Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Blaaspijn

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Mowi

Blaaspijn

Bericht door Mowi »

Hallo,

Sinds 2008 ben ik incontinent geworden en werd dit elk jaar erger het was net een kraantje die openstond de hele dag.

Eerst heb ik van alles uitgeprobeerd, medicatie, bekkenbodemfysio, neuromodulatie via de enkel etc. maar niets werkte. Daarom heb ik in 2017 mijn eerste botox behandeling gedaan (heb het erg uitgesteld omdat ik tegen het katheteriseren tegenop zag). Ik dacht als ik het niet meer zie zitten dan is het over enkele maanden toch uitgewerkt...

Omdat het best redelijk goed ging en in de loop van 2018 begon ik steeds meer te lekken heb ik mijn tweede botoxbehandeling gedaan. Hier heb ik heel erg veel spijt van omdat ik naderhand alleen maar blaasontstekingen kreeg. En de botox is dan wel uitgewerkt maar ik lek niet meer als daarvoor en ik kan steeds niet meer plassen dus ik moet nog steeds 7 a 8 x per dag katheteriseren. Dit jaar heb ik tijdens de onderhoudskuren van de antibiotica toch weer meerdere blaasontstekingen gekregen. Sinds begin april heb ik dan ook constante branderig pijn in de blaas en ’s nachts erger dat ik er niet van kan slapen.

Sinds april 3 AB kuren verder en nog steeds veel pijn. Vandaag nog laten testen maar niets te zien, nog een weekje wachten dan nogmaals testen (afgelopen donderdag laatste AB ingenomen dus kan nog te kort dag op zijn dat de AB een bacterie maskeert).

Ik had voor de botox nooit blaaspijn of blaasontstekingen. Ik ben totaal wanhopig ervan..
Mijn vragen zijn dan ook:
1. Herkent iemand in de klachten na de botox? (lijkt dat er niet meer hersteld is en dat mijn zenuwbanen niet meer begrijpen hoe te plassen of te lekken)
2. Heeft iemand het goede middel tegen blaaspijn dat ik weer eens kan slapen? (heb nu Tramadol met paracetamol maar werkt nog niet afdoende bij mij)

Ik hoor het heel graag!
Groetjes Mowi
Sara

Re: Blaaspijn

Bericht door Sara »

Mowi,

ik kan geen van je twee vragen beantwoorden, maar ik weet dat er zoiets bestaat als 'blaaspijnsyndroom'. Zou het kunnen zijn dat dát bij jou aan de hand is? Het is helaas niet zo gemakkelijk te behandelen, maar een eerste stap zou kunnen zijn om de juiste diagnose / benaming bij je klachten te hebben, zodat je op zoek kan naar een passende behandeling.

Sterkte hoor!
Nessa

Re: Blaaspijn

Bericht door Nessa »

Ook ik heb geen antwoorden op je vragen.

Net als Sara dacht ik ook gelijk aan het blaaspijnsyndroom.
En is er in de kweken ook gekeken naar een schimmel infectie van de blaas? AB is killing voor je weerstand, dus je pikt na al die kuren sneller een infectie op.
Is er recent nog in de blaas gekeken naar mogelijke oorzaken voor de pijn?

Ik zou sowieso aandringen op uitgebreider onderzoek door de uroloog dan alleen de kweekjes.

Sterkte!
Mowi

Re: Blaaspijn

Bericht door Mowi »

Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb in februari wel een cystoscopie gehad. Buiten dat ik mn blaas erg gespierd was kwam er niets bijzonders uit. Ik ben meer bang dat wat je schreef Nessa door de vele AB nog meer ontstekingen ben gaan krijgen en dat ik nu in een erg negatieve spiraal terecht ben gekomen. Maar hoe kom ik hier uit?
Stel als het weer een ontsteking is en die maar niet weg wil gaan, dan moet ik weer aan de AB met als gevolg weer een nieuwe ontsteking. Of moet ik toch aan de Bacrofagen denken?
Groetjes Mowi
Nessa

Re: Blaaspijn

Bericht door Nessa »

Ik lees dat je blaas erg gespierd is. Mijn uroloog heeft me er voor gewaarschuwd dat het risico van zo'n gespierde blaas is dat de blaas gaat stoppen met samentrekken waardoor je niet meer kunt plassen...

Ik zou beginnen met probiotica om je darmflora weer wat op te krikken. En pure d-mannose kan ook een gunstig effect hebben tegen blaasontsteking.

Voor wat betreft de blaaspijn, bedacht ik me dat dat ook nog zenuwpijn zou kunnen zijn. Dan zou je baat kunnen hebben bij een pijnstiller zoals amitryptiline...
Mowi

Re: Blaaspijn

Bericht door Mowi »

Bedankt Nessa voor het antwoord.
Ik gebruik al probiotica en d-manmose. Maar helaas werkt dat dus niet bij mij....
Amatrilyne is toch een antidepressiva. Ik heb totaal 12 jaar aan de antidepressiva gezeten en was er trots vorig jaar maart van af te zijn ....maar ik zit ook te denken als de pijn zo heftig blijft om er helaas weer aan te beginnen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp