.
Veel succes
bloemetje

Bericht door bloemetje »

hoi hoi kan een neuroloog ook zien aan reflexen en looptestjes en voetenonderzoek er iets uithalen
Suzan

Bericht door Suzan »

Ja, dat kan. Een neuroloog kan door een paar eenvoudige testjes zien of je een neurologische afwijking hebt. Blijkbaar had jij die niet voldoende om verder onderzoek noodzakelijk te maken.
Ik zou echt terug gaan naar je huisarts voor een aantal van je klachten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp