Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Afvallers op dieet - We zetten door

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
abceetje

Bericht door abceetje »

Zo, idd, respect leeuwtje-nl!

Ik heb op dit moment niet de drive en de energie om op die manier met mijn eten bezig te zijn maar ik hoop dat jij je kleine terugslag weer snel te boven bent. :girlpower:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank je, ik ben alweer 2 dagen terug op de rails! :D Stukje chocola blijft in mijn dag zitten, maar ik kan me weer beheersen. :haha:

Hopelijk komt de drive bij jou weer terug! Het kost inderdaad enorm veel tijd, maar ik vind het ook wel heel leuk om te doen. Dat scheelt heel veel! En ik heb iemand in mijn omgeving die ook haar eten heeft omgegooid, en zij inspireert mij enorm. Zij was 10 kilo kwijt in 7-8 weken tijd. Iets strenger dan ik, en zo hard hoeft het van mij niet. Maar heel fijn om recepten uit te wisselen en elkaar te motiveren.
abceetje

Bericht door abceetje »

:goed: Fijn dat je de chocola weer wat kan laten staan.

Het is echt heel fijn als je iemand hebt met wie je samen op kan trekken op dit gebied.
Ik moet het echt alleen doen en dan kook ik ook nog voor iemand die niet mee kan doen. Dat betekend dus dat ik, of 2 verschillende maaltijden moet maken, of dat ik 1 soort maaltijd maak en dan voor mezelf nog aanpassingen moet maken.
Dit blijkt, voor mij, in de praktijk erg lastig.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Het was even zoeken, maar dit draadje haal ik weer even omhoog!

Want aangekomen - vakantie, medicijnen, lekker snoepen, minder bewegen....
En 11 maart was ik er klaar mee, en heb ik me weer aangemeld bij de ww.

En nu we met z'n allen thuiszitten ga ik me toch een portie lekker...!
Geen verleidingen in huis, dus goed in het ritme, en van Rutte mag ik niet meer iedere dag naar de supermarkt. :haha:
Nu toch alweer bijna 4 kilo kwijt.

Hoe gaat het bij jullie?
Snoepen jullie meer nu je thuis bent, of kun je je juist beter inhouden omdat de verleidingen niet op je boodschappenlijstje staan?
Fratema

Bericht door Fratema »

Vrouwlief en ikke zijn al sinds november serieus bezig met afvallen. Een dieetmap vol bijna obsessieve diëten waarin wordt gesproken over een theelepel olijfolie en zo :haha:

Nou wil ik best radicaal zijn maar dit is echt té. Dus ik houd het op 3x per dag eten, niet snaaien en een beetje stoeien met halters en squatten. Gaat me heel goed af, geen verleidingen of zo. desondanks lijkt mijn buikje een BUIK te blijven :???:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Afgelopen jaar was ik veel afgevallen, voor het eerst in 15 jaar zat ik weer prima op gewicht. Dat zit ik nog steeds, maar toch zijn er stiekem weer 2 kilo's bij geslopen.... Ik beweeg nog steeds veel, maar ik sport momenteel niet, hoewel ik wel ben begonnen met touwtje springen om mijn conditie wat omhoog te brengen. Maar veel thuis, veel snoepen tussendoor. Geen enorme hoeveelheden, maar die keer dàt ik iets haal, is het wel meteen wat meer dan anders, omdat ik bijna geen boodschappen meer doe. En helaas toont de weegschaal toch een verandering. ;)
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik krijg het helaas niet voor elkaar om een kilo of 5 af te vallen zonder mezelf uit te hongeren en dat lijkt me niet echt gezond. Snoepen doe ik helemaal niet (meer) dus daar kan het niet aan liggen. Lichamelijk krijg ik het niet voor elkaar meer te bewegen, lopen is heel erg vermoeiend. Het enige dat wel goed lukt is fietsen op mijn driewieler met electrische ondersteuning (in de laagste stand). Momenteel mis ik bovendien ook de training 2 x per week bij de fysio.

Ik blijf het toch maar proberen want ik krijg “last” van mijn buik, die zit gewoon in de weg bij het bewegen (bv bij schoenen aantrekken). Wie weet gaat het toch eens lukken. :o:D
Klick

Bericht door Klick »

probeer koolhydraat arm (niet loos!)
het is even wennen maar je kan alles blijven eten.
reken op 100 koolhydraten per dag
Marina

Bericht door Marina »

Ooit, in de tijd dat ik nog niet beperkt was bij het lopen, is het me (tot m'n eigen verbazing :haha:) gelukt om 25 kilo af te vallen. Puur door niet boven een bepaald aantal calorieen per dag uit te komen, door gezonde dingen te eten die een voldoende verzadigingsgevoel geven en door 5 keer per week een half uurtje (op redelijk snel tempo) te wandelen, waarbij ik toch af en toe nog wat lekkers kon eten.

Dat wandelen (zeker op dat tempo) gaat niet meer en al snoep ik, ook in deze coronatijd, niet veel, doe ik 2x p.w. fysio (nu 5x p.w.thuisfysio) en fiets ik heel regelmatig minstens een uur, toch beginnen er weer kilootjes aan te groeien :rolleyes:.
Het helpt daarbij niet echt dat mijn vriend juist een paar kilo erbij kan gebruiken en apart koken teveel energie en geld kost.
D-Cheryl

Re: Afvallers op dieet - We zetten door

Bericht door D-Cheryl »

Ik bleef even hangen, maar nu toch 6,5 kilo kwijt.
Niks dat losser zit hier, dat dan weer niet, maar wel al 2 riemgaatjes opgeschoven. :ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp