Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Iris J.

Bericht door Iris J. »

Marja en Nessa heel veel sterkte gewenst!

Oo ik ben toch zo angstig voor dat klote virus zeg.
In het begin zei ik ach we zien het wel, ben bijna nooit ziek of ben ook niet vaak verkouden of griep eigenlijk.
Maar nu je er meer over hoort en leest beangstigt het mij enorm.

Ben nu al twee en een halve week alleen maar thuis geweest, mijn man ook, boodschappen laat ik bezorgen aan huis en mijn kinderen komen ook niet hier.
Er komt niemand anders hier binnen.

Vervelen doen wij ons niet, mijn man klust wat en heeft veel werk in de tuin. Ik krijg niet veel gedaan eigenlijk, ben onrustig ook.
Hebben 2 keer een stukje gefietst maar ben continue op mijn hoede en zie overal gevaren, terwijl we in een hele rustige omgeving fietsten.

Wij wonen dus ook maar een km of 15 van de omgeving Uden waar er zoveel besmettingen zijn, ik hoop niet dat ik daar straks zo erg mee bezig ben dat ik daardoor in de problemen zou komen.

Ik ben gewoon bang om ziek te worden en vooral dan voor die benauwdheid waar ze het steeds over hebben.

Hebben jullie iemand tips waardoor ik dat nare gevoel wat kwijt kan worden?



Klick, kan mijzelf indenken dat je nu extra bang bent om bloed te laten prikken.
Ik hoef pas in mei maar dacht al misschien dat het wel uitgesteld mag worden, vooral als de uitslagen vorige keren allemaal goed waren.

Borne

Bericht door Borne »

Ik moet volgende week weer bloedprikken, alweer na 2 maanden ipv 3 omdat al ruim een half jaar mijn leukocyten waarde onder de minimum referentie waarde ligt. Ik ga wel want ik vind het wel belangrijk. Indien nog steeds laag moet ik misschien andere medicijnen (ik heb nu Plegridy)
Marina

Bericht door Marina »

[USER="19822"]Iris J.[/USER] Het is ook wel zo dat er nu steeds meer verhalen zijn te lezen van ex-coronapatienten in de media en meestal zijn dat dan ook nog 'ns de heftige verhalen. Als ik die lees word ik ook angstig hoor! Maar je zal wel sneller dat soort verhalen lezen in de media dan over de - toch minder nieuwswaardige - doorsnee 'gevallen' denk ik, waar er veel meer van zijn.

En vergeet niet dat het nog altijd zo is dat het overgrote deel van de coronapatienten te maken heeft met mildere klachten dan bijv. ernstige benauwdheid he.

Wat mij ook wel helpt is om dingen te doen die je volledige aandacht vereisen zodat er minder ruimte overblijft om te piekeren. Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden.

Sterkte ermee :knuffel:!
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

[QUOTE=Iris J.;n475846]
Ik ben gewoon bang om ziek te worden en vooral dan voor die benauwdheid waar ze het steeds over hebben.
[/QUOTE]

Ik las vanmorgen dit bericht:

[QUOTE][B]Vier op de vijf coronapatiënten op intensive care hebben overgewicht[/B]
80 procent van alle Nederlandse coronapatiënten die op de intensive care worden behandeld hebben overgewicht. Dat vertelt Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) vrijdag bij [I]Jinek[/I].

Volgens Gommers en Peter van der Voort, hoofd intensive care van het UMCG, is er "blijkbaar" een verband tussen de te zware mensen en hun problemen met het coronavirus, al kan dat nog niet met zekerheid worden gezegd.

Van der Voort zegt dat het opvalt hoeveel personen met overgewicht beademingsproblemen krijgen na besmetting met het coronavirus. Gommers vermoedt dat het te maken heeft met hun "zware borstkas, waardoor je al moeilijker kan ademen".[/QUOTE]
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Ik kreeg gisteren een mail van eyescan dat het controlebezoek voorlopig ia uitgesteld i.v.m. het coronadovirus. Waren ze me net ff voor. Ik had maandag zelf willen bellen om het uit te stellen. Al die mensen in de wachtruimte...:nee: Niet veilig.

Verder is hier ook de poort dicht.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Ik heb vrijdag bloed laten prikken. Omdat het via research verloopt, kreeg ik ter plekke pas het formulier in handen. Volgens mij werd er op lymfocieten, immunoglobuline, nierfunctie en nog een stof getest.

Als alles ok is, wordt Ocrevus weer 4 weken uitgesteld. Als het toch nodig blijkt, kunnen ze voorstellen om de Ocrevus toch toe te dienen. Dat krijg ik maandag of dinsdag te horen.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE=Billy;n475721]Bij mij wordt de huishoudelijk hulp stopgezet. [/QUOTE]

Volgende week heb ik er HH. Zo blij en opgelucht!

1207

Bericht door 1207 »

eerst de ouden, dan de zieken, nu de mensen met obesitas, straks mensen met het juiste diploma?
de triage wie aan de ic mag als het nodig is lijkt al volop bezig te zijn :)

interessant is wel dat dit virus blijkbaar het immuunsysteem op hol doet slaan. immuunsysteem gaat in oorlogsmodus en blijft erin zelfs als het virus geen gevaar meer is.
[url]https://www.nytimes.com/2020/04/01/heal ... ystem.html[/url]
dan denk ik toch dat mensen met immuunziektes (ms, diabetes, crohn,...) best voorzichtiger zijn
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Hoe gaat het met diegene die vorige week schreven ziek te zijn? Marja en nessa?
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=1207;n476063]

interessant is wel dat dit virus blijkbaar het immuunsysteem op hol doet slaan. immuunsysteem gaat in oorlogsmodus en blijft erin zelfs als het virus geen gevaar meer is.
[/QUOTE]

Ik zag een filmpje (zal hem nog eens opzoeken) waarin duidelijk gemaakt werd hoe het coronavirus in zijn werk gaat. Het richt zich op de cellen die sturing geven (de "commandanten") aan de cellen die aanvallen. Als die commandanten wegvallen, gaan de aanvalscellen als een gek tekeer en vallen ook de goede cellen aan.

Ik denk dat bij ons de "commandanten" sowieso al in de war zijn.

[quote] dan denk ik toch dat mensen met immuunziektes (ms, diabetes, crohn,...) best voorzichtiger zijn [/quote]
Dat denk ik ook!

Edit: Het filmpje: [URL="https://www.youtube.com/watch?v=wzI_SKNF6YI"]https://www.youtube.com/watch?v=wzI_SKNF6YI
[video=youtube;wzI_SKNF6YI]https][/URL]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp