Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

vasten en metformine (bootst vasten na) geven myeline repair

Alles omtrent voeding en supplementen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Is er geen korte beschrijving? Geen zin om meteen een video te bekijken, eerlijk gezegd... ;-)
Klick

Bericht door Klick »

Scientists have raised hopes of a new treatment for multiple sclerosis after animal studies showed a common diabetes drug can repair nerve damage caused by the disease.

[URL]https://www.theguardian.com/science/201 ... -sclerosis[/URL]
MarcC

Bericht door MarcC »

Ik dacht dat intermittent fasting vooral zou helpen in de RR-fase. Hier hebben ze het over elke fase :-)
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Iemand al plannen om te beginnen met vasten?


Intermittent fasting is sowieso heel hip. Schijnt voor nog wel meer dingen goed te zijn. Naast een paar kilo afvallen ;)
Billy

Bericht door Billy »

Ik doe aan IF. In maart mee begonnen, alleen gaat het sinds midden augustus een stuk slechter met mij ;).

Dus de laatste tijd heb ik het wat verwaarloosd. Als je zo extreem moe bent, is alles te veel. Ook nee zeggen als je lekkere trek hebt.

Maar ik vind IF geweldig. Het heeft zoveel voordelen voor je lichaam en het is het makkelijkste wat ik ooit gedaan heb.

Billy

Bericht door Billy »

Overigens vertel ik het tegen niemand :haha:... Het is nu ineens heel veel in het nieuws, en ik hoor heel veel meningen.

Ik ben al 25 jaar vegetariër, ik weet hoe het is om meningen aan te moeten horen. En daar heb ik nu geen zin in :p
Sunshine81

Bericht door Sunshine81 »

Ik doe ketogeen dieet; combi van IF en minder dan 50 gram koolhydraten per dag (rond de 25 gram). Bevalt mij goed, heel erg veel afgevallen maar ook veel meer energie.

Vooral veel energie hebben is erg aangenaam!
Effect op MS kan ik nog niet zeggen, ik heb pas een aantal weken de diagnose en nu 2 weken Tecfydera....

Maar.... als je af wil vallen zonder honger en met energie; aan te raden! Tevens kun je heel smakelijk eten met dit dieet.

Zijn er meer in keto hier? En wat is jullie ervaring met de MS?!
Klick

Bericht door Klick »

zelf ben ik niet IF weet wel dat terry wahls dat ook doet. Er zal ergens wel iets van waarheid in zitten.

keto ben ik een poos geweest, vooral in het eerste en tweede jaar van mijn beperkte koolhydraten.
ik leg de lat op 100 dan krijgt je lijf iig genoeg binnen om te functioneren. 50 heb ik echt als ondergrens daar moet ik overheen. onder de 50 is echt te weinig..
inmiddels ben ik 15kg kwijt en niet meer keto (geloof ik.. zal eens testen) mijn lijf is gewend aan deze manier van eten ik voel me een stuk beter als met de suikers. ook voel ik het als ik een keer een stuk chocolade eet dan ben ik de dag erna brak.
nee, bloemkoolrijst en kraftkorn brood zijn mn nieuwe vriendjes
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik doe 2 dagen per week IF. Dan eet ik 16 uur niet, 8 uur wel. De overige dagen eet ik minimaal 12 uur niet.

Ik doe 2 dagen IF omdat ik anders ga afvallen. En dat moet niet, BMI is nu net onder de 20 en ik wil ook graag mijn spiermassa houden. Op mijn IF-dagen eet ik 3 keer met 2 koolhydraatmomenten, op de andere dagen zijn er 5 eetmomenten waarvan 3 keer koolhydraten.

Ik merk vooral dat het goed is voor mijn energie en stoelgang.

Overigens vind ik het nu de avonden langer worden lastiger om na mijn avondeten niets meer te pakken...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp