Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hey Klaartje,

Je kunt zeker sociale onthouding vragen van je kinderen. Het wordt sowieso geadviseerd door het RIVM en jij bent extra kwetsbaar.

Ja het wordt saai voor ze en ze zullen van de muren af stuiteren van verveling, maar het is even niet anders.

Maak het zo gezellig mogelijk. Geef ze wat geld en laat ze snaai inslaan. Doe samen spelletjes. Laat ze onbeperkt op de ipad. Koop een film via videoland.nl ofzo en kijk die samen met popcorn.

Heel Nederland moet nu gezamenlijk ervoor zorgen dat er niet onnodig veel mensen op de IC belanden, want dan gaan er onnodige doden vallen.

Ze houden vandaag crisisberaad over het sluiten van de scholen.

Ik hoop er eerlijk gezegd op. 39 weken zwanger nu en ik wil nu echt niet via mijn dochter besmet worden. De bevalling is voor mij al heftiger door de MS, kan ik geen corona bij gebruiken.

leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik vind het wel prettig dat dingen afgezegd worden. Merk dat ik het zelf lastig vind om te kiezen voor [U]volledige[/U] isolatie, dus fijn als andere mensen de knoop doorhakken om ergens niet heen te kunnen.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Toeter;n475372]Hier een kritisch artikel over aanpak rivm en overheid. [/QUOTE]
Sommige overheden zijn nog steeds fout bezig maar alles begint bij u en mij

de belgische overheid begint het te snappen en wat doen burgers?
lockdownfeestjes, in Nederland op café gaan en blijven verzamelen. Mijn schoonzus boos omdat ik niet naar haar verjaardagsfeestje ga volgend weekend. Ik heb daar geen regering voor nodig
Jij weet wat je moet doen en als je het niet doet omwille vd overheid ...

Hoeveel mensen die nog steeds niet snappen wat het echte probleem is? onvoorstelbaar
[url]https://www.youtube.com/watch?v=6rqpRq7 ... e=youtu.be[/url]
Klaartje

Bericht door Klaartje »

Dank jullie wel voor jullie reacties! De kinderen zullen thuis blijven, ongeacht wat er vanmiddag in Den Haag besloten wordt.

Op dit moment spelen ze met lego al het corona nieuws na wat ze in jeugdjournaal en journaal hebben gezien. Ze hebben het erg druk in hun noodziekenhuis want in hun lego city is bijna iedereen besmet en worden er zelfs al keuzes gemaakt wie ze als eerste moeten behandelen omdat het te druk is en er te weinig mondkapjes zijn.

Het zijn toppers! We gaan het vast en zeker samen redden!
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Bij mij komt er niemand in voorlopig. En als iemand het niet begrijpt is dat zijn/haar probleem.

Ik doe net als AngelNoa. Alles afgezegd.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Antoinette;n475459]Bij mij komt er niemand in voorlopig. En als iemand het niet begrijpt is dat zijn/haar probleem.
[/QUOTE]

idem hier
mijn strategie is 3 weken zetelhangen met netflix. met een survivalpack ben&jerrys
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Mijn huishoudelijke hulp heeft nu ook afgezegd omdat ze zelf COPD heeft, gelijk heeft ze.

Vanochtend even ingecheckt bij mijn ouders, en gelijk even het videobellen geoefend. Mijn vader heeft ook COPD, mijn moeder heeft k, en mijn ouders beseffen niet dat zij tot de risicogroep behoren en dus beter thuis kunnen blijven. "Morgen is je zus jarig, daar zien we je toch wel even?"

Het advies voor MS-ers is gisteren ook aangescherpt: eerst vielen eerste-lijns gebruikers nog in de "veilige" groep, nu lopen oa ook de gebruikers van Tecfidera een verhoogd risico.
[URL]https://www.msweb.nl/actueel/nieuws/wer ... en-met-ms/[/URL]
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=De meeste doden door corona zijn ouderen, zieken en mannen. [/QUOTE]

Bedankt voor je geruststellende bericht Raimonnea, ik denk dat ik alledrie ben ('ik denk' doelende op leeftijd -57- overigens…..). Gelukkig heb ik hier entertainment op 'live television'; bekvechtende Britse politici en een USA president met een 'USA' pet op die een paar dagen geleden bezwoor dat 'ze' een onzichtbaar virus konden tegenhouden…., en ben ik zojuist teruggekeerd uit Nederland, een bezoek vanwege trieste redenen overigens, met 30+ toiletrollen (zodat ik geen gevecht hoef aan te gaan met de 'locals in the supermarkets', ook hier 'gevaarlijk terrein' dezer dagen….).

Gelukkig was onze favoriete wijn in de aanbieding en zijn onze zelfzuchtige buren (kinderloos want ze 'delen' niet graag...), uiteraard in gezelschap van 100+ toiletrollen, en drank en voedsel voor een jaar, in quarantaine gegaan, dus hoeven 'we' hen ook niet te vragen 'how they are' indien ze in mijn gezichtheidsveld komen…....(ik had dit beleefdheidsgebruik mbt deze twee personen sowieso al jaren geleden afgeschaft, dit in tegenstelling tot mijn vergevingsgezinde echtgenote…).
Fratema

Bericht door Fratema »

Wat een rare ontwikkeling, die toiletpapiermania :huh::haha:

Ik heb na de laatste persconferentie mijn thuiszorg afgemeld (ik kan het zelf nog wel grotendeels, duurt alleen wat langer) en de fysiotherapie ook, Dat wordt dus thuis oefenen.
josfromglos

Bericht door josfromglos »

[QUOTE=leeuwtje-nl;n475409](klik op foto voor vergroting)[/QUOTE]

Schitterend!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp