Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Een vraag aan jullie

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Marina

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Marina »

Sorry, dubbel post.
Lilly86

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Lilly86 »

[mention]Marina[/mention]

Blij om te horen dat je dat bespaard is gebleven! Laten we hopen dat het zo blijft!

Ik wacht de tweede meeting nog even af en dan krijg ik advies van de opticien. Ik heb de symptomen even nagelezen maar dat klinkt toch wel een heel stuk heftiger dan ik nu ervaar gelukkig 😊.
Lilly86

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Lilly86 »

Hallo allemaal,

Vandaag bij de huisarts geweest en hij vertrouwde het ook niet helemaal, dus ik mag mij komende vrijdag al melden bij ome neuroloog. Blij dat het zo snel gaat, aangezien er normaal een wachttijd is van 28 dagen.
Heb dus ook even geen idee of het met de ernst van de situatie samen hangt of dat er gewoon een afspraak uitgevallen is en ik net op het goede moment doorgestuurd ben.... hoop op het laatste natuurijk 😊.
Ik laat jullie vrijdag meer weten!
Hele fijne avond alvast!
Klick

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Klick »

dat is mooi snel!
misschien komt het wel door corona dat ze het rustiger hebben, of het opstarten van de poli, er zijn zoveel redenen te bedenken.
Marina

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Marina »

Lilly86 schreef: 27 mei 2020, 14:30 @Marina
Blij om te horen dat je dat bespaard is gebleven! Laten we hopen dat het zo blijft!
Dank je wel 😊, hoop het ook.
Ik heb de symptomen even nagelezen maar dat klinkt toch wel een heel stuk heftiger dan ik nu ervaar gelukkig 😊.
Gelukkig! En het is natuurlijk nog maar de vraag of je visusklachten door een oogzenuwontsteking worden veroorzaakt he.
Lilly86 schreef: 27 mei 2020, 14:33 ..Heb dus ook even geen idee of het met de ernst van de situatie samen hangt of dat er gewoon een afspraak uitgevallen is en ik net op het goede moment doorgestuurd ben.... hoop op het laatste natuurijk 😊.
Wat fijn dat je al zo snel naar de neuroloog kan!
Wat betreft de reden dat het nu zo snel kan zou ik proberen me vooralsnog geen zorgen te maken. Ik denk ook dat het best iets te maken zou kunnen hebben met het weer langzaam opstarten, i.v.m. corona, van de reguliere zorg of wellicht dat de arts geen risico wil nemen met je ogen.., het kunnen inderdaad verschillende redenen zijn.

Heel veel succes bij de neuroloog vrijdag!
Lilly86

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Lilly86 »

Hallo allemaal,

Vanmiddag bij de neuroloog geweest, maar hij snapte er zelf niet zoveel van eigelijk. Naar aanleiding van mijn verhaal dacht hij het eerste aan MS, maar de MRI scan die vorig jaar gemaakt is was helemaal schoon. Ook heeft hij het gehad over eventuele TIA's of een beroerte, maar ook hier is niks van terug te vinden op de MRI beelden. Een nieuwe MRI zou overbodig zijn nu, aangezien MS nooit echt 'slaap' ( in tegenstelling tot mijn ledematen😜) en er altijd wel iets kleins op te ontdekken zou zijn. Voor de klachten in de arm krijg ik binnenkort een vaatonderzoek en vanuit daar kijken we verder....

Ik houd jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor alle lieve, steunende en heldere berichtjes 😘
Marina

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Marina »

Ha Kim,

Jammer dat er nog niet meer duidelijkheid is gekomen nu, maar het is in ieder geval goed dat de neuroloog nu weet heeft van al je klachten en dat het onderzocht wordt. Het vaatonderzoek zal dan waarschijnlijk zijn om vaatproblemen te kunnen uitsluiten.
Overigens wil ik je - niet om je ongerust te maken, maar voor de volledigheid - er toch nog even op wijzen dat in het geval van een 'schone' MRI het toch kan voor komen dat er (later) wel sprake blijkt te zijn van MS. Dit komt echter niet veel voor voor zover ik weet, er is alleen een kleine kans dat..
Maar, eerst maar eens kijken wat er uit het vaatonderzoek komt.

Hoe gaat het momenteel met je klachten? Ik hoop dat die nog steeds minder zijn dan voorheen en dat je lekker kunt blijven wandelen met jullie hond enz. :) .

Zou het fijn vinden inderdaad als je ons op de hoogte zou willen houden.

Prettige pinksterdagen gewenst :zon: !
D-Cheryl

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door D-Cheryl »

Hi Lilly,

Vervelend dat het niet duidelijk is geworden, maar wel fijn dat hij in ieder geval verder gaat kijken!

En wat Marina zegt klopt: met de MRI kun je MS vaststellen als er een herkenbaar patroon is dat aansluit bij de klachten, maar niet uitsluiten als je niets ziet...

Fijne Pinksteren, laat het allemaal maar eens bezinken. ;)
Laatst gewijzigd door D-Cheryl op 30 mei 2020, 17:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Lilly86

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Lilly86 »

Hi [mention]Marina[/mention] en [mention]D-Cheryl[/mention]

Inderdaad jammer dat er nog geen duidelijkheid is. Het probleem is een beetje dat neurologen zeer geïnteresseerd zijn in mijn andere ongediagnosticeerde aandoening en een link proberen te zoeken tussen alle dingen. Al zou ik dat waarschijnlijk ook doen als ik arts zou zijn 🙈.

Maar dan komt het heel vaak neer op het woord "interessant". En dat vind ik zelf ook, maar schiet er niet echt heel veel mee op.

Wat betreft de MRI snap ik wat je bedoeld. Denk dan ook dat ik het vaatonderzoek even afwacht en daarna alsnog om een nieuwe MRI vraag. Weet dat het een duur grapje is, maar er kan veel veranderen in een jaar tijd.

Wat betreft mijn klachten; ik voel mij gelukkig iets energieker en dat is veel waard. Arm en been blijven tintelen en gisteravond kon ik mijn duim niet meer gebruiken. Inmiddels wel weer gelukkig 😊. Al is het gevoel nog niet optimaal. Rare gewaarwording. Maar ik blijf positief en blijf vertrouwen houden in de medische kennis en ontwikkeling.

Jullie ook hele fijne Pinksterdagen en ik zal jullie zeker op de hoogte houden!!! 🤗🤗
Dango

Re: Een vraag aan jullie

Bericht door Dango »


josfromglos schreef:
En ('remember' ik ben geen dokter!), een simple test, die bij mij destijds werd uitgevoerd door mijn huisarts, is met een rubber hamertje op de bovenkant van mijn knieschijf te 'slaan'...…… In mijn geval 'schoot' mijn been dan omhoog, hetgeen voor mijn huisarts aanleiding was om mij door te verwijzen naar een neuroloog, dit omdat hij konkludeerde dat mijn 'impulsen' waren onderbroken (and the rest is history...).
Misschien begrijp ik het verkeerd maar als na een tik boven de knieschijf het been NIET reageerde dan is er een signaal onderbroken.

Tik je met een rubber hamertje boven de knie schijf dan wipt ( in een zittende houding met hangende onderbenen) het onderbeen als reaktie omhoog.

Gebeurd er niets dan is het signaal onderbroken.

Als dit niet klopt dan haal ik de tekst weer weg om verwarring te voorkomen Afbeelding



Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp