Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coronavirus

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Ghost

Re: Coronavirus

Bericht door Ghost »

De kapper had het goed voor elkaar!

Ze werken nu alleen op afspraak waardoor het nooit te druk kan worden.

Voor de deur stond een pomp om je handen te wassen
en zodra er iemand binnenkwam werd meteen gevraagd of de handen gewassen waren
en of je een afspraak had, zoniet werd je meteen weggestuurd.

Alle kapsters droegen een mondkapje en zodra ze iemand gingen helpen werd eerst
nog gevraagd of er geen klachten waren.

De balie en de wasbakken waren afgeschermd met plastic wandjes en ze liepen
continue van alles schoon te maken.
Marina

Re: Coronavirus

Bericht door Marina »

Voor wie meer knelpunten ervaart in toegankelijkheid door de anderhalvemetersamenleving:

Van NOS corona liveblog:

"Meldpunt voor goede toegankelijkheid anderhalvemetersamenleving

Het College voor de Rechten van de Mens opent een meldpunt waar mensen met een beperking knelpunten kunnen melden die ze tegenkomen in de anderhalvemetersamenleving.

Het College, dat erop toeziet dat mensen met een handicap volwaardig kunnen meedoen in de samenleving, krijgt veel signalen dat winkels, restaurants en andere instanties door de coronamaatregelen niet voor iedereen goed toegankelijk zijn.

Op het platform Goed Toegankelijk (https://mensenrechten.nl/nl/nieuws/meld ... amenleving), kunnen mensen met een handicap en ondernemers zowel problemen als oplossingen delen en zo bijdragen aan "het verbeteren van fysieke en digitale toegankelijkheid".
D-Cheryl

Re: Coronavirus

Bericht door D-Cheryl »

Ik heb zelf geen Facebook, maar mijn vriendin appte of ik ook een mondmasker wilde voor 1,50 plus verzendkosten. Doe er maar 2, zei ik...

Had ze vrijdag al in huis: modieuze maskers zijn het, waar een filtertje in kan en die je met linten op het hoofd en in de nek bindt.
Voor wat het waard is denk ik dan maar. Het helpt vast beter dan die sok. :lol:
Zonnetje79

Re: Coronavirus

Bericht door Zonnetje79 »

Over een paar weken de middelbare school open.
Maar ja.... laat ik ze gaan?

Genoeg om weer over na te denken
wilm

Re: Coronavirus

Bericht door wilm »

Zoals knilles schrijft dat iedere thuiszorg komt met mondkapje en handschoenen is niet waar

Hier niet
Veel in me omgeving bij div organisaties nagevraagd(ken meerdere die bij thuiszorg werken of thuiszorg hebben)
maar hoeft niet te dragen als geen besmetting of klachten zijn

Ook bij sommige organisaties moeten medewerkers zelf voor zorgen

Bij mij zelf voor gekozen om mondkapje te dragen tijdens zorg (zelf gekocht en kan zo wat langer mee doen als dat 2x p dag de zorg er 1 moet geven

Handschoenen worden altijd hier al gedragen ivm verpleegkundige handeling
En moet ik altijd al zelf aanschaffen
Thuiszorg; clienten zijn thuis en zorgen zelf voor verbandmiddelen handschoenen ed

Zelf ook werkzaam geweest in zorg, maar dan in verzorgingshuis
Nessa

Re: Coronavirus

Bericht door Nessa »

Mijn kinderen gaan sinds 11 mei wel gewoon naar school. Ook hun voetbaltrainingen zijn weer begonnen. Volgens het RIVM is dit veilig. Ook mijn neuroloog vindt het iom de microbioloog veilig voor mij als ze gaan. Volgens hen zijn de scholen ook nooit besmettingshaarden geweest.

Dus daar vertrouw ik dan maar op. Mijn jongens hadden het sociaal-emotioneel ook weer zo nodig!

Maar er zijn genoeg ouders die het nog wel even aankijken. Dat is wel het voordeel van kinderen op het VO: op 1 juni zijn de basisscholen al 3 weken open, dus moet in de cijfers zichtbaar zijn wat dat doet voor het aantal besmettingen.
Knillis

Re: Coronavirus

Bericht door Knillis »

[mention]wilm[/mention]
Ik schreef dat ik dacht dat alle thuiszorg organisaties zelf voor de nodige beschermingsmiddelen zouden worden. Bij mij komt buurtzorg en ook mijn zusje werk bij buurtzorg (in een andere plaats) en daar krijgen ze dus allemaal die middelen vanuit de organisatie.

Bij mij thuis staat altijd al een doosje handschoenen vanuit Buurtzorg omdat ik een ziekenhuis bacterie heb (ESBL bacterie) en de zusters zichzelf moeten beschermen tegen deze bacterie.

Een wel heel vreemd verschil binnen de zorg moet ik zeggen.

Ken ook een andere organisatie waarbij de beschermingsmiddelen vanuit de organisatie worden verstrekt.
wilm

Re: Coronavirus

Bericht door wilm »

Ja is vreemd
maar gaat per organisatie en niet landelijke 1 lijn
Simone4

Re: Coronavirus

Bericht door Simone4 »

Goedemorgen,

Ik vroeg me af of er al mensen zijn die een Ocrevus gift ten tijden van Corona hebben gehad? Hoe is het gegaan, zijn er wijzigingen tov voor de Corona? Als laatste welke leefregels kreeg je als advies mee?

:bedankt:
Antoinette

Re: Coronavirus

Bericht door Antoinette »

Een goede vriendin van mij woont en werkt als arts in een ziekenhuis in Sao Paulo, Brazilië. Corona heeft hard toegeslagen in deze contreien. Als je de beelden tv ziet van al die doden en haar verhalen hoort, mogen we ons gelukkig prijzen dat we hier wonen.

En tóch zijn er mensen die mekkeren dat ze door de overheid zo beperkt worden in hun doen en laten. Niet te geloven. Beseffen zulke mensen dan nog altijd niet hoe ernstig te situatie is? Onbegrijpelijk.

Gelukkig maakt zij het goed. 'Maar het is zwaar,' zei ze.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp