Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

AngelNoa schreef: 15 jun 2020, 06:37 smerig vies benauwd kloterig pokkeweer...ik kan hier niet tegen. De stress staat al maanden mijlenhoog in mijn lijf en nu dit weer... :bah:
Wat naar! :( Voor weer kan je je natuurlijk lastig verstoppen :(
Heb je vooral last van de luchtvochtigheid, of juist de temperatuur? En dan alleen buiten, of ook binnen?

Zelf heb ik vooral last van de hitte, wat eigenlijk pas begint als het boven de 25C komt. Nu heb ik dus geen last, en binnen blijft het bij mij, bij hitte buiten, nog een aantal dagen koel. Ik heb vorig jaar een mobiele airco gekocht; dat werkt niet alleen tegen de hitte, maar ook tegen luchtvochtigheid binnen. Zou dat een optie voor je zijn? Als voorbereiding op de hitte dit jaar heb ik ook een koelvest gekocht.
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

last van vocht én de temperatuur. Tel daar overigens ook stress bij op...
Ik heb geen geld voor airco, heb wel een extra ven besteld.
Hopelijk daalt de temperatuur de komende dagen in huis. Ik kan echt niks meer hebben, maar er speelt veel meer waardoor ik ook benauwd ben.
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Ik was na het eten nog even wandelen, maar het is inderdaad weer benauwd. Morgen komt er nog meer regen zeiden ze op het journaal. Helpt een cobbler je misschien iets, zo'n koelsjaaltje?

Strekte Angel
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

ik heb geen cobbler maar een gewoon fitness-koelslaaltje (vind ik persoonlijk een stuk hipper ;-)).
Maar ik blijk dus gewoon ook verhoging te hebben en maag/darm ellende.
Geen corona, maar even zo goed flink beroerd...
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Zou misschien een (mobiele) air cooler nog iets voor je kunnen zijn? Een stuk goedkoper dan een airco, maar blaast tenminste wel gekoelde lucht de ruimte in.
https://www.google.com/search?client=fi ... air+cooler
D-Cheryl

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door D-Cheryl »

Ai Angel, dat is naar inderdaad. :(
AngelNoa

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door AngelNoa »

Marina schreef: 17 jun 2020, 07:40 Zou misschien een (mobiele) air cooler nog iets voor je kunnen zijn? Een stuk goedkoper dan een airco, maar blaast tenminste wel gekoelde lucht de ruimte in.
en vocht... :hmmm:
Marina

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Marina »

Oh dat wist ik niet, sorry :hmmm:
san70

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door san70 »

Ik ga binnenkort verhuizen naar het Limburgse heuvelland. Nu heb ik al moeite met 'bergop' fietsen, dus dat zal daar niet makkelijker worden. Ik moet dan een elektrische fiets hebben. Flinke uitgave, en ik merk ook dat ik, als ik te langzaam ga, niet heel stabiel fiets. Dus een driewieler of zijwielen misschien. Met fysio besproken, en haar leek het verstandig. :huilen:

San
Jrs77

Re: Nieuw klaag, scheld en moppertopic

Bericht door Jrs77 »

san70 schreef: 03 jul 2020, 12:36 Met fysio besproken, en haar leek het verstandig.
Bespreek het ook eens met een ergotherapeut. Misschien zijn er zelfs mogelijkheden om via de WMO van je nieuwe gemeente iets te krijgen. Dat is niet mogelijk voor een 'normale' fiets met trapondersteuning, maar soms wel voor fietsen met meer stabiliteit of een driewieler (met of zonder ondersteuning).

Natuurlijk is zo'n stap even slikken, maar weer mobiel zijn geeft je veel terug.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp