Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
shandy49

Bericht door shandy49 »

Hanna, ik weet dat je lief bent:cool:
maar ik lig al vanaf begin december in een ziekenhuisbed in de kamer en ben dolblij als er een boodschapje gedaan moet worden met mijn scoot.

Ingeval van nood kan mijn dochter die 200 meter verderweg woont wel de boodschappen meenemen.
Ruim 3 maand binnen zitten verveeld snel hoor en zeker nu er weinig mensen komen omdat ik een hoog risico ben volgens de ha.

Gr. piet
Borne

Bericht door Borne »

Nessa beterschap!
Fratema

Bericht door Fratema »

Hier in de straat hebben we met zo'n 35 mensen een groepsapp. En weet je hoeveel mensen best wat voor je willen meenemen als je het vraagt. Veel mensen staan vriendelijk en behulpzaam gereed als ze zien dat je het alleen niet redt. Ziektewinst heet dat en daar maak ik wel eens gebruik van
wilm

Bericht door wilm »

Zelf gezegend met mensen die wat willen doen, weet bijna niet wat ik ze moet laten doen, ja boodschappen en fijn worden buiten bij deur gezet

Verder even vlg vraag, in kader van zo min mogelijk contacten hebben. Heb 2x p dag thuis zorg en daar kan ik niet zonder verzorging en verpleging. Verder komt er hier niemand binnen
Maar wat doe ik met huish hulp. Ik kan niet zonder, maar ze komt wel bij andere kwetsbare mensen ook


En vlg vraag, wat zouden jullie doen. Ga dagelijks even blokje om met elro( advies ms-vp om ook weerstand vit d) maar vriendin of zus wil wel mee voor gezelligheid en aanspraak
Zouden jullie doen, mits ze uiteraard niet verkouden is, en de afstand houdt
Maar binnen komen lijkt me wat minder oké, of zie ik dat verkeerd






wilm

Bericht door wilm »

Mooie maatregel supermarkt
Maar jammer zo vroeg, thuiszorg komt en pas om 10u klaar
Dat geldt denk veel mensen.
Gelukkig ik mensen die halen voor me omdat ik niet in winkel wil komen
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[QUOTE=Dango;n475621]een vraag , zijn er gevallen bekend waarbij er samen met MS het corona virus is toegeslagen ?
[/QUOTE]
Ja. Een ocrevus gebruiker. Toen de Amerikaanse? neuroloog erover tweette een dag of 2 geleden, was de patiënt er weer bijna bovenop.
De MS neurologen houden elkaar op de hoogte van de gevallen die ze wereldwijd tegenkomen.
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Ik werd vandaag wakker met een lekker zonnetje. Niet dat ik naar buiten ga, maar de wereld problematiek kan ik toch echt beter hebben als het niet zulk donker weer is.

ik ga " genieten" van het zonnetje op mijn raam. Voor mij vandaag even niet teveel nieuws kijken/ luisteren.

Take care iedereen!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hoi [USER="19965"]wilm[/USER] , geen advies over je huishoudelijke hulp, dat zou ik ook echt niet weten! Naar buiten is inderdaad wel zo prettig, en naar mijn mening kan er dan best iemand mee. Zelf heb ik 1 echtpaar waar ik contact mee heb, dat is alles. Ik heb ook mijn sociale contacten nodig!! Maar met hen de duidelijke afspraak: als wij bij elkaar zijn, mag niemand symptomen hebben, hoe klein dan ook. En verder geen contact met anderen als wij bij elkaar zijn.

Gisteren ook met haar gewandeld in het bos. Op afstand van elkaar, en met een grote boog om anderen heen. Ik zou inderdaad niemand binnen vragen, want het virus kan tot 3 dagen overleven op oppervlakten. Dus houd je huis zo vrij mogelijk van mensen. Maar iemand mee op een rondje buiten moet in mijn ogen kunnen.
Sara

Bericht door Sara »

[QUOTE=Dango;n475621]een vraag , zijn er gevallen bekend waarbij er samen met MS het corona virus is toegeslagen ?

[/QUOTE]

Ook iemand die mavenclad (cladribine) gebruikt is goed opgeknapt van besmetting met het coronavirus

[URL="https://twitter.com/CeliusElisabeth/sta ... 6043663365"]https://twitter.com/CeliusElisabeth/...78376043663365[/URL]

Nog meer ervaringen (ook Engels, helaas): [URL="https://twitter.com/drbarrysinger/statu ... 1005449216"]https://twitter.com/drbarrysinger/st...98601005449216[/URL]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Dank je Sara, die draad inderdaad.
Voor mensen die Twitter niet helemaal kennen: door op "meer antwoorden" te klikken in het scherm (bij mij onder de eerste reactie), ontvouwen zich alle (nu 74) reacties.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp