Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat overkomt me nou?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

In eerste instantie dacht ik net als Knillis: "Nicht fragen, nur wundern"

Maar inderdaad, misschien toch morgen even melden bij de neuroloog of MSVP.
Want ook vooruitgang mag in je dossier!

Fijn Antoinette! :)
Fratema

Bericht door Fratema »

Gewoon superleuk nieuws, ben heel blij voor je
Kobus

Bericht door Kobus »

Daar je al "MS forum"lid bent vanaf 2005 , vind ik het echt bijzonder / is er iets verandert in bijv : eten , drinken , tandvullingen ,,,iets ??
Klick

Bericht door Klick »

dat bedacht ik me ook ja, het maakt nieuwsgierig.
Ander medicijn, ander eten of iets niet gedaan of of of ?? :D
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

is dat niet o.a. wat Ms is; het kan plots slechter gaan, maar ook beter...
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Goedemorgen allemaal,

Op jullie vragen kan ik een algemeen antwoord geven.

Nee, ik heb geen andere medicatie gekregen. In feite heb ik nooit remmers of iets dergelijks gepakt. Ik heb het nooit gewild, aangezien ik er niet achtersta. Ik heb altijd geluisterd naar mijn instinct en dat zei: [B]NIET DOEN.[/B] Ik heb er nooit spijt van gehad.

' Als het een echte medicijn was, zou ik de eerste zijn die meedeed, maar dat is er niet, dus, nee, voor mij geen remmers. We zullen zien wat de toekomst brengt.'
Ik hoor mijzelf deze woorden nóg zeggen tegen mijn allereerste neuroloog toen hij mij medicatie voorschreef.

Anders eten? In feite niet. Ik ben vegetariër en dat al sedert 20 jaar. Behalve vis eet ik nooit vlees.

In mijn dossier staat dat ik SP MS heb. Maar kan dat niet ook gepaard gaan met shubs?:huh:

Bij de neuroloog kom ik al jaren niet meer.
Knillis

Bericht door Knillis »

Inderdaad hebben sommige mensen met SP ook nog wel eens last van een schub. Zelf heb ik dat tot nu toe nooit gehad in de 24 jaar dat ik MS heb. In al die jaren geen plotselinge grote achteruitgang maar ook geen grote vooruitgang. Wel loop ik een stuk stabieler sinds ik Fampyra gebruik maar dat komt puur door de medicatie.
Antoinette

Bericht door Antoinette »

Knillis, Heb jij ook al 24 jaar de diagnose MS? Ik deze zomer ook. ;)
Ghost

Bericht door Ghost »

Wauw [USER="19773"]Antoinette[/USER] wat fijn!!!

Voor mijn gevoel zou jouw eigen idee dat je een schub had en nu weer herstellende bent wel logisch zijn...
Ik weet pas ruim een jaar dat ik ms heb,
maar n.a.v. eerdere oogklachten heb ik het waarschijnlijk al 20 jaar.
Pas vorig jaar ging het heel slecht met me, 3/4 jaar ellende en aftakeling.
De MRI's toonden ook veel activiteit.
Maar nu op een paar klachten na gaat het best goed met me en de laatste MRI was goed.

Ik hoop voor je dat deze verbetering blijvend is!!!
Groetjes, Ilona
Marina

Bericht door Marina »

Ik heb wel gelezen dat er bij SPMS ook nog schubs kunnen zijn, maar dat er dan meestal geen herstel meer optreedt. Dus (mocht er inderdaad sprake zijn van een schub) vind ik dit best bijzonder!

Hoe dan ook, ik hoop voor je dat je er nog lang van kunt profiteren Antoinette :)!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp