Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Fysiotherapie na 9 jaar niet

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
D-Cheryl

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door D-Cheryl »

Marina schreef: 21 mei 2020, 10:11 ... ik denk dat zij zeker in haar recht staat, ook al is de fysio tussentijds gestopt.
Helemaal mee eens!
Het zou heel absurd zijn als je geen fysio nodig hebt, maar niet tussentijds zou kunnen (mogen) stoppen.

Het is m.i. aan de zorgverzekeraar om te zorgen voor een goede overdracht, bij het aangaan van een nieuwe zorgverzekering. Dit hangt samen met zorgplicht en verzekeringsplicht.
Jetty

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door Jetty »

Goed nieuws. Fysio heb ik aangesproken op het feit, dat ze hun administratie hebben opgestart in 2018 bij overname praktijk, zonder de historie van de patiënten te hebben overgenomen. Ik heb hun nadrukkelijk verzocht, om dan maar contact op te nemen met vorige eigenaren (die i.v.m. pensioen gestopt waren). Dit is gebeurd, en administratie waaruit blijkt, dat ik in verleden jarenlang onder chronosche code behandeld ben, is boven tafel gekomen.
Allen, die gereageerd hebben, bedankt. Hier heb ik veel aan gehad. Goed, dat we elkaar zo kunnen helpen met ervaringen en expertise op dit forum.
Vriendelijke groet,
Jetty
Laatst gewijzigd door Jetty op 22 mei 2020, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
leeuwtje-nl

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat fijn dat je duidelijkheid hebt en ook nog eens in jouw voordeel! En fijn te lezen dat het forum je hierin heeft kunnen helpen, dat horen we graag. :)
D-Cheryl

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door D-Cheryl »

Goed om te lezen Jetty!
Goed gedaan! :yes:
Marina

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door Marina »

Goed dat je de fysio hebt aangesproken op het feit dat in hun administratie de historie van de patienten van voor de overname ontbreekt en je erop hebt aangedrongen dit boven tafel te krijgen en fijn om te weten dat het bij deze dan ook opgelost is :) !
1207

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door 1207 »

Jetty schreef: 22 mei 2020, 07:44 administratie waaruit blijkt, dat ik in verleden jarenlang onder chronosche code behandeld ben, is boven tafel gekomen.
dan zou ik toch iedereen aanraden om bij de eigen verzekering/fysio een kopietje op te vragen als bewijs.
je weet nooit waarom je misschien ooit van fysio of verzekering moet veranderen en dan bespaar je die last
Dango

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door Dango »

1207 schreef: dan zou ik toch iedereen aanraden om bij de eigen verzekering/fysio een kopietje op te vragen als bewijs.
je weet nooit waarom je misschien ooit van fysio of verzekering moet veranderen en dan bespaar je die last
je kan toch met DigiD inloggen bij de zorgverzekering en alle vergoedingen inzien en opslaan of printen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

D-Cheryl

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door D-Cheryl »

Ik kan inzien, maar niet downloaden en printen.
1207

Re: Fysiotherapie na 9 jaar niet

Bericht door 1207 »

Dango schreef: 24 mei 2020, 10:10 je kan toch met DigiD inloggen bij de zorgverzekering en alle vergoedingen inzien en opslaan of printen?
Als belg ken ik het Ndl systeem onvoldoende maar de belgische overheid en digitale wereld? heb je iets nodig dan werkt het gegarandeerd niet :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp