Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fysiotherapie ligt al een tijdje stil

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

ik mis mijn massages...oefenen kan thuis inderdaad ook, al heb je dan niet de apparatuur die je in de zaal hebt. Ik ben bang dat de fysio voorlopig nog geen massages zal kunnen/mogen doen helaas. Ik krijg steeds meer pijn:huilen:
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij mijn fysio kun je ook wel terecht voor een behandeling bij pijn. De heeft dat beschermende middelen aan zodat er (weinig tot geen) kans is iemand te besmetten. Jammer dat dat bij jou niet kan.
Nessa

Bericht door Nessa »

D-Cheryl en AngelNoa, hebben jullie al contact gehad met je fysio over dit probleem? Als je eenmaal stijf bent en vast zit, gaat bewegen moeizamer. En zit je in een vicieuze cirkel.

Voor het hele corona-gebeuren was ik bezig met een trajectje bij fysio en podotherapeut vanwege bekkenscheefstand en rugblokkade. Daardoor heb ik last van pijn en stijfheid aan mijn linkerkant, van de bovenrug tot aan de linkervoet. Ik heb van hen beiden oefeningen gekregen, rekoefeningen en op de massageroller. Dat verlicht de ergste klachten.

Misschien is er voor jullie ook zoiets mogelijk? Je kunt het iig vragen.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

zoals ik al aangaf; oefenen kan ik thuis ook. Ik doe vele yoga in combinatie met oefeningen van mijn fysio. Bovendien is zij acupuncturist en heeft diverse drukpunten doorgegeven die ik zelf kan masseren. Maar niks is voor mij heilzamer of ontspannender dan wanneer zij mijn lijf behandeld :D
Job

Bericht door Job »

Ik doe mee aan online programma's die mijn sportschool regelmatig op you tube plaatst.

Verder probeer ik 3 x in de week ongeveer een half uur te fietsen voor het werk, vooral omdat ik nu thuis werk. Aan het begin genoot ik in mijn eentje van prachtige zonsopgangen tijdens mijn fietstochtje, maar nu komt de zon mij iets te vroeg op.

Op dagen dat ik niet fiets maak ik een boswandeling van 45 minuten. Verder kom ik niet. Mijn benen worden dan stram, gaan pijn doen en tintelen.
Voorheen ging ik 3 maal per week naar de sportschool dat mis ik nu.
Met fysiotherapie was ik bezig met balansoefeningen. Die zijn lastig om thuis uit te voeren.
Krachttraining met eigen lichaam gewicht en halters lukt daarintegen weer wel en die doe ik nu lekker buiten.

Tenslotte heb ik nog een ouwe vintage hometrainer met ingebouwde timer waar ik mijn krachttraining meestal mee afsluit.

1207

Bericht door 1207 »

oefenen kan ik zelf, stretchen en mobiliseren niet.
gelukkig voorziet de wetgever dat noodzakelijke behandelingen nog steeds mogen doorgaan.
Ik zou niet weten waarom dit in Nederland anders zou zijn.
Ik denk aan ons, mucoviscidose of straks ademhalingstherapie voor de covidpatienten dei op intensieve gelegen hebben.
handschoenen, masker en goed ontsmetten zou moeten volstaan.

en dan wordt de fysio mijn coronaliefje, de enigste die mij nu mag aanraken (al voelt ze zich minder vereerd als dat ik hoop)
Marina

Bericht door Marina »

[QUOTE=Job;n476612]Met fysiotherapie was ik bezig met balansoefeningen. Die zijn lastig om thuis uit te voeren.[/QUOTE]

[USER="26757"]Job[/USER] Wat voor soort balansoefeningen deed je? Ik doe nu thuis ook balansoefeningen die iets anders zijn dan die ik normaliter tijdens fysiotherapie doe. Het voornaamste verschil is dat ik ze nu niet al lopende, tussen een brug, doe maar op de plaats. Het zijn oefeningen waarbij je een steunpunt zoals een stevige stoel of een tafel kunt gebruiken. Mocht je geinteresseerd zijn dan wil ik je wel een link geven naar die oefeningen.
Job

Bericht door Job »

Dank je wel Marina,
Ik deed oefeningen op een bosubal:squats, op 1 been staan, er op springen etc. Ik heb al gekeken wat het zou kosten om er zelf 1 aan te schaffen, maar ze zijn best prijzig. Daarnaast deed ik oefeningen op een soort wiebelplaat die tussen 4 ijzeren kabels hangt.

Ik doe nu squats en uitvalspassen op de plaats. Zonder gewiebel dan maar.
Klick

Bericht door Klick »

kijk eens op marktplaats (ook voor nieuw) en zoek op balanstrainer. Bosu is een duur profi merk ;)
benka

Bericht door benka »

nu al een maand niet zwemmen,fysio,sport. en maar zitten in mn rolstoel. moed houden gelukkig blijft 5x zorg per dag
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp