Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Auto pech dienst

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Hamartia

Auto pech dienst

Bericht door Hamartia »

Iemand suggesties, tips? Ik ben op zoek naar een auto pech dienst die tevens materiaal heeft om mij -in een noodgeval- in mijn rolstoel naar huis te brengen. De reguliere diensten (ANWB, Allianz) kunnen dat niet bieden toch?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik zou het werkelijk niet weten hoe dit geregeld is (geregeld kan worden). Misschien kun je dit het beste eens navragen bij de ANWB. Alhoewel dit voor mij (nog) niet van toepassing is ben ik wel heel nieuwsgierig naar het antwoord.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

Ik vind op het web een discussie uit 2006 over voor- en nadelen Routenet vs ANWB. ANWB zou rolstoeltaxi vergoeden. Weet niet of routenet dit nu ook doet.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik zou het echt niet weten, maar even praktisch gezien: hoe vaak verwacht je pech? En hoeveel extra zou zo'n een pechdienst kosten, die je thuisbrengt met een rolstoel?

Stel je hebt 1x per jaar pech, wat echt veel is. En met rolstoel thuisbrengen kost 5 euro per maand meer dan ANWB.

Dan kun je toch die 5 euro per maand ook gewoon sparen en zelf een taxi/ über bellen, waar je rolstoel in past?

Het gebeurt ook nog eens niet vaak dat de sleepwagen eraan te pas moet komen. Meestal kom je wel thuis met de reparatie die ze uitvoeren.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Heb je een pasje van Valys?

Moet je waarschijnlijk wel even wachten, maar dan heb je wel vervoer. Dat is het eerste wat mij te binnen schiet, moet je wel een telefoon (en je pasje) bij je hebben.
Hamartia

Bericht door Hamartia »

ik heb geen pasje Valys want ik heb n bus ;-) ik kan lekker nog zelf het. land door .. ik verwacht weinig pech want bus wordt goed onderhouden. Ik heb ook geen zin in ANWB, zij zijn n grote lobby voor ' hét belang van de automobilist', ben het vaak oneens met hun standpunten. Ik wacht eerst maar eens af of mijn rijbewijs überhaupt verlengd wordt, ik heb in Feb een rijtest. (Uber of reguliere taxi zijn geen optie want ik heb n elektrische rolstoel die niet meekan in een personenauto.. en ik kan niet uit de rolstoel)
Dingetje

Bericht door Dingetje »

Hamartia,

Ik kom hier min of meer toevallig voorbij; ik heb ook geen M.S. maar een andere handicap. Toch heb ik me even aangemeld, omdat ik dacht dat ik misschien een beetje kan helpen met je vraag.

Ik heb 'gewoon' een extra pechmodule bij mijn autoverzekering. Niets speciaals aan. Daarin is geregeld dat ze vervangend vervoer regelen bij pech indien dit nodig is. Ik heb dat nu twee keer nodig gehad, en in beide gevallen werd gewoon, zonder dat ik daar iets speciaals voor moest doen of zelfs zonder dat ik dit uit hoefde te leggen, een rolstoeltaxi voor mij geregeld. Ik weet uiteraard niet of mijn verzekering daar uniek in is, maar misschien heb je toch iets aan deze ervaring. Je kunt natuurlijk altijd navragen bij de pechdienst of -verzekering die je op het oog hebt, hoe zij met dit soort situaties om gaan.

En voor de volledigheid: iemand noemde al de mogelijkheid van Valys. Daar heb je gewoon recht op, óók als je zelf een auto hebt. Als je zelf rijdt, kom je alleen naar alle waarschijnlijkheid niet in aanmerking voor het hoge kilometerbudget. Maar als het enkel gaat om pechsituaties, kom je met het reguliere budget ook al een heel eind. Ik zou het gewoon aanvragen als ik jou was. Dan heb je in elk geval die mogelijkheid nog achter de hand.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Het nadeel van Valys bij pechsituatie buiten de bebouwde kom, met name op auto- en snelwegen, is dat niet kunt bellen met de mededeling: Ik sta met autopech op de A2 bij hectometerpaalt 21,3 Li, mijn auto wordt afgesleept, kunnen jullie me komen halen?' Valys (en regiotaxi) zijn vooral handig als de auto al stilstaat thuis, als je op bezoek bent of op een plek waar je veilig kunt wachten en je een duidelijk adres kunt doorgeven.

Zo'n pechmodule bij de autoverzekering is wel handig voor de mensen die nog zelf rijden. Mag ik vragen bij welke verzekeraar je zit?
Hamartia

Bericht door Hamartia »

dank voor het meedenken. ik wacht even af of mijn rijbewijs verlengd wordt 1 feb, zo ja dan ga ik mij in jullie tips verdiepen.
Carl

Bericht door Carl »

In een noodgeval is er altijd nog zoiets als 112.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp