Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fysiotherapie ligt al een tijdje stil

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Marina

Bericht door Marina »

[USER="26757"]Job[/USER] dat lijken me best pittige balansoefeningen zo op een bosu bal :cool:. Op een bosu bal (met de bolle zijde onder) deed ik enkel zo ver mogelijk naar voren, achteren en opzij bewegen (en dat dan tussen een brug). Ik vraag me dus af of de oefeningen die ik krijg niet te gemakkelijk zouden zijn voor je :???:.

Wel doe ook ik nu squats en uitvalspassen op de plaats, maar ook nog wat andere balansoefeningen. Ik geef toch maar de link, wie weet heb je (of anderen) er toch wat aan. Het gaat om [I]de laatste 6[/I] oefeningen: [B][URL]https://nl.physiapp.com/access/nfdisqow?birth_year=1966[/URL][/B]
Billy

Bericht door Billy »

Ik hoorde vanochtend van mijn fysio dat er vandaag een besluit komt over wat ze weer mogen doen.
Job

Bericht door Job »

Dank je wel, Marina, voor de link. Ik zal me er eens in verdiepen. Het zoet er best uitdagend uit. En Klick, bedankt voor de tip!
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=1207;n476613]oefenen kan ik zelf, stretchen en mobiliseren niet.
gelukkig voorziet de wetgever dat noodzakelijke behandelingen nog steeds mogen doorgaan.
Ik zou niet weten waarom dit in Nederland anders zou zijn.[/QUOTE]
Bij mij is het rekken en mobiliseren vorige week ook weer begonnen, na overleg tussen de fysiotherapeut en de huisarts.
Wel met mondkapje en handschoenen, maar ik kreeg teveel problemen met mijn benen doordat het al weken niet meer was gebeurd.

Andere oefeningen doe ik nog wel zelf thuis, met wekelijks een videocall met de fysiotherapeut.
Nessa

Bericht door Nessa »

[QUOTE=Jrs77;n476738]
Bij mij is het rekken en mobiliseren vorige week ook weer begonnen, na overleg tussen de fysiotherapeut en de huisarts.[/QUOTE]

Fijn, Joris! Goed om te horen dat er in Nederland ook daadwerkelijk wordt behandeld op medische indicatie.
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

[USER="18500"]benka[/USER] wat fijn dat jouw zorg in ieder geval door is gegaan!

Ik begreep dat in Nederland gisteren de aankondiging is geweest dat fysio's met voldoende bescherming weer mogen beginnen.
Ik had mijn msvp aan de telefoon (die zelf thuis net 4 weken in quarantaine heeft gezeten vanwege de COVID) en zij noemde dat ik toch echt wel tot de groep behoor die de fysio zsm weer moet krijgen.

Dat vond ik wel even fijn om te horen! Ik voelde me alsof ik me aanstelde, want ik heb geen pijn, maar mijn hele linkerkant is stijf en van bewegen (lopen, oefeningen), ja, daar gaat het pijn van doen! Ik mag ook baclofen, maar wil toch liever eerst de fysio weer opstarten.

Mijn fysio werkt denk ik donderdag pas weer (ivm de vrije dagen 4/5 mei), dus nog even doorbijten.
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

bij mijn fysio is het blijkbaar nog heel onduidelijk wie wel of niet behandeld mag worden. Ik ben dus maar weer even gestopt met juichen...
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb vorige week van mijn therapeute gehoord dat ze binnenkort weer mogen opstarten onder bepaalde regels. Ik krijg dan geloof ik om te beginnen 1 x per week therapie in de zaal en de 2e keer zal dan nog thuis via video bellen gaan.

Er kunnen niet heel veel mensen tegelijk in de praktijk, er mogen maar twee clienten met twee therapeuten tegelijk in de zaal zijn. Dat is niet veel vergeleken met het aantal mensen dat eerder tegelijk in de zaal aanwezig waren.
Billy

Bericht door Billy »

Ik heb gekozen om nog even door te gaan via beeldbellen. Vooral de taxi staat mij nogal tegen...

Eerst maar eens even afwachten hoe het nu gaat nu van alles versoepelt wordt.
Marina

Bericht door Marina »

Fijn dat de fysiotherapeuten weer groen licht hebben gekregen, al zal het ervan afhangen of er aan het nieuwe protocol (hygieneregels, voldoende afstand / voldoende bescherming) kan worden voldaan.

Ben persoonlijk nog wat huiverig ervoor om weer te beginnen aangezien de oefeningen worden gegeven in een zaal van een multifunctioneel gebouw, waar o.a. ook een verzorgingshuis gevestigd is waar veel bewoners helaas zijn besmet/overleden :(.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp