Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MRI na 1 jaar Jelinek dieet

Alles omtrent voeding en supplementen
vicsa

Bericht door vicsa »

Ik ben wel wat minder suiker gaan nuttigen, geen suiker meer in de koffie, scheelt toch een klontje of 10 per dag. Verder drink ik haast alleen nog maar granaatappelsap omdat ik ergens in een wetenschappelijk onderzoek heb gelezen dat dit waarschijnlijk een positief effect op MS heeft. [url]http://wwwmsviewsandrelatednews.blogspo ... ntial.html[/url]

Zo ook Q10, daar heb ik veel baat bij vooral tegen de vermoeidheid. Ik ben in hoge dosering begonnen (600mg per dag). Afbouwen naar 400mg per dag resulteerde direct in klachtentoename. De 3e poging in combinatie met visolie ging goed dus nu 2x 200mg per dag samen met een visoliecapsule.

Sinds kort slik ik ook N-acetylcysteine. [url]https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967529/[/url]
Gedurende 3 dagen 2x daags 1800mg. Dit heeft me tot nu toe veel goed gedaan. Ik moest eerst bewust lopen, anders deed m'n rechterbeen niet mee. Het automatisme werkte niet meer en nu weer wel. Piep in m'n oren is na 1,5 jaar ook verdwenen.

En daarnaast laser ik m'n ruggenmerg, hersenen en buik zo'n 3x per week (LLLT 850nm superpulsed 20W output gem. 20Mwh).[url]http://www.tandfonline.com/doi/full/10. ... 15.1124425[/url] (Ik heb het gehele artikel voor de geïnteresseerden)

Ik wil m'n oude lijf weer terug en daar ben ik goed in aan het slagen soms zelfs beter; langdurige darmklachten (>6jaar) zijn geheel verdwenen. Ik geef mezelf nog een half jaar, daar zenuwweefsel tot zo'n 2 jaar kan herstellen. Daarna ook nog wel, maar erg moeizaam. Het valt allemaal onder "baat het niet dan schaadt het niet".
Mobile

Bericht door Mobile »

Klinkt goed allemaal!👍🏻
NicoletteG

Hoe is het nu?

Bericht door NicoletteG »

Hoe is het nu?

Hallo Mr. Mingle,
Wat een goed nieuws zeg. Ik ben wel benieuwd hoe het nu met je gaat. Bij mij is in april een ontsteking in mijn ruggenmerg ontdekt en een aantal ontstekingen in mijn hersenen. Ik heb Copaxone gehaald en ligt nogsteeds in de koelkast. Ik wil het niet gaan gebruiken en ben begonnen met het Jelinek dieet. Ik krijg in September weer een nieuwe MRI (half jaar later) en ben erg benieuwd.
Maar hoe gaat het nu met jou?

Groetjes, NIcolette
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hallo NicoletteG, allereerst welkom op het forum!

Je hebt gereageerd op een topic dat is gestart in 2011, en ms_Mingle is al 2,5 jaar niet meer ingelogd geweest op het forum. Ik verwacht dus niet echt dat je een antwoord op je vraag zal krijgen, maar wellicht zijn er anderen die hun ervaringen kunnen delen. En natuurlijk kun je ook altijd je vragen stellen hier en jouw ervaringen delen. :)
Mobile

Bericht door Mobile »

Hallo NicoletteG,

Zit je in de Facebook groep van Overcoming MS? Daar zit ms_Mingle namelijk ook in, maar dan onder zijn eigen naam. Het gaat goed met hem. Hij verblijft al enige tijd in het buitenland!

Hou je je ook aan de "randvoorwaarden" die George Jelinek stelt? O.a. dagelijkse beweging, mediteren, vit D en B12?
ms_mingle

Bericht door ms_mingle »

Hallo allemaal,
Ik kan ondertussen een bericht schrijven met de titel na 10 jaar Jelinekdieet. Alles gaat eigenlijk prima, ik ben volledig hersteld en woon in het buitenland. Ik heb mijn ervaringen met het Jelinekdieet verwerkt in een e-book. Meer informatie daarover vind je hier: [URL]http://www.envoeding.eu/multiple-sclero ... erstellen/[/URL]
Linda vm

Re: MRI na 1 jaar Jelinek dieet

Bericht door Linda vm »

In 2008 ben ik begonnen met het dieet van Dr Swank. Dit nav een oogzenuwontsteking, mri, lumbaalpunctie- diagnose ' waarschijnlijk MS'.

De neuroloog kende het niet, stond positief tegenover gezond eten, maar zag het niet als medicijn. Stond PAF dat het onderzoek in The Lancet is gepubliceerd in de jaren ' 90.

Ivm 2 zwangerschappen en totaal geen klachten ben ik niet weer bij de neuro geweest.

Uiteindelijk heb ik het Swankdieet losgelaten. Het werkte Te goed, ik dacht dat ik geen MS had. Daar heb ik nu spijt van.

Na echtscheiding en bijkomende stress heb ik wel een schubje gehad. Ben in mijn nieuwe woonplaats naar een andere neuroloog geweest.MRI : van 10 leasies in 2008 naar 40 in 2019 en 1 ontsteking boven in mijn nek, die ik gevoeld heb als tintelende vingers.

De nieuwe neuroloog pusht medicatie en vind gezond eten prima,...maar het is geen medicijn...

De facebook groep van de mensen die het swankdieet + rust+ stress reductie- volgen, sommige al decennia, staat vol succesverhalen.

This was God sent.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp