Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Billy

Bericht door Billy »

Ik kan gelukkig nog wel het eea. Maar de badkamer en wc niet. Mijn talent voor struikelen, hoog en laag werk is een probleem.

Is het nu inderdaad maar even, ok... Maar bang dat dit nog wel even gaat duren.

Fijn dat je man je nu vooruit kan helpen. Veel dingen is het inderdaad nu even aanpassen en niet anders.
Karin Hoekstra

Bericht door Karin Hoekstra »

MS is een auto-immuunziekte dus we moeten niet ziek worden.

Ik ben zaterdag voor het laatst naar de winkel geweest. Ook wandelen en fietsen durf ik niet.......

Ik ben eigenlijk heel bang........
Antoinette

Bericht door Antoinette »

[I]Mijn persoonlijke verzorging is wel vanaf vorige week maandag gestopt omdat het te risicovol was. In mijn geval geen probleem omdat mijn man mij ook wel kan helpen met douchen en aankleden (doet hij in vakanties ook). Dat is iets wat ik in het “gewone” leven niet wil, mijn man is mijn partner en niet mijn verzorger, maar nu is het een uitzonderlijke situatie en bovendien denk ik dat andere mensen de zusters harder nodig hebben dan ik.[/I]

Knillis, mijn douchejuf kwam vanmorgen gewoon. Wel mét mondkapje, op mijn verzoek. Ze leek net een spoetnik. :haha: Ik kan het gewoon niet alleen. Maar als ze het niet meer doen, helpt mijn man me. Maar hij doet al zoveel voor. Het blijft moeilijk.
Knillis

Bericht door Knillis »

Zolang je geen gebruik maakt van bepaalde MS remmers zijn mensen met MS niet vatbaarder dan mensen zonder MS, misschien kun je daar hoop uit putten?

Angst is een slechte raadgever, probeer de rust te bewaren en zoek wat afleiding voor zover dat mogelijk is. Volg niet al het nare nieuws want er komen berichten langs die angstig maken en naar mijn mening is dat niet nodig.

Jij weet vast ook wel dat het een serieus probleem is en je je aan de richtlijnen moet houden. Af en toe het NOS nieuws bekijken en laat de rest zoveel als mogelijk links liggen want je schiet er niets mee op.

Sterkte en houd de moed er in!
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Knillis;n475726]Zolang je geen gebruik maakt van bepaalde MS remmers zijn mensen met MS niet vatbaarder dan mensen zonder MS,
[/QUOTE]

dat kun je toch onmogelijk beweren? het is een virus dat we niet kennen, we weten dus absoluut niet hoe ons immuunsysteem daarop reageert. Voor hetzelfde geld jaagt dit virus je immuunsysteem in complete overdrive (dat alles afbreekt wat het tegenkomt)
Knillis

Bericht door Knillis »

Dat is wat ik tot nu toe heb gehoord en gelezen. Het zal inderdaad iets waarschijnlijk anders zijn voor mensen die door hun MS al longproblemen/ademhalingsproblemen hebben. Tot nu toe gelden voor mensen met MS dezelfde voorzorgsmaatregelen als voor ieder ander en daar hou ik me dan ook maar aan vast.

Ik wil hier ook verder niet overgaan discussieren, het enige dat ik probeerde was het angstgevoel van Karin wat te verminderen want aan angst heb je niets. Houden aan de voorschriften dan doen we wat we kunnen doen en verder proberen het postieve van het leven een klein beetje vast houden en proberen te genieten van wat je aan ontluikende natuur om je heen ziet en het prachtige weer.
Klick

Bericht door Klick »

ik las net dat ze interferon beta icm een ander medicijn ook aan het testen zijn voor mogelijk effect tegen corona ik kon het alleen zo snel niet vinden online...

na speurwerk.. wel engelstalig:
[url]https://www.sciencemag.org/news/2020/03 ... treatments[/url]
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Bijzonder, Billy! Ik zit middenin de aanvraag voor hulp, en werd vanmorgen gebeld voor een telefonische intake, dan kan het daarna van start gaan. Ik heb nu zelf aangegeven dat ik in de risicogroep zit en op dit moment niemand nieuw in huis wil nemen. Alle begrip hiervoor, en ik moet zelf maar aangeven wanneer ik het aandurf om te starten.
raimonnea

Bericht door raimonnea »

'Arjen is een beetje boos. Afstand houden blijkt voor sommige Nederlanders nog erg lastig. Deze maatregelen zijn vooral nodig om de kwetsbaren en ouderen te beschermen. Het principe is niet heel moeilijk: thuisblijven. En als je echt weg moet: houd minstens anderhalve meter afstand, want dan vallen er minder doden.'

[video=youtube;Ud8wQWnB6FE]https]

Zondag met Lubach is een leuke informatieve programma waar je wijs van wordt.
[url]https://www.youtube.com/channel/UCdH_8m ... 8Zw/videos[/url]
Billy

Bericht door Billy »

Fijn voor je dat je binnenkort hulp gaat krijgen!

Ik krijg nu ook de brief binnen. Als het problemen geeft kun je contact met ze opnemen. Nou dat heb ik gemerkt :haha:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp