Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat eten we vandaag? Deel 14

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
D-Cheryl

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door D-Cheryl »

Ik zit nu alweer een tijdje bij de weight watchers, en die hebben echt lekkere en makkelijke gerechten.

Vandaag: chinese noodles (van die dikkere), met taugé, paprika, peultjes, vegetarische spekjes en pindasaus (= zelfgemaakt met knoflook, verse gember, pepertje, een lepel pindakaas, groentebouillon en wat sojaroom of kokosmelk).

De afwas is voor morgen. ;)
miszzwen

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door miszzwen »

D-Cheryl schreef: 15 jun 2020, 18:39 Vandaag: chinese noodles (van die dikkere), met taugé, paprika, peultjes, vegetarische spekjes en pindasaus (= zelfgemaakt met knoflook, verse gember, pepertje, een lepel pindakaas, groentebouillon en wat sojaroom of kokosmelk).
mmm dat klinkt Lkkr! :lekker:
D-Cheryl

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door D-Cheryl »

Haha, was het zeker!

Mijn persoonlijke variatie op deze: https://www.weightwatchers.com/nl/recip ... 0016971c24

Hoewel hij ook lekker is met de visvrije gamba's van de vegetarische slager! Net waar je zin in hebt. 8-)
miszzwen

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door miszzwen »

[mention]D-Cheryl[/mention] fijn om te horen dat het gesmaakt heeft. ;)
Knillis

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Knillis »

Vandaag wordt het hier een kruidige groentesalade met krieltjes. Heerlijk fris met de warme weer!
Sara

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Sara »

Vandaag uiensoep met een kaastomaattosti.

Uiensoep vind ik erg lekker en nu ik gesneden uien ontdekt heb in de supermarkt is de drempel helemaal weg!
D-Cheryl

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door D-Cheryl »

Wat een lekker idee Sara, klinkt inderdaad wel heel simpel.
Wat voor bouillon gebruik je daarvoor? En bak je de uien eerst, of kook je ze gewoon mee?
Sara

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Sara »

D-Cheryl schreef: 20 jun 2020, 20:57 Wat een lekker idee Sara, klinkt inderdaad wel heel simpel.
Wat voor bouillon gebruik je daarvoor? En bak je de uien eerst, of kook je ze gewoon mee?
Ik heb het recept uit het armeluis kookboek van Sylvia Witteman gebruikt. Dat lijkt heel erg hierop: https://www.volkskrant.nl/mensen/de-opl ... ~b4ef0842/

Het lang en langzaam bakken is wel essentieel voor de smaak. De suiker was echt too much. Ik heb achteraf nog wat witte wijnazijn toegevoegd.

Als drank heb ik witte wijn gebruikt. En als de fles toch open is ;).

Tip voor een tosti (ook van Sylvia Witteman): boter (margarine whatever) aan de buitenkant ipv aan de binnenkant. Dan bakt ie lekkerder knapperig zonder uit te drogen. 👌
leeuwtje-nl

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door leeuwtje-nl »

Sara schreef: 20 jun 2020, 21:46 Tip voor een tosti (ook van Sylvia Witteman): boter (margarine whatever) aan de buitenkant ipv aan de binnenkant. Dan bakt ie lekkerder knapperig zonder uit te drogen. 👌
Ik weet niet beter dan dit, doe dat al mijn hele leven zo (aan de buitenkant dus!). :lol:
Billy

Re: Wat eten we vandaag? Deel 14

Bericht door Billy »

Ik las laatst een tip van een chef. Geen boter maar mayonaise aan de buitenkant. Zelfde idee, maar omdat er ei in mayo zit wordt het extra knapperig...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp