Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zelf MS, neef ook klachten

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
KEG

Zelf MS, neef ook klachten

Bericht door KEG »

Hi goedenavond,

Hopelijk gaat het goed met jullie.

Zelf heb ik al een tijd MS.

Mijn neefje heeft nu al een tijd ook neurologische klachten, voornamelijk tintelingen, onderhuidse spiertrekkingen, een trillende duim en een onderbeen dat een paar maanden geleden een klap voet had en sindsdien erg dof voelt.

Toentertijd is hij in het ziekenhuis voor een nacht opgenomen en zijn er een MRI scan gedaan en een EMG onderzoek (om te kijken of er een beknelde zenuw was). De MRI scan, van zowel hersenen als ruggenwervel icm contrastvloeistof liet geen afwijkingen zien. Het EMG onderzoek liet verder ook geen afwijkingen zien, alhoewel de klapvoer toen alweer weg was.

Mijn neefje maakt zich nog steeds zorgen. Ik zelf denk gezien de MRI scans dat zijn zorgen deels onterecht zijn maar weer ook niet zo goed wat hij met de situatie aan kan. Dat dove gevoel vind ik zelf wel echt zorgwekkend.
Marina

Re: Zelf MS, neef ook klachten

Bericht door Marina »

Hallo [mention]KEG[/mention] ,

Ik kan me jullie zorgen wel voorstellen, omdat het dove gevoel nog steeds aanwezig is bij je neefje en je zelf MS hebt en het in (sommige) families vaker schijnt voor te komen dat meerdere familieleden MS hebben.

Ik vraag mij af wat de neuroloog destijds precies over de klachten van je neefje gezegd heeft, nadat de uitslag van de MRI en het EMG bekend waren?
Is het mogelijk om weer contact op te nemen met die neuroloog en met hem/haar jullie zorgen te bespreken? Anders kan je/je neefje misschien een bezoekje/telefoontje aan de huisarts overwegen en eventueel om een doorverwijzing vragen.
Laatst gewijzigd door Marina op 11 jun 2020, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
1207

Re: Zelf MS, neef ook klachten

Bericht door 1207 »

Ik heb het hier al vaker geschreven.
In mijn familie krioelt het van auto-immuunziektes, in alle vertakkingen en generatie-overschrijvend. Zowel langs moeders- als vaderskant.

Ik kan alleen concluderen dat er ergens een genetische component meespeelt bij ons. Heb je binnen je familie dus pech zouden 2 ms-patienten mij geenszins verbazen. Ik weet ook dat men ms niet als genetische ziekte beschouwd
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp